![]() |
Effecten
Yo ik zoek een goed effect voor een fuzzy distortion. Ik weet dat een big muff dit wel doet, maar zijn er nog andere opties. Het moet goed te regelen zijn van lichte fuzzy distortion tot ronduit overdreven vervorming.
Help me out. |
te lui om zelf research te doen ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu opbokken fruits. |
Ik zou gewoon direct voor een Big Muff gaan trouwens. Die zijn toch het beste voor exact wat jij beschrijft...
|
Citaat:
|
Ja daar heb ik ook al gekeken en tot nu toe denk ik nog steeds aan de big muff. Eventueel wel de double muff hehe.
De muziek die we spelen: Zware shit(D en C gestemd) Stoner/sludge, maar dan met een hc inslag. Zegt niemand wat waarschijnlijk, maar whatever. |
Citaat:
|
BZN voorlopig hahaha. We hebben net geinvesteerd in amps/kit en oefenruimte dus dat moet goedkomen :)
|
Zo'n BM is inderdaad een goed fuzz pedaal.
Je zou ook zelf een Fuzz(face) kunnen maken, aangezien een fuzz vrij simpel in elkaar te zetten is. Al met al was ik met +/- €30,- klaar en ben er nog best over te spreken. Ik kan je het schema wel even mailen, als je dat wilt. |
Ja dat lijkt me wel cool. Thanks! mail= david@sv-ict.nl.
|
Citaat:
spelen vette sludge http://www.hsml.tk/ |
Die ouwe mp3's zijn wat minder representatief vind ik. Vind t ook niet echt sludge van wat ik me herinner van de nieuwere songs. Maar best aardig idd.
|
Citaat:
Ik heb het toendertijds zelf ook zo gedaan en krijg nu de kanker |
Dus je wilt zeggen dat er een winkel is en in die winkel kun je alle, maar dan ook alle, effectenpedalen testen die op dit moment in de hele wereld verkrijgbaar zijn?
Wat is de naam en adres van die winkel. Dan ga ik daar langs. En vanwaar die krijg de kanker? Heb ik je iets misdaan? Dat zou ik ook wel willen weten. Het is tenslotte niet niks. |
Citaat:
|
Het lijkt erop. Veilig op het internet dingen roepen. Grote vent.
|
Anyway ik startte dit topic, omdat er misschien mensen zijn die ervaringen hebben met zulke pedaaltjes en misschien suggesties hebben over een alternatief voor de bekendere effecten, want die ken ik uiteraard wel.
|
Citaat:
|
Serieus, ga rukken ofzo, wanker.
|
big muff dus? ik heb ook zoiets nodig maar de distortion moet niet al te lomp zijn, het moet vooral een beetje lo-fi en gruizig klinken, of lukt dat sowieso niet met een fuzz-pedaal?
|
Moet wel kunnen, maar of het met een big muff alleen gaat...dunno.
Ik heb een boss bluesdriver en als je alle knoppen open draait dan krijg je een soort gruizige distortion.....t knettert echt in je speaker hehe. Ken je electric wizard? Moet je de plaat Dopethrone downloaden. Die hebben een sound die je denk ik bedoelt. |
Citaat:
|
Heb ik ook nog een vraag.
Ik zoek een distortion pedaal voor mijn bas, maar dan meer 'fuzzig'. Beetje a la Radiohead - Exit Music (for a film) alvast bedankt(y) |
Een muff kun je in principe ook voor bas gebruiken. Dat hoor je vaker iniedergeval....Boss ODB misschien of is die niet fuzzy in te stellen?
|
Dat was toch meer een standaard distortion pedaal?
En nee, de Big Muff geeft niet het gewenste geluid. |
Ik heb t idee dat t meer een combinatie van verschillende effecten is wat een goede fuzzy toon geeft. Ik ben er zelf ook nog niet echt achter :S
|
Precies, net als bijv. de gitaristen van Radiohead. Die hebben geen distortion pedaal, maar die gebruiken gewoon meerdere effectpedalen te samen die het gewenste effect cree'eren.
hallo, het geld groeit me niet om m'n rug. Ik wil 1 pedaal die het gewenste effect geeft, niet 10. |
Ik ga een effectenbak maken :P Voeding erop. Boss bluesdriver, tuner erop. En nog een ander effect(voor sie fuzzzzz) en misschien later een wah.
Eerst m'n top morgen eens ophalen :D Siked. |
|
Citaat:
|
Een fuzz komt pas mooi tot zijn recht als je amp een al ietwat overstuur is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jcm 800.
|
Citaat:
|
Hmm ik heb dr ooit 1 van Ibanez geprobeerd weet alleen niet meer de naam van het ding mar dat klonk naar wat ik me voorstel bij jou uitleg.
|
T-rex mudhoney vond ik ook aardig fuzzen, al is fuzz niet echt mijn ding :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |