![]() |
Computer uitbreiden
Hoi,
Ik ga dus woensdag wat onderdelen kopen voor in mijn computer te steken: - HD 80 GB (Western Digital) - 512 DDR SDRAM - Geforce 6600 GT of Ati Radeon 9800 pro 128 MB 256 bits Maar omdat ik binnenkort enkele grote en dure aankopen ga doen, kan ik ze niet alle drie kopen :( . De HD ga ik sowiezo kopen maar wat kan ik nu het best nog kopen: het geheugen of een nieuwe beeldkaart? Het is voornamelijk voor spelletjes te spelen zoals: UT 2004 (want nu happert die nogal :mad: ), B&W II (wanneer die uitkomt), LOTR-BFME, Strategy,... (Maar ook voor werkjes voort school enzo.) Ik heb momenteel: P4: 2.00 Ghz 512 DDR SDRAM Geforce 3 Ti200 Dus wat doe ik het best? Het extra Ram geheugen of nieuwe beeldkaart? |
videokaart (y) want 512ram is maar 70euri ofzo :p
en ik zou geen western digital nemen omdat ik ze vrij veel lawaai vind brouwen... |
Citaat:
|
ik heb vorige week nog 512mb twinmos gehaald voor 70:p dus word je genaaid :0
welke snelheid enzo vertel het is :) mja eerder maxtor (y) en dan heb je een IDE 120 GB / 7.200 - 6Y120P0 / 8 MB voor 75,90 terwijl de 80gb van WD 60,90 is... kijk is op gistron.nl ideale zaak! ik hou ervan |
haha snel editten huh :p
|
Citaat:
De Maxtor is 70 eur voor 80 GB Geheugen was: Kingston Memory 512MB 133MHz nECC SDRAM |
Citaat:
|
kijk is op gistron.nl dude het is een betrouwbaar bedrijf en als het niet zo goed is dan kan je het terugsturen en dan fiksen ze het of je krijgt nieuw. (y) en goedkoop ;)
edit: en binnen 2 dagen binnen als het op voorraad is, |
Seagate moet heel stil zijn. Ik heb zelf ook maxtor is ook niet echt bepaald stil, maar ook niet echt bepaald luid. Het zit er een beetje tussen in.
Ik zou trouwens ook voor de 6600 GT gaan, (agp uitvoering) dat is nu de beste bang for buck kaart. Om nu nog een Radeon 9800 Pro te kopen vindt ik een beetje achterhaald, een kaart van de oude generatie, er zijn nu genoeg betere, en ook met dus de nieuwe feauters uit. |
Wat ik niet snap, er zat eerst 133mhz sdram in?
|
Citaat:
Oh welke behoren trouwens tot de nieuwe generatie van Ati? met ong dezelfde prestaties als de 6600 GT en zelfde prijsklasse? |
Citaat:
en dat wil ik verdubbelen, maar ik denk toch dat ik eerst voor de beeldkaart ga. |
Citaat:
als jouw moederbord alleen maar 133mhz ram aan kan moet je het niet doen, ook geen nieuwe videokaart niet.. want dan kan je videokaart nog zo snel zijn, je cpu en ram houden het niet bij. |
Citaat:
Bij geheugenmodule staat er dan weer: geheugensnelheid PC2100 (133 Mhz) Volgens Dell mocht het geen probleem zijn :o |
Citaat:
Er staat 133 bij omdat het 2x133 is. |
Citaat:
De X700 pro presteert vele malen slechter dan de 6600 GT. |
jolt wil jij mij een x800 cado doen?
|
Hmz, moet nog kleren kopen, sorry :p.
Ik geef je een tip verkoop je tftjes :D;). |
Citaat:
of ik moet iemand een 17" CRT voor 200euri aansmeren :D |
je hebt nu toch een prima kaart, waarom upgraden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
CPU AMD Athelon 64 3000+ s939 MB Asus A8V Deluxe s939 HD 10Gb Maxtor 5400rmp HD 40Gb Maxtor 7200rmp VIDEO Ati Radeon 9600Pro 256mb RAM 512 DDR/400 PC3200 Twinmos CM Artic Cooling Silencer 64 ultra TC ZUB Card Reader 9 in 1, 3,5" CDWI Samsung SW-252S 52/32/52 zwart |
Bij die PC hoort inderdaad een veel betere videokaart, mits je gamer bent. En extra 512MB reepje is ook welkom. :)
|
heb alleen geen geld meer nu :p
|
Citaat:
game der niet echt vel op meer photoshop en flash maar extra reepje komt nog wel :) |
Niks mis met een 9600 ;)
Heb ik ook, maar alleen shit dat ik mijn Athlon 64 (Winchester) 3200+ en mijn moederbord nog niet hebt :( Daarna mijn 9600 beetje onder handen nemen, en dan over naar een 2e hands 6800 GT of X800Pro Vivo/XT. :) Als je niet gamed, wat moet je dan met een big ass kaart :P. n00b! :D |
Citaat:
haha nou als ik ik hem van je kreeg ;) beetje 3Dmaxen, beetje photoshoppen, beetje counterstriken, beetje chillen |
Aha :P.
3200 + Heeft een mutiplayer van 10, jij hebt eentje van 9, dat verschil kan soms uit maken als je gaat overlocken, je kan namelijk je multiplayer naar beneden halen, door lagere mp kan je je fsb hoger zetten en dat is weer meer prestatie. En ze hadden die 3000+ ook niet op voorraad. Zo erg nu ook weer niet, als ze maar eens gaan leveren, eventjes een telefoontje plegen :evil: . |
Citaat:
hmja ik heb hem nu 7%overclockt kon ik instellen in bios :p 2/5/7/10% als ik 10deed kwam ik niet meer in windows... |
ow, ik moet beter leren typen :P.
Maar wat nou automatisch overlocken, met de hand :D. Eerst kijken hoe ver je 1:1 op komt, daarna dividers :D. |
Doe dan maar gelijk multiplier he. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ssssst |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16. |