![]() |
[algemeen] PC langzaam?
tijdje geleden heb ik jullie al lastig gevallen met mijn nieuwe systeem en hier ben ik weer want ik heb t gevoel datie echt extreem traag is...
ik heb ook een AMD Athelon 2600 + staan en die is volgens mijn nog sneller dan mijn huidige systeem... huidige is: KAST Aopen H600b 350watt CPU AMD Athelon 64 3000+ s939 MB Asus A8V Deluxe s939 HD 10Gb Maxtor 5400rmp HD 40Gb Maxtor 7200rmp VIDEO Ati Radeon 9600Pro 256mb RAM 512 DDR/400 PC3200 Twinmos CM Artic Cooling Silencer 64 ultra TC ZUB Card Reader 9 in 1, 3,5" CDWI Samsung SW-252S 52/32/52 zwart Maakt die 5400toeren zoveel uit, zal toch niet? en nog een probleem, ik heb die cardreader aangesloten volgens de manual op een USBpoort op me moederbord, maar hij doet het niet :/ |
Hoe bedoel je met langzaam?
Leg eens wat uit, etc, voorbeelden. Langzaam opstarten?Dat ligt aan een 5400 rpms schijf, maar je zou het niet echt heel erg moeten merken, zelf heb ik er ook een ook als opstart schijf en zo lang duur het ook niet. Over je usb poorten, verwijder je usb hub, en restart je computer. Laat win xp hem automatisch herkennen, installeren. |
Ligt eraan. Als je die 5400rpm schijf gebruikt om Windows en programma's op te installeren dan merk je dat echt wel. Is gewoon een flink stuk trager.
|
Citaat:
Ligt aan de schijf zelf ook, voornamelijk de toegangs tijd, etc. |
nou als ik bijvoorbeeld winamp(v2.91) draai en dan photoshop cs opstart dan gaat winamp haperen enzo...
hmm ja hij zit dus met stekkertje op het moederbord niet met usb plug snap je? :p |
Citaat:
|
Citaat:
Tja, photoshop, een zeer geheugend vreetend programma... |
Citaat:
ik ga t wel ff proberen ook met virtuel mem. op andere schijf |
512 mb bij prikken ;), nog beter :P.
|
Citaat:
Moet ik er wel bijzeggen dat de 5400rpm een Seagate U5 schijf was, volgens Storagereview één van de langzaamste schijven ooit gemaakt :D Maar toch. |
Citaat:
Ligt voornamelijk aan de schijf zelf, sommige zijn snel, sommige niet, ik heb liever minder snelheid maar meer stilte :). |
juh... mijn P3 met een 7200 toeren striperaid start dus aanmerkelijk sneller en 'agressiever' op dan menig ander, waar dat gemaal in de achtergrond nog rustig een halve minuut doorgaat.
het is echt de moeite waard. Een goeie cache op je harddisc doet ook veel goed, maar dat is natuurlijk altijd spannend omdat je 't niet van tevoren testen kunt ;) |
hmm misshien dat ik die 10 en 40 ff om ga ruilen dan :)
of gewoon ff nieuwe schijf van 160haal ofzo :p |
Weer 80 euro lichter :P, voor een beetje meer schijfruimte ...... ;)
|
ja, nouja, dat houdt vanzelf een keer op, ik heb voorlopig ook wel weer even genoeg harddiscs ;)
|
Of ditch die 10GB schijf gewoon... Zo veel maakt 10 gig nou ook weer niet uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ha, ik heb hier nog ergens een Seagate Barracuda ATA van 14.2GB. Wat moet je ermee... het ding is antiek, langzaam en behoefte aan 10GB extra ruimte heb ik niet :D
Da's het nadeel van aan computers sleutelen... je bouwt langzaam een verzameling op van overbodige dingen waar je niks mee kan, maar weggooien is dan ook weer zonde, want het werkt nog wel ;) |
Citaat:
kewl ik heb nog 2 van zijn 30 gig broertjes liggen :D baracuda's janken zo lief als je er power opzet :) Er is altijd wel iemand die die ouwe troep wel kan gebruiken. En het blijft gewoon even( lees: een jaar ofzo ;)) liggen en daarna pleur ik het op ebay , of het gaat de vuilnisbak in..... |
haha nou ik gooi hem niet weg :p me xp en rest van programma's staat daar op de downloads/documents/muziek op die van 40gb maar die begint aardig vol te raken dus moet maar ff wat dvdtjes gaan branden :)
|
Citaat:
Idd, dvd's beste oplossing :P. |
Citaat:
heb een 17" acer gekregen :cool: jup dvd's <3 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, hoeft geen 2 videokaarten, je hebt toch 2 poorten op je videokaart, gewoon ff instellen in driver menutje geloof ik.
Je moet feest vieren, niet beetje gaan computeren :P. |
Citaat:
dus gaan we zaterdagavond maar ff looooooos edit: hm ja maar die andere poort is vaag, er kan geen andere normale monitor stekker op iig... |
Dvi poort is geloof ik voor Tft, weet niet of je verloop stukjes kan kopen. Geloof het wel.
|
hmja maar eigenlijk hoef ik der geen 2 :D moet als nog die grote crt kwijt haha
|
Nee man, je moet toch gamen :P.
Handig, gamen en msn open hebben, dus tegelijk nog chatten, damm ik ga me gelijk nieuwe monitor aanschaffen :D. |
Citaat:
opzich is het wel handig als je gewoon alle instellingen in een programma kan openen, op me stage nu heb ik macG5 met dual screen en zit ik heel de dag achter flash (te corigeren want de vorig stageir allemaal gaar heeft gemaakt) en dan is t wel chillend. |
Zoiets als status bezet :P.
Als ze me echt moeten hebben, kunnen ze natuurlijk altijd bellen :P. Maar jah, gamen op 2 schermen lijkt me toch niet zo geschikt, kan mijn 3dkaart niet aan, dezelfde die jij hebt dus. |
Citaat:
|
Nee 1 game, op 2 schermen.
Maar 2 games tegelijk lijkt me wel leuk, maar hoe moet je dat ooit doen, als je doodt bent, switchen naar de andere :P. |
Citaat:
|
dat is echt goed om rsi te kweken volgens mij haha :D
|
Goed toetsenbord en een goede muis, is het halve werk :P.
Pff, steeds omschakelen tussen snel en langzaam, na denken en gewoon schieten :P. Bij lotr:bfme kan het wel btw, zo makkelijk er traag spel :P |
Citaat:
|
nah hou het bij rts.
Ga het wel een keer proberen, het spel uitrekken. Lijkt me wazig, hoe zou dat uitzien, op een tft en crt, tft met lage refreshrate, crt hoog... Lijkt me wel intressant :P. |
Citaat:
|
mwah, als ik nieuwe hardware heb, ga ik tft van de dell pc erop aansluiten :D
|
als ik geld heb koop ik apple mini <3
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55. |