![]() |
Kan een forum je over het randje duwen?
Ik vroeg me af.. is een forumleven voor sommige mensen zo 'aanwezig' dat zij hier(voor/door) ook het leven zouden kunnen willen laten? Zelfmoord dus?
|
ik kan het me niet voorstellen.
|
Nee, dat geloof ik niet, misschien als jeje echte leven en het forum leven gaat vermengen. Maar anders lijkt het me wel ver gezocht.
Ik geloof wel dat het forum voor mensen een vlucht van hun eigen leven kan zijn. |
Het is mogelijk, maar moeilijk voor te stellen.
|
Nee. Ik zie niet dat er een keer of een moment kan komen dat ik in zo'n discussie/gevecht kom te zitten dat het me, bij wijze van spreken, 'door het forum' me teveel zou worden. Dan zweer je het forum af, misschien elk contact via het internet, maar nee.... zover is dat niet te drijven.
Daar heb ik andere bronnen voor. |
Ik kan het me niet voorstellen.
Forum en irl zijn, althans voor mij, twee verschillende dingen. |
dat ligt er aan hoe er tegen die persoon gepraat word, maar volgens mij word het hier allemaal vrij netjes gehouden, op elk deelfora en anders word daar gelijk wat aan gedaan.
Het zou kunnen, maar lijkt me, zeker hier, vrij sterk. Denk sowiso dat als dat gebeurd dat die persoon ook al echt heel erg op het randje moet staan anders houd je rl en dit wel uit elkaar. |
Citaat:
Ik vind over het randje duwen sowieso een rare formulering, imo kan dat ook niet eens. |
Citaat:
Maar 't zijn enkel de goeien die ik irl wil leren kennen, dus 'n forum zou me eerder níet over 't randje duwen dan net wel, áls zoiets al mogelijk is... :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk het wel, als jij een kutleven hebt en je wordt dan zelfs op een forum nog even flink de grond in gestampt, waarom niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kan. Maar dan moet je denk ik eerder denken aan internetcontacten vía het forum dan het forum zelf. Het forum zelf is niet zoveel, op zich.
|
Ik denk het niet. Mensen die met zulke serieuze zelfmoordplannen rondlopen dat ze het daadwerkelijk kunnen doen, gaan niet op dit forum posten. Mensen met zelfmoordplannen die op dit forum gaan schreeuwen dat ze het echt gaan doen, willen het helemaal niet echt doen. Die willen alleen maar aandacht. Het lijkt me dus heel sterk dat iemand hierdoor echt het ook daadwerkelijk zou doen.
|
Citaat:
|
Ik snap dat zelfmoord een hot topic is, maar ik ben ook van mening dat het onderwerp nu even met rust gelaten moet worden. Voor je het weet heeft iedereen er een mening over en dat trekken mensen zich persoonlijk aan. Over een maandje ofzo kan het wel weer, als iedereen wat bijgekomen is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12. |