![]() |
voor GeritoDM
Ik denk dat iedereen het wel weet dat GeritoDM, oftewel Geert, is overleden (kijk maar op onzin), ik ben z'n broertje :| . Ik heb steeds geprobeerd om voor/over hem te dichten maar het lukt voor geen meter :(, en ik ben opzich best wel toe aan wat steun en troost enzo :( en gedichten willen nog wel is helpen.
Zouden jullie hier gedichten willen plaatsen voor/over Geert of troostende gedichten ofzo ? Dat zou ik heel fijn vinden! |
Wie was GeritoDM?
|
Citaat:
|
:(, hopelijk heeft hij het nu beter.
|
Klein Konijntje: Gecondoleerd en sterkte :(
Ik zal er over nadenken, ik geloof dat er in het onzin-topic ook al wat dingen staan? |
Ik heb een gedicht gemaakt toen mn oma overleden was, het is niet erg goed ofzo, maar misschien heb je er wat aan
Wat is het leven simpel En breekbaar als porselein Als iets moet breken Waarom moet het dan Het aller mooiste zijn? Toch zijn we dankbaar Dat we van alle scherven Weer een mooi geheel kunnen maken Als een kunstenaar Een mooie herinnering Wie je was en hoe je leefde Helaas blijft het altijd Een schilderij Van wie je voor ons was. |
Ik hoorde van zijn overlijden op donderdagavond..
Die nacht daarop ben ik wakker geworden. Ik krabde een stukje huid los en dat voelde ik. Op dat moment, toen ik recht overeind in mijn bed zat, schoten vier regeltjes me te binnen. Ik heb ze slaapdronken opgeschreven. Eerst waren ze zo: Ik zal hem missen op mijn manier zoals hij in mijn leven was op zijn manier. De volgende morgen heb ik het persoonlijker gemaakt, door hem te vervangen voor jij: Ik zal je missen op mijn manier zoals je in mijn leven was op jouw manier. Ik dicht, niet regelmatig, maar mijn gedichten rijmen bijna nooit. Ik zal niet willen zeggen dat dit de vier meest mooie regels zijn die Geert zich wensen kan, maar voor mij zijn ze intussen veel gaan betekenen. Het geeft meer het gevoel voor mij weer wat ik voor band had met Geert, ik weet zo niet of jij hier iets aan hebt. Maar ik wilde het je ook niet ontnemen. Ik mis hem. En ik wens jou veel sterkte. |
heej lieve Tim,
Ik kan niet dichten, maar misschien helpen deze songteksten je wel... Ik hoop dat je Engels goed genoeg is This is your time - Michael W. Smith It was a test we could all hope to pass But none of us would want to take Faced with the choice to deny God and live For her there was one choice to make This was her time This was her dance She lived every moment Left nothing to chance She swam in the sea Drank of the deep Embraced the mystery Of all she could be This was her time Though you are mourning, and grieving your loss, Death died a long time ago Swallowed in life, so her life carries on Still, it's so hard to let go This was her time This was her dance She lived every moment Left nothing to chance She swam in the sea Drank of the deep Embraced the mystery Of all she could be What if tomorrow What if today Faced with the question Oh, what would you say This is your time This is your dance Live every moment Leave nothing to chance Swim in the sea Drink of the deep And fall on the mercy And hear yourself praying Won't you save me Won't you save me This is your time This is your dance Live every moment Leave nothing to chance Swim in the sea Drink of the deep Embrace the mystery of all you can be This is your time --------------------------- Dit nummer heeft Michael W. Smith geschreven voor een klein kindje dat maar heel kort op deze aarde heeft geleefd, maar ik heb er veel steun aan gehad de afgelopen dagen: Hello - Good-bye Where's the navigator of your destiny Where is the dealer of this hand Who can explain Life and its brevity 'Cause there is nothing here That I can understand You and I Have barely met And I just don't want to let go of you yet Chorus: Noah, hello, good-bye I'll see you on the other side Noah, sweet child of mine I'll see you on the other side And so I hold your tiny hand in mine For the hardest thing I've ever had to face Heaven calls for you Before it calls for me When you get there save me a place A place where I can share your smile And I can hold you for more than just awhile ------------------------------------ En natuurlijk Friends... Geert vond 't keyboarddeuntje aan het begin irritant, maar hier is de tekst: Packing up the dreams God planted In the fertile soil of you Can't believe the hopes He's granted Means a chapter in your life is through But we'll keep you close as always It won't even seem you've gone 'Cause our hearts in big and small ways Will keep the love that keeps us strong Chorus: And friends are friends forever If the Lord's the Lord of them And a friend will not say never 'Cause the welcome will not end Though it's hard to let you go In the Father's hands we know That a lifetime's not too long to live as friends. With the faith and love God's given Springing from the hope we know We will pray the joy you'll live in Is the strength that now you show But we'll keep you close as always It won't even seem you've gone 'Cause our hearts in big and small ways Will keep the love that keeps us strong Sterkte nogmaals, ik weet werkelijk niet wat ik tegen je moet zeggen... - Maaske |
Mooie roos nog in de knop,
waarom waaidde het zo hard? Blaadje, voor blaadje heb je verloren, en tenslotte je hart. Maar je gaf niet op, je liet je steel niet hangen maar bleef een lichtje in de nacht. Toch moest je ons verlaten, al gaf je al je kracht. We moeten het nu doen, de donkere winter door zonder, de mooiste bloem . Maar nu mag je gaan stralen, ja de woestijn zal bloeien als een roos. Nooit zal meer een schaar jou snoeien, nu ga je pas echt leven eindeloos Ik heb geprobeerd wat voor jullie te maken, ik kon Geert niet persoonlijk. Ik heb Geert vergeleken met een bloem, omdat de bijbel mensen ook vergelijkt met een bloem (psalm 103?). Ik hoop dat jullie er wat aan hebben want het is niet echt super goed ofzo, maar ik kan er nu even niet meer van maken, als ik wat meer inspiratie heb ga ik echt mn best voor jullie doen! Ik wens jullie heel veel sterkte en Gods nabijheid. Als je wilt praten ofzo voeg me gerust toe (gemmatjuh8@hotm.com). |
Omdat ik weet dat hij het geprobeerd heeft.
Beukenhout Pogingen van porselein in de hartekasten van gevoel Bij het trillen van de beukenvloer schudt de boezem van de pijn Op de randen van een plank balanceert de sterkste vaas Hout met hoogten van verdriet En de zwaartekracht ervan. Veel sterkte. |
Er zitten hele mooie gedichten tussen. Ik zou zelf ook graag wat schrijven, maar dat lukt op dit moment even niet, misschien later wel. Ik wil je iig wel heel veel sterkte wensen.
|
Wat een prachtige gedichten zeg!
Ik probeer het niet, ik kende hem alleen van naam op dit forum. meer niet. Ik dnekd at ik hem daarvoor toch wat beter zou moeten kennen. Heel veel Sterkte! |
Citaat:
|
Gecondoleerd en veel sterkte met het verwerken van zo'n verlies. Dit is iets wat ik op 12 jarige leeftijd voor een overleden buurvrouw schreef. De eerste regel is geloof ik een citaat uit het doopformulier, maar dat weet ik niet precies:
want hoewel we tijdens ons bestaan voortdurend moet sterven zullen we in de dood eindelijk leven |
Citaat:
Ik bedoel er staat kwantitatief gezien niet veel maar het is een behoorlijk intelligente gedachte voor iemand van 12. |
Dit heb ik even geprobeerd. Ik weet niet eens of je het een gedicht mag noemen, want ik ben er totaal niet goed in.
Geen woord kan beschrijven hoe ik me nu voel Geen lach kan er voor zorgen dat ik een lach teruggeef Voor jou het beste voor ons veel pijn Voor jou geluk en rust voor ons een groot gemis Ik zal je missen met heel mn hart |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar aan de TS; Gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik denk alleen niet dat mensen die iemand alleen van een nickname en stukjes tekst op een gele achtergrond kennen een gedicht met hetzelfde gevoel als jij zou kunnen schrijven. Ook die kinderen uit de bovenstaande anekdote vonden hun eigen werk prut, terwijl hun gedichten (al dan niet in hun simpelheid) prachtig waren. |
Koester de momenten
Die jullie zo dierbaar zijn Put daaruit de kracht Om verder te gaan Verdrietig wezen mag gecondoleerd.. |
Citaat:
|
voor jou, tuurlijk wel :D
bijna het eerste wat ik gedaan heb toen ik het hoorde was een gedicht schrijfen (vandaar dat hij niet al te mooi zal zijn :o ) ik hoop dat je het mooi vind (miss niet al te toepassenlijk maar dat begrijg je vast wel) ----------- niet jouw ogen. duisternis streelde je over je gezicht en maakt je litekens onzichtbaar. een schaduw van rust nam je eenzaamheid weg. geroepen door het leven scheen de zon brandend in je ogen, je stond stil en sloot de ogen, je omsloot de duisternis. nooit meer zien. je hebt geantwoord met de dood --------------- ik heb het nog niemand het laten overlezen dus zullen er wel tig taal fouten in zitten. ook zou er iets meer van de titel in moeten zitten zodat hij wat duidenlijker word uitgelegt wat ik er mee probeer te vertellen maar ik denk dat jij er wel uit haald wat ik bedoel, of moet ik dat nog gaan uitleggen??? STERKTE!!! |
ik vind alle gedichten hier echt suuuuper mooi !!!!!! krijg echt kippenvel enzo :eek: dankjulliewel ! kga ze allemaal bewaren :)
|
geritoDM, ik wist van zijn bestaan.
daarbij hield het eigenlijk op. dat is geen reden om je niet te kunnen condoleren. heel, heel veel sterkte toegewenst, ook in de toekomst! |
The body may have left us, to go far away
But the soul is here with us, the soul will stay If you keep this thought in your head You'll know ; he isn't really dead :) |
Gecondoleerd.. Ik schreef dit gedacht zo'n beetje na aanleiding van zijn dood, denk niet dat je er veel aan hebt, maar ja:o (staat overigens ook al in ander topic). Heel veel sterkte, hé!
Het nieuwe jaar Jij kende mijn gevoelens, begreep ze en geloofde ze, en probeerde me zelfs te helpen "Pieker niet zoveel," zei je, "Maak het jezelf niet te moeilijk" Ik knikte en vocht door, vele maanden achtereen Jouw goedbedoelde woorden vergat ik en de verwarring nam toe, totdat het nieuwe jaar begon Een nieuwe tijd geeft nieuwe kansen, dat gold voor mij, maar niet voor jou Hoe had ik kunnen vermoeden, dat tijd voor jou zo anders werkte, van blauw naar zwart en niet andersom? Bij jou wonnen de gevoelens, werd het leven je te zwaar De kracht vloeide uit je weg, kwam bij mij terecht, misschien We zullen het nooit weten Rust zacht |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51. |