![]() |
[algemeen]Raid Controller
ik heb geen harddisken op me raid controller aangesloten maar hij blijft in me bios/opstart mutsen over die controller en dan gaatie lopen detecten enzo en daardoor duurt opstarten echt 5min ofzo :/ maar ik krijg hem niet uitgeschakeld in bios ook disabelen in device manager werkt niet, iemand idee?
en stel dat ik een harddisk koop en die aan die raid controller wil hangen wat voor hd moet ik dan hebben? en wat voor voordelen heeft raid ten overstaande van ide? |
Ja, iets in de device manager van windhoos uitschakelen heeft natuurlijk geen zin als windows nog niet geladen is he.
Het moet gewoon in je bios zitten dat je dat uit kan zetten. |
Citaat:
oh ik heb btw Asus A8V Deluxe AMD64 Athelon 3000 Winchester |
Als je in je BIOS zit ga je naar advanced, onboard device configuration, Onchip SATA Boot Rom of OnBoard Promise Controller zet je op [Disabled]. Je moet natuurlijk niet degene uitzetten waar je wel een harde schijf aan hebt hangen.
Ik heb een K8V SE, en daar duurt 't ook even, die Promise controller staat natuurlijk uit, daar hangt niets aan. |
maar wat voor HD moet ik kopen als ik hem aan die raid controller wil hangen?
|
Citaat:
uhmmm dat ligt eraan of het een standaard ide aansluiting is of uiteraard een sata aansluiting |
raid was toch alleen sata?
|
Citaat:
|
Citaat:
en nog een paar andere exotischer systemen |
Citaat:
jij denk zeker ook dat raid 1 en 0 de enige 2 soorten zijn ;) sata heeft alleen het geluk dat alle moederbordfabrikanten kiezen voor de ich5r chip |
oh lol dus elke type HD kan deraan inprincipe?
ik heb dees http://www.asus.nl/products/mb/socke.../overview.htm# |
Citaat:
Wat uitermate goed werkt is twee quantum bigfoots (die het nog doen) vinden, en die in RAID 0 aan elkaar hangen, en daar al je belangrijke data op zetten, zonder enige vorm van backup. |
Citaat:
|
Citaat:
|
whaha jullie denk dat ik geld over heb? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook nog een rage 3dkaartje weet niet wat die is :P. Geeft tenmiste beeld. |
Citaat:
|
Citaat:
en ik game heus wel een beetje :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
bijdehandje :p |
Vechten?
|
kom maar op!
|
Je gaat offtopic!;):P
Foei Foei foei! :nono: |
Citaat:
|
Jah hoor. Gaat over hardware, die je in de muur kan hangen, ook raid controllers ;)
|
Citaat:
|
Nee maar in is mooi, mooi afgewerkt, etc. Met een glaze wandje er voor :P
|
Citaat:
|
Moet hem eerst nog in de muur maken, daarna glazen wandje ervoor. Geen zin in.
Ik ga hem case modden :P :cool: |
Citaat:
|
Nah toch maar niet aangezien deze reactie.
Maar ik stop. Dadelijk krijg ik ruzie met de forumbazen/innen. Moet ik dus ook nog echt gaan vechten :o . |
Citaat:
maargoed ik weet genoeg dankjulliewel (y) ik haal wel ff 2x200gb schijven :) |
No fucking way.
Ga echt niet hele tijd achter mijn pctje zitten, morgen zit ik zowizo zonder. Moederbord wordt weer eens later geleverd :P Zit ik daar met een 3200+ en koelertje :P. Ach jah, ga wel vogeletjes tellen of zo. Tis toevallig dat ik hier vaak zit. En scripten?Hoe de fuck moet ik dat schrijven man, weet daar geen drol van af. Vandaag mooie dag, lekker zonnetje. Was het maar weer warm, beetje bruin worden. wel geld voor 2x 200 gb schijven maar niet voor een nieuwe 3dkaart, en dan maar bij mij zeuren! :nono: |
haha :D hmtja die 2x200gb was een toekomstdroom ;)
|
jaja ;) ik heb nog een 10 gig 5400 schijfje liggen, kan je die in raid zetten:P.
|
Citaat:
|
Nee, dan ga je me beroven en Rotterdam is ver weg. :)
|
haha wat denk je wel niet van me :p
maar ik heb een 10gb 5400rpm schijf als bootschijf haha :D |
Ik ook dus niet zeuren, maar heb hem al verkocht.
Pech gehad :P. |
pfff. valt me van je tegen
|
Wat nou?
|
Citaat:
Ik ga eens kijken hoeveel me dat gaat kosten... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |