![]() |
HBO met kinderen
Ik wil graag een hbo opleiding doen waarbij je uiteindelijk met kinderen werkt. PABO of leraar lijkt me echt niks, dus begin daar ajb niet over.
Het mag vanalles zijn. :) Iemand een idee? Pakketeisen zijn geen probleem, ik doe nu 5havo. |
Pedagogiek of sph.
|
Bovenstaande of Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
|
ik zou ook voor pedagogiek gaan.
eventueel sph, maar in je opleiding heb je dan nog wel met andere doelgroepen te maken (kinderen, ouderen, gehandicapten en bijvoorbeeld daklozen). |
Citaat:
Of heb ik dat mis? SPH is ook redelijk gericht op volwassen (idd bejaarden, verslavingszorg, gehandicapten, enz. - daar hoor ik mijn zusje regelmatig over 'klagen'), pedagogiek is echt gericht op kinderen (en hun opvoeders). |
Citaat:
|
Citaat:
Pedagogiek zie ik niet zo zitten, niet in de buurt en niet echt een super opleiding. |
In principe kun je bij bijna alle beroepen 'met kinderen werken'.
Wat vind je leuk? Zorg of hele andere dingen? Vertel eens wat meer |
Kijk hier eens: http://www.gobnet.nl/opleidingen/imokind.htm.
Daar staan opleidingen die met kinderen te maken hebben in de richting van zorg en welzijn. |
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat je met andere algemenere opleidingen zoals SPH en MWD niet met kinderen kunt werken in het beroep. MWD en SPH richten zich op alle doelgroepen, dus ook op kinderen. Je kunt bijvoorbeeld gezinnen met probleemkinderen begeleiden, o.i.d. Dat geld ook voor de opeliding Creatieve Therapie. |
Citaat:
Dat weet ik: daarom noemde ik het ook. Maar het is ook erg gericht op de andere doelgroepen, daar hoor ik mijn zusje iig steeds over. |
Citaat:
Waarop baseer je dat...?:o Citaat:
|
Citaat:
ow.... lol, dat zeg je net :o |
Citaat:
|
Citaat:
12 zou je misschien nog net 'kind' kunnen noemen. ligt ook wel aan de persoon. de één begint later 'volwassen' te worden dan de ander. maar als je echt met kinderen wilt gaan werken raad ik diegene toch geen MWD aan. Ze kicken niet voor niets iedereen uit mijn opleiding die wél met kinderen wil gaan werken naar de SPH toe :p |
Dan is pedagogiek echt iets voor jou
Ik heb allemaal leuke verhalen gehoord van iem die dat ook doet |
Citaat:
|
wat je ook kunt doen is eerst sph, en daarna een master pedagogiek op de uni. omdat je zegt dat hbo pedagogiek je niet leuk lijkt, misschien is dit dan iets.
|
Citaat:
|
Je kunt wel een master doen als je een hbo-bachelor hebt, maar je moet dan wel eerst een zgn. premastertraject volgen, en dat is doorgaans wel iets van 30 ECTS (een half jaar), dus dat is best veel.
Logopedie misschien? Op de opleiding leer je ook dingen over volwassenen, maar als je alleen met kinderen wilt werken kan dat heel goed. Overigens, misschien is dit wel heel belerend, maar het zou best kunnen dat je, als je een opleiding gaat doen waarin je ook met volwassenen te maken krijgt, je erachter komt dat dat je heel goed ligt. Je kunt nu wel kiezen voor 'kinderen' omdat dat je interesseert en omdat het zo romantisch lijkt, maar over 10 jaar heb je misschien wel meer dan genoeg aan je eigen kinderen en hoef je niet per se altijd kinderen meer te zien in je werk... Mijn mening is wat dat betreft de afgelopen twee jaar ook nog behoorlijk veranderd... Succes met kiezen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16. |