![]() |
hoeveel calorieen nodig?
hoi ik zit op de balletacademie in tilburg en dans intensief ongeveer van kwart voor negen tot kwart over vijf of zes uur per dag met steeds om het 1.5 uur een pauze van een kwartier en een lange pauze van een uur.
Ik weet niet hoeveel calorieen per dag ik ongeveer nodig heb, en wat ik het beste kan eten, weet iemand een site of heeft iemand tips waar dat duidelijk staat? ik weet dat er al een topic is over dieten, maar ik wil graag snel antwoord op deze specifieke vraag. Mijn gewicht schommelt nu vaak tussen 60 en 55 kilo, dat is gewoon echt per week verschillend, ik snoep zo min mogelijk maar kan af en toe de verleiding niet weerstaan, maar zou graag mijn gewicht wat stabieler houden en misschien nog wat afvallen, maar niet dat het te gek wordt, ik ben er zelf bang voor dat mijn lichte obsessie met eten ooit zal veranderen in anorexia en wil dit graag tegengaan door verstandig te eten. Ik probeer al minder calorieen binnen te krijgen door thee te drinken in plaats van snoepen of frisdrank drinken. |
Et voila.
http://members.home.nl/petcho/EB.doc :p Schommelingen in gewicht hoeven niet altijd met vet oid te maken te hebben, glycogeen en vochtretentie spelen ook mee, al dan niet onder invloed van hormonen bijv ongesteldheid etc. |
Als je zoveel sport als jij doet, hoef je je echt niet druk te maken om hoeveel je weegt, dunkt mij. Volgens mij zit dat wel goed. :)
|
Citaat:
|
Maar hoelang ben je dan?
|
Dat probleem heb ik ook alleen anders :) .
Ik zit op de Dansacademie in Tilburg en weet ook niet zo goed hoe ik juist in korte tijd zoveel mogelijk Calorieen in kan nemen zonder dat ik ongezond eet. Mijn gewicht schommeld tussen de 61 en 63 kilo en zou der graag wat bij willen... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou ook niet te drastisch gaan lijnen ofzo, dat lijkt me niet goed met jouw studie. Dan val je straks nog neer ofzo. :| |
Citaat:
Ik eet op een dag ongeveer drie roggebroodjes met kaas en 's avonds iets in de richting van rijst met groenten, soms vlees niet elke dag. Tussendoortjes zijn bij mij meestal worteltjes of komkommer of tomaten, maar soms snoep ik wel gewoon. Het is gewoon heel moeilijk om te zien dat je dikker bent geworden terwijl je altijd dun bent geweest!!! |
Wooooow, kalmeer! Dit gaat niet de goede kant op! Een mens kan niet leven op 3 roggebroodjes en avondeten!
Kijk, je sport veel, hebt veel energie nodig. En zoals je zelf zegt wil je graag gezond eten. Dan kan het véél beter. Momenteel slaat je lichaam álles op wat je krijgt, omdat je véél te weinig eet. Enkele tips: Eet elke keer als het kan. Dus je ontbijt, maar ook elke pauze die je krijgt eet je wat, probeer elke 2 uur iets te eten, dat is ideaal, maar of dat kan ligt maar net aan je schema :) Roggebrood is op zich wel gezond. Ook kan je volkorenbrood nemen of knäckebrot. Gezond beleg is mager vlees (kipfilet, kalkoenfilet, ham, filet americain), 20+ (smeer)kaas, dat soort dingen. Probeer je te richten op zo'n 5 a 6 boterhammen per dag, meer mag ook, aangezien je zoveel sport. Tussendoortjes die je nu doet zijn goed. Neem ook een stevig avondeten, mager vlees gebruiken. Eet ná het avondeten ook nog iets lichts. Voor verdere, uitgebreidere tips wil ik je graag verwijzen naar het Grote Lijntopic, hier op L&G bovenaan de pagina :) |
Citaat:
|
Citaat:
Vraagje: Kán je wel veel eten of lukt dat niet (misselijk worden)? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En je eet wel erg weinig. |
is het niet gezonder om 's morgens meer te eten, 's middags iets minder en 's avonds minst?
Dat is wat ik hier toch hele dagen hoor, of is dat een heel misse opvatting? |
Citaat:
Ik ben het er ook niet mee eens, maar op een balletacademie 'hoor' je eigenlijk geen normaal gewicht te hebben, vrijwel alle danseressen zijn dun, en dat wordt vanuit school ook gestimuleerd. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen (of liever die van m'n zusje) en ik ga er voor het gemak even vanuit dat dit in Tilburg ook zo is :p. Het komt misschien een beetje bot over, maar zo bedoel ik het niet verder. @ Topicstarter: Hebben jullie niet iemand op school die je daarmee kan begeleiden? |
het is niet erg om overdag te eten,
maar je mag 3uur voordat je gaat slapen niets meer eten, zo blijf je wel op gewicht, en kan je overdag gewoon heel veel eten, zeker als je -zoals- jij, veel sport. Kijk wel uit dat je niet te weinig eet! op zulke dagen dat je zoveel danst is goede voeding heel belangrijk! is er geen dietiste ofzo? het lijkt me dat meer meisjes zo'n probleem hebben maar dit is wel heel ongezond! |
het feit dat je je schuldig voelt als je normaal eet, wijst erop dat het niet gezond is wat je doet...
|
Citaat:
Je wordt volwassen. Je krijgt een vrouwenlichaam geen meisjeslichaam meer. Het is logisch dat je iets breder wordt. Je kunt je uithongeren maar je bouw blijft je bouw. |
Citaat:
|
Citaat:
|
zoooo jij eet echt ongezond!! een vrouw moet minimaal 2000 calorieen per dag binnenkrijgen... dat haal je nu bij lange na niet.
ik zou echt wat gezonder en regelmatiger eten. |
Ik zat dit jaar bij lucia marthas (hbo1) en wij hadden een voedingsdeskundige... Hebben jullie ook niet zoiets? Maar ik had dat niet echt nodig... Eigenlijk at ik tussen alle lessen door íets (mueslireep, sneetje brood) maar wel voornamelijk gezond en veel koolhydraten. En niet asociaal veel. Als je merkt dat je afvalt (wat juist niet hoort want je ontwikkelt spieren en die wegen zwaarder dan vet!!) moet je dus wat meer eten... Die balans is best makkelijk te vinden. Ik denk dat ik 2500 calorieën per dag at... zoiets.
Ik zie dat je met je gewicht kampt... Een voedingsdeskundige is dan toch aan te raden.. Zeker omdat je góed moet eten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19. |