![]() |
Mensen hebben recht op:
Hebben mensen recht op euthanasie
Euthanasie; • Opzettelijk levensbeëindigend handelen • op verzoek van de • patiënt zelf • door een ander. • Als iemand dagen op bed ligt en bijvoorbeeld weinig zuurstof heeft of ernstig ziek is vind ik dat diegene geen kwaliteit meer heeft van leven. • Iedereen heeft recht op een waardig levenseinde en het is de patiënt die daarover beslist • Meerdere artsen moeten vaststellen op verzoek van de patiënt, beslissen of de patiënt ongeneeslijk is en of euthanasie de enige uitweg is. • Iemands leven mag pas verkort worden als er een goede reden voor is. -- binnenkort moet ik een stelling verdedigen.. Ik heb dit al geplukt van internet, Wat zijn jullie meningen? want ik wil een beetje voorbereid zijn ;) want dit is de eerste keer dat ik zoiets moet doen.. hoop dat jullie me kunenn helpen xx joyce |
Ik weet wel uit persoonlijke ervaring een uitdrukking die het wel goed doet.
Als de tegenaprtij beweerd dat het onmenselijk is moet je hen gewoon vragen of mensen die hersenletsel hebben opgelopen en nooit meer zelf kunnen denken 'als een soort menselijke groente in ziekenhuizen opgekweekt moeten worden'. Mocht euthanasie op verzoek van anderen ter sprake komen: Vis een paar plaatjes van baby's geboren met een open rug van internet, als dat te schokkend is voor het publiek (we zijn immers niet allemaal blij met dat soort details) kan je gewoon het verhaal over dat soort kinderen vertellen, met rond de 40 operaties kunnen deze kinderen vaak een jaar of twee in leven gehouden worden, maar de pijn en al het ingrijpen dat daarbij nodig is is onmetelijk. Stel euthanasie voor als juist een humane daad, want dat het inhumaan is is bijna het enige argument dat de tegenpartij bezit in dit debat. In het zeldzame geval dat het argument vanuit religie "god heeft ons leven gegeven, dus dat beeindigen mag niet" kun je makkelijk de vloer ermee aanvegen door te stellen dat euthanasie een keuze is, geen verplichting, en dat niet iedereen een boodschap heeft aan religie, en dat dat argument dus arrogant is. Veel plezier. :) |
hee T_ID bedankt voor je reactie ik weet zeker dat ik hier wat aan heb ! (y)
xx joyce |
Waarom zou iemand anders meer recht hebben te beschikken over het lichaam en het leven van iemand dan die persoon zelf? Wat voor zin heeft het iemand in leven te houden waarvan de kwaliuteit van het leven zo ver gedaald is dat er werkelijk sprake is van ondraaglijk en uitzichtloos lijdden?
Ik vind dat een mens alle recht heeft zichzelf van het leven te beroven, en als hij dat niet meer kan anderen te vragen het voor hem te doen. Er is m.i. geen enkel argument te geven wat zegt dat dit niet mag. Dat komt op hetzelfde neer als een zelfmoordenaarin het verdachtenbankje voor poging tot moord in het verdachtenbankje te zetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |