![]() |
Stekende pijn bij bal v.d. voet/tenen
Ja, m'n tweede topic vandaag al.
Ik heb de laatste tijd af en toe (1 keer per 2 weken of zo.. niet heel vaak, maar wel zo vaak dat het opvalt) als ik loop dat het lijkt alsof er iets fout schiet of zo.. alsof er een teenbotje uit de kom raakt. Het veroorzaakt een stekende pijn en ik kan niet goed verder lopen. Dan is de belasting te groot en het buigen van m'n tenen doet dan pijn. Meestal gaat het vanzelf over en vaak ook redelijk snel. Binnen een paar minuutjes. Ik loop meestal gewoon door, voor zover mogelijk want meestal komt dat "doorlopen" neer op manklopen, ondanks de pijn en zoals ik al zei, na een tijdje gaat het wel weer. Maar het lijkt me niet goed. Wat zou het kunnen zijn? |
Ik ben benieuwd, want ik heb (had) het ook vaak.
Eerder kreeg ik het erg vaak onder gym bv. Nu heb ik het niet zo vaak meer, miss 1x per maand ofzo. Maar ben wel benieuwd of het nou juist verstandig is om door te lopen of niet. Maar ja, een antwoord heb ik dus niet voor je.. :) |
Is het niet gewoon kramp? Ik heb dat heel vaak (afkloppen... de laatste tijd niet meer ;)). Het komt heel plotseling opzetten, soms als ik mijn voet in een rare houding gehouden heb, maar vaak ook zomaar. Het geeft een stekende pijn en ik kan mijn tenen dan amper buigen, dat buigen doet ook heel veel pijn. Het lijkt wel een beetje op wat jij zegt...
|
Ik herken dat ook als kramp, maar dat heb ik vaak als ik gek zit / slaap en mn voet krom, dat schiet de kramp erin zeg maar. Maar een zelfde soort pijn, minder erg, kreeg ik van lopen toen ik verkeerde steunzolen had. Die zijn toen veranderd en nu heb ik geen last meer.
|
Hm.. ik geloof dat kramp anders is.. dat heb ik ook wel eens, maar dat voelt op een bepaalde manier anders. Maar als het weer eens gebeurt, zal ik erop letten.. misschien heb je wel gelijk.
|
Citaat:
|
jup herkenning, ik heb t ook weleens maar dat voelt dan alsof de spieren gekneust zijn door stoten of verkeerde draai ofzo, meestal is t zo weer over bij mij.
als dochter van orthopedisch schoenmaker :nono: steunzolen dragen dame |
Citaat:
|
Ik 'vergeet' ze ook vaak.. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
IK heb ze altijd in, want zonder steunzolen kan ik echt niet! Ik ga dan heel gek lopen :S en zak door mn enkels :(. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hou niet zo van mensen die alles maar op hun ziekte(s) afschuiven :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar een stekende pijn in de voet... :confused: :p |
Citaat:
(Ik zeg niet dat het niets anders kan zijn, alleen dat ik de meeste dingen afschuif op fm of me, omdat ik anders dus teveel bij de huisarts ed zit.) |
Citaat:
Nee goed, maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;) Over me e.d. gesproken.. ik ga binnenkort weer wat onderzoeken doen. Morgen ga ik naar een mevrouw en die gaat m'n hele conditie, hartritme, verzuring van m'n spieren en zulke dingen meten. En woensdag heb ik een afspraak met de neuroloog. Als er nog iets interessants uitkomt, staat het binnenkort wel op het forum voor alle mensen die er misschien iets aan zouden kunnen hebben *kijkt naar Konijn, Leonoor, e.a.* :p |
(y) Succes (en sterkte als je dat nodig hebt) iig. :)
|
heb dit ook wel, tenminste, bij mij is het meer een constante pijn onder de bal van mijn grote teen zeg maar. Ook alleen aan de linkerkant. Ik heb mezelf aangeleerd om daar niet meer op te lopen/ Heb een foto laten maken maar daar was niets op te zien.
|
Ik heb het ook maar wat bij mij wel helpt (geleerd van exvriendje) is zeg maar met je hand de bovenkant van je voet (tenen en net eronder) naar achter duwen terwijl je met je voet naar voren duwt (tegendruk geven) is moeilijk en voor een seconde erg pijnlijk, maar dan is het bij mij weg.
|
ik heb het ook, komt denk ik door de judo
maar het kan denk ik bij de gym ook door je schoenen ( en je manier van lopen liggen). |
Citaat:
In ieder geval bij mij dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hoe laarzen slecht? Met hakken ja, maar hoe hogere laarzen hoe beter ik loop ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |