![]() |
manisch-depressiviteit (muziek)
kent iemand een liedje dat daar over gaat (tekst), of welke muzikanten manisch-depressief zjin?
|
Volgens mij zijn daar nog nooit liedjes over gemaakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tenminste, zo lees ik het en dan is het een leuk inkoppertje. |
Citaat:
|
Wes van American Nightmare? geen idee of dat echt zo is, maar teksten zijn wel vrij negatief/down.
|
Schnappi, das kleines krokodil
|
Citaat:
|
Sezen aksu heeft mooie liedjes, die een manisch depresieve gevoel mooi weergeven.
Tutuklu is mooi. Echt een aanrader. btw, het is wel Turks, maar 2 Nederlandse vrienden van me vonden het prachtig :cool: |
vengaboys - up and down
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, ik weet geen liedjes. |
kurt nobrain had bipolar
|
papa roach - last resort . heeft het over zichzelf verminken en zelfmoord plegen
Maar manisch depressief is toch de ene keer heel erg blij, vrolijk en uitbundig en de andere keer zwaar depressief, in jezelf gekeerd en niet meer willen leven enzo? |
Citaat:
|
Muziek van Staind is vrij depressief, kan me niet herinneren dat ze een nummer heppe geschreven over bloemetjes en bijtjes
|
Citaat:
Maar blijkbaar heeft Jimi Hendrix een liedje geschreven dat 'manic depression' heet. Zegt google. |
Probeer eens bands als Forgotten Tomb, Abyssic Hate, Xasthur, Shining etc.
|
Citaat:
Ich bin Schnappi das kleine Krokodil, komm aus Ägypten das liegt direkt am Nil; zuerst lag ich in einem Ei, dann schni schna schnappte ich mich frei. |
Eels.. ene album is de leadsinger happy en krijg je een vrolijk album... 2 albums daarna zijn we depri.. hebben genoeg artiesten, maar bij Eels is t best extreem.. moet je cker een keer luisteren !
|
Citaat:
|
Is het album van the Cure - Wild Mood Swings niets? ;)
|
robert schumann was manisch depressief, verder zijn er niet echt muzikanten van wie ik t weet
...en nee, the cure en staind en andere genoemde bandjes maken misschien wel depri muziek (of trachten dat te doen) maar dat heeft niet zoveel met manisch-depressiviteit te maken |
Citaat:
En de TS vroeg niet om muzikanten die er zelf last van hebben, maar er liedjes over maken. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dan mag Randy Newman er ook wel bij, trouwens. |
Stabbing Westward - Violent Mood Swings
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58. |