![]() |
harcore, speedcore, trance of dance of wat dan ook, wat is het verschil ???
Ik heb een vraagje
ik ben niet zo into muziek en ik had een vraagje wat nu het verscvhil is tussen al die soorten muziek. wat mij betreft is het allemaal met een beat ( de een meer als de ander ) maar kan iemand me dat uitleggen? :) |
Download wat van syntax error, en iets van dj jean, en kom tot besef dat dit topic overbodig is.
|
aan de hand van wat voorbeeldjes:
hardcore: sich heil (sorry.. schoot me het eerste te binnen omdat ik bij hardcore altijd aan skinheads denk :p ) van Rotterdam Terror corps speedcore heb ik geen voorbeeld van maar wat je doet is dit: je neemt een hardcore nummer en speelt hem versneld af.. dat is speedcore eigenlijk.. slecht voor je oren en niet om aan te horen Hardstyle : mindspace van luna Trance is redelijk veelzijdig samurai - creamteam is wat harder (meer hardtrance ) airwave van Rank 1 is echte trance ow ja.. die mof die af en toe van die hitjes heeft met hele achterlijke nummers draait geen trance (special D) |
Citaat:
|
Citaat:
|
dj skinhead - extreme terror :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alweer... :|
Het is simpel, als je er niet van houdt, klinkt het allemaal hetzelfde, als je er wel van houdt, hoor je de verschillen. EN zelfs dan is er vaak moeilijk onderscheid te maken tussen trance, dance, hardtrance, hardstyle, hardcore. Hardcore is iig harder. Marc Acardipane is mooie Hardcore. Trance is melodie, dansbaar, maar afstandelijker dan dance. DJ Quicksylver vind ik mooie trance. Speedcore heeft een enorm snelle beat. Hardstyle is een combinatie van trance en hardcore om het geheel toegankelijker te maken. Hardtrance is hardere trance, maar nog niet hardcore genoeg om harstyle te zijn. Dan hebben we ook nog psytrance, in de richting van goa, daar begin ik niet aan om het uit te leggen. Terror is harder en ruwer dan hardcore. Enz enz. Het beste is de zoekfunctie te gebruiken, in het verleden zijn goede beschrijvingen gedaan. Of eens op het net te zoeken. |
En kunnen we de gabber-lonsdale-nazi opmerkingen lichtelijk achterwege laten, we weten onderhand wel dat de meesten hier niet into dat soort muziek zijn.
|
Ah ik heb net cd4 niet meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ontopic beste mensen. |
|
hardcore is veelzeidig: je hebt die franse tekno hardcore producties en dingen zoals het uk deatchant label. Dat is wel echt vet. Maar ook van die hardcore met vieze deuntjes neophyte producties die je mee kan zingen en die kut zijn
Speedcore is ook veelzeidig. Zo heb je van die speedcore die nergens meer over gaat zoals noisekick. Maar ook best vette speedcore zoals doa enzo. en zoals chaos zegt EXTREME TERROR. hoewel daar veel versies van zijn |
o ja en volgens mij luisteren echte skinheads geen hardcore
die zogenaamde extreem rechtse gabbers zijn gewoon pubers met een identiteitscrisis |
Volgens mij is de indeling grotendeels gebaseerd op het aantal BPM.
|
ja
dat is ook wel weer waar |
Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen, dan zou je eens een bezoek kunnen bregen aan de CDR (Centrale Discotheek Rotterdam) Ze hebben hier zo'n 300.000 Cd,s voor uitleen beschikbaar, waaronder velen duizenden house en dance Cd,s. Daar zit zeker ook... harcore, speedcore, trance en andere dance stromingen tussen. :)
Ik leen al jaren veel jazz/fusion Cd,s bij de CDR en ontdekt steeds weer nieuwe Cd,s in dat genre. (y) |
Citaat:
|
|
Citaat:
Hardcore? -> Promo, Outblast, Catscan Speedcore? -> Hellfish & The Producer (soms) Breakcore? -> Venetian Snares, Atari Teenage Riot Trance? -> Tiesto Dance? -> Dj Jean & consorten |
Ik stem dan voor Scooter, en misschien Dj Masochist.
|
Nee, Catscan yo
THE WORLD IS MINE :mad: |
Citaat:
Maar ja. Redelijke indeling (y). |
Niet commercieel? Oeh, wat is dat dan? Filantropische trance?
|
Citaat:
Mja. tov Tiësto is al de rest niet-commercieel ^^. Niet dat ik Tiesto slecht vind. Alleen overgewaardeerd. En er zijn heel wat trancedingetjes die de gemiddelde luisteraar niet eens kent. Dat is met alles zo. |
Citaat:
Citaat:
2: Als je 1 nummer met een hele stijl vergelijkt ben je ook niet wijs 3: RTC heeft geen nummer dat skinheads heet of wat dan ook, ook geen nummers met rechtse teksten. Zijn nummers van de kale vandalen onder een andere naam... 4: Skinheads hebben niks met gabbers of hardcore te maken.En skinhead is al helemaal geen synoniem voor extreem rechtse gabber ofzo. |
Citaat:
|
RTC heeft mc raw die zwart is tot op het bot
|
Van binnen zijn we allemaal blank
|
"en daar gaat het om"
|
This is motherfucking tokyo-style.... SPEEEEDCOOOOOOORRREEEEEEEEE :mad:
Spleetogen :cool: |
Citaat:
Citaat:
|
ik zeg niet dat hardcore altijd met skinheads te maken heeft.. sorry daarvoor :rolleyes: maar dat komt gewoon door eerdere ervaringen met hardcorefans die tevens skinheads waren. Als ik hardcore hoor dan moet ik daar altijd aan denken :p
|
Citaat:
hihi :D |
Citaat:
|
goa uber alles
|
o nou dan zeg ik: tekno om niet te vergeten :p
|
gewoon tekno (met een o), breakcore en acid. (y)
|
Minimalistisch.
|
Ik ga minimalistische microtonale Hardcore maken :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het klinkt wel spannend. :cool: |
Toevallig ken ik wat van Ash Ra Temple en het heeft niks met hardcore te maken.
Maar zie hier authentieke Karlheinz Stockhausen beinvloede Hardcore. (Right click -> Save as) De gabberscene zal beven. |
tekno sucks, gewoon techno luisteren
zijn zoveel verschillende soorten techno dus voor ieder wat wils he ;) |
Bedoel je dat niet per ongeluk andersom?
|
Citaat:
Wat vind men van DJ Hoofd? http://130.89.219.235/public/temp/wieditleestisgek.mp3 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |