![]() |
prijs plectrum
Ik speel nu gitaar zonder plectrum, maar vroeg me af hoe duur zo'n plectrum is,
iemand een prijsindicatie? |
50 cent
|
voor een echt goede betaal je al gauw 45 euro p/stuk
:rolleyes: |
|
wauw, zo veel?!
ik wil er gewoon een om mee te beginnen, kijken hoe dat speelt.. |
Hahahaha 50 ct hooguit :rolleyes: :)
|
Reken maar op een euro of honderd, tweehonderd.
|
Citaat:
|
Ja, als je echt met plectrum wil spelen, dan moet je er wat voor over hebben...
Reken maar op heel wat maandjes sparen :s |
gewoon een gitarist lief aankijken --> gratis ;)
met n beetje mazzel krijg je nog n nieuwe ook :) |
Dit herinnert me aan een gesprek tussen een meisje en de verkoper in een muziekwinkel:
' hallo' 'hallo;' 'Ja, ik zoek een plectrum om akkoorden mee te spelen' |
:D @ topic
:D:D @ post Haligh |
iets van 50 cent ofzo
|
Om een beetje mee te beginnen zou ik deze aanraden:
http://www.wizzards.net/realrock/gp/gp01227.jpg #GP1227 $30.00 Maar dat is wel een van de simpelere modellen. Als je echt verder wil dan ga je toch wel een prijsclasse hoger zitten. |
Citaat:
'Nee sorry, wij hebben ze alleen voor toonladders.' |
Citaat:
|
Citaat:
En toen liepen we even later achter in de stad en toen kwamen de drumstokken voor langdradige drumsolo's tevoorschijn. |
'Ik wil een plectrum gebruiken want die snaren snijden in mijn vingers" :p :| tuuuuurlijk meid :D
|
je mag er wel 1 van mij
|
Citaat:
|
doe het als mij: ga naar een metallica concert en ga voorin staan :p
|
ik zou hem terug gooien
|
Citaat:
En dan James in zn oog raken. |
:d:d
|
Citaat:
Dat lijkt me wat aan de dure kant om een beetje te beginnen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor een goed plectrum wat een beetje lang meegaat ben je idd al gauw een slordige 100 euro kwijt...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zo'n topic kun je toch niet serieus nemen. :| (n) |
Ik weet niet waar jullie je plectrums kopen hoor. Maar bij die winkel hier in Tilburg heb je er ook al 1 voor iets van 14.95.
|
Citaat:
|
Taiwanese import. In elkaar gezet door kinderen.
|
Ja ik hoor dat ze de onderdelen uit die aziatische landen halen, omdat daar de arbeiders een hongerloontje krijgen.
|
Hmm. Da's niet goed. Ik wil niet mee werken aan slaven werk. Ik zal dus maar weer eens naar de wereld winkel gaan om zeker te weten dat 't goed is.
|
Biologische Max Havelaar-plectrums zijn wel duurder, maar dan weet je tenminste zeker dat er geen arme Afrikanen of zo voor zijn uitgebuit. En das ook wat waard.
|
haha. :D
over plectrums gesproken.. ook mensen die naast max havelaar plectrums ook een voorkeur hebben aan bepaalde merk/maat plectrums? |
Citaat:
Het is gemaakt van schrootjeshout, maar ach.. er komt iig geluid uit en er zitten 6 snaren op. Ik heb er alleen nog niet veel op gespeeld, hou het voorlopig liever op toetsen. |
vind ik altijd zo zonde, van die mensen die veel geld uitgeven aan hun gitaar en evrsterker, en dan vervolgens maar 20 euro neerleggen voor een plectrum :s doe het dan goed, want zo is je geluid alsnog bagger (n)
|
Die plectrums van Squier zijn anders best goed, zelfde modellen als fender maar net iets andere materialen, maar ze spelen vrijwel hetzelfde en kosten maar zo'n €50 i.p.v. €150 (y)
|
Citaat:
Nee helaas, wij verkopen alleen soleer plectrums :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
hehe, hylarische topic... maar voor de mensen die custom plectra willen kwam ik pas dit tegen; http://www.legendpicks.com/ best wel cheap, best wel cool ;)
|
|
Ik kijk zelfs altijd een beetje rond op de pricewatch van tweakers.net. Hoeft helemaal niet zo duur te zijn als je hem zelf in elkaar zet, maar dan zit je soms wel met budget-onderdelen die je na een beetje spelen kan vervangen. Weet wel waar je op uit bent in ieder geval. Als je vooral gewoon op 1 snaar speelt kun je best voor de budget-onderdelen gaan, maar als je echt akkoorden wil gaan spelen dan kom je niet weg met dat budget-spul. Succes.
|
Citaat:
ik had 3 duikende mensen en een vent die mijn poot optilde omdat ie t plectrum eronder wou hebben (n) ik had zn kop bijna ingetrapt, vent van 40 die een meisje van 16 van een plectrum berooft (n) |
Normale ergens rond de 0.50-1 euro, heb nu zelf een enkele plectrum van 10 euro, slijt niet, speelt super :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48. |