![]() |
zelf pc in elkaar zetten....help!
Hoi, ik wil binnenkort zelf een pc in elkaar zetten (y) , maar heb daar (nog) geen ervaring mee :bloos: .... kennen jullie misschien sites die me daarmee opweg zouden kunnen helpen (of anders boeken)? en hebben jullie Do's en Dont's?
thx, beesje |
Do: Haal er iig een bekende bij die wel iets van ervaring heeft ;)
|
Beginners handleiding: het zelf bouwen van een PC in 20 stappen
Al wel wat jaartjes oud, maar de basis is nog nagenoeg gelijk. |
Alles wijst zich toch vanzelf... Eventjes weten welk kabeltje waar moet, maar dat kun je in een oud systeem ook wel zien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
idd, zoiets zal zich echt niet vanzelf wijzen, het is zeker aan te raden om iemand te hebben die er al ervaring mee heeft en dan kun je zo'n handleiding gebruiken om het rustig eens te bekijken hoe het allemaal zit. alhoewel je ook geen genie hoeft te zij om het te kunnen, enkel de benodigde kennis en het is te hopen dat de ts in ieder geval wel enigzins ervaring met hardware heeft.
|
Een ding, niks forceren :). Maar je kan idd beter het samen met iemand doen, die er een beetje van af weet.
Stel je komt voor een probleem te staan, kan hij of zij je altijd helpen. |
Als je problemen tegenkomt gewoon even hier komen, of mij of een ander op MSN aanspreken. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Een Pc in elkaar zetten is 1 ding. Alles in elkaar schroeven is niet erg moeilijk nee. Maar vergeet niet dat de aanschaf van componenten daaraan vooraf gaat, en het geheel dan ook nog eens werkende krijgen een heel ander verhaal is. |
Citaat:
Ik blijf erbij, ik heb alles geleerd door gewoon wat te prutsen en hier en daar wat informatie op internet te zoeken. Zo ben ik begonnen toen ik 5 was en die werkwijze is nooit veranderd. En ik zou toch wel durven stellen dat ik van zowel hardware als software wel het nodige af weet. Mensen moeten gewoon eens niet zo huiverig zijn voor techniek en eens beseffen dat als je je gezond verstand gebruikt bij alles wat je doet, er bar weinig mis kan gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het beste naar mijn mening is er iemand bij halen |
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt mij ook handiger als er iemand in de buurt is die al wat meer ervaring heeft. Ik heb mijn eerste pc wel alleen gebouwd, maar daaraan vooraf ging wel een half jaar aan verdiepen in welke componenten ik nu wilde hebben, waardoor ik er ook vanzelf achter kwam hoe alles werkte en alles in elkaar gezet moest worden. Ik neem echter aan dat niet iedereen dit doet en daarom is het handig om hulp van iemand anders te hebben. |
Daarbij komend nemen Koreanen, Taiwanezen en Chinezen handleidingen niet zo serieus. Om van het belabberde Engels maar niet te spreken. ;)
|
Als je van die goedkope moederborden koopt, zeker dat je dan een belabberde handleiding erbij krijg, moet je maar niet bezuinigen!:D
Ik heb nog nooit problemen met een handleiding gehad of zo. Stond altijd genoeg in. Maar op het moederbord zelf staat ook genoeg :). Hele kleine witte lettertjes. |
Asus ook hoor, maakt eigenlijk vrij weinig uit. Of je nou ECS of Asrock neemt of MSI / Asus. Ze huren gewoon geen amerikaan of brit in voor de handleiding maar schrijven die zelf even in een achterkamertje; jammer. Spelfouten en grammatische fouten zijn ook aan de orde van de dag. Zelfs op het PCB zelf wordt foutief Engels gedrukt. :D
|
|
Citaat:
|
In mijn MSI manual staan de CMOS KEEP en CMOS CLEAR jumperposities omgedraaid, ook lekker handig. :|
|
Citaat:
|
|
Ik ben wel is bij klanten geweest die het ook wel even zelf zouden doen. Geen verstandig plan dus, vraag altijd een ervaren persoon mee te helpen met dergelijke knutselprojecten.
|
Citaat:
gekraakte moederborden, verkeerom geplaatste CPU's , iemand die de pootjes van een cpu had afgeknipt omdat die niet in de socket paste, een hd wil ook niet meer als je de power op zijn kop erin stopt, isa karten in 64 bits pci sloten., en de leukste... het 110volt knopje.... :D |
Bij mij is er wel is eentje met een soldeerbout aan de gang geweest om de processor er goed in te krijgen :D
|
Citaat:
|
De vorige links naar hardware.info verwezen naar een stuk uit 2001. Dit is de allerlaatste bouw je pc link:
Hardware.info |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |