![]() |
[Herwaarderings-topic]Metallica - And justice for all
Misschien wel hun beste album ooit, op kill 'em all na.
plaat kocht ik toen ik 9 was -mede dankzij B&B- en heeft me nooit meer losgelaten. Die intro van blackened, die omgedraaide gitaren, geniaal. Door hetfield zelf omschreven als zo ongeveer hun slechtste album, iig voor hem een album dat opgenomen was in een tijd waar de band totaal de weg kwijt was. Wat vinden jullie? |
doe mij maar Master of Puppets of Ride the Lightning..neemt niet weg dat And Justice een superplaat is. Ik vind de andere twee alleen iets beter.
|
ik ben geen metallica fan en ken ook niet alles, maar ik vind "and justice for all" wel goed hoorbaar.
|
Doe mij maar iets waar bas in zit zz.
|
:D
best lullig voor jason idd. die gast werd echt afgezeikt daar.(n) |
Is mijn favo metallica plaat, hoe geniaal is Dyers Eve _0_
kill 'em all vindt ik zelf minder sterk, dan toch liever black album en Master of Puppets, maar er gaat niets boven And justice for all |
Citaat:
Vind van vroeger vele malen beter dan van nu, ben niet zo St. Anger fan...bah |
Inderdaad niet zo cool als RTL en MOP, maar zeer fijn om naar te luisteren. (y)
|
vooral het titelnummer kan me erg bekoren (y)
|
Doe mij idd maar Master en Ride.... Sommige nummers zijn gewoon iets te uitgesponnen 'riff-o-rama'. Maar juist daarom is het album ook zeer geschikt om te beluisteren als je gewoon behoefte hebt aan logge riffs en snelle passage's. Ja, dat zit natuurlijk wel op elk Metallica album, maar ik bedoel.... meer dan dat je echt een song wil horen. Het zijn meer gearrangeerde metal'stukken'.
Vetste nummers voor mij: Blackened ...AJFA Eye Of The Beholder ONE (tevens het meest afwijkende nummer van het album, het enige nummer dat echt 'los' is gekomen van ...AJFA) Dyer's Eve To Live Is To Die (die solo, damn echt een van de betere momenten in muziek) |
Ja geweldige CD, de laatste uit hun toptijd. Vind hem ook wat minder als MOP en RTL, maar toch staat er geen 1 slecht nummer op.
Ik denk trouwens dat dit technisch gezien ook zeker hun beste album is. |
Citaat:
|
Ik vind hem samen met The Black Album de minst goede van Metallica's klassiekers. Geef mij maar de eerste drie, nooit overtroffen.
|
Hetfield's vocalen, die per album irritanter worden, vind ik hier ook al de vervelende kant op gaan. Dat 'mothuuuaah' in plaats van 'mother'. (n)
|
Iedereen weet dat Kill Em All, Ride the lightning en Master of Puppets hun beste albums zijn.
|
Citaat:
Beatallica doet ook goed na... |
Citaat:
|
Heel goed, hoewel ik Puppets and Lightning beter vind.
AJFA and TLITD zijn toch wel een van mijn favorite Metallica nummers. Maar vergeleken met Load, Re-Load and St. Anger: Super! |
Citaat:
|
Citaat:
|
EEN SUPER ALBUM!! ik heb hem al zo lang dat ik hem binnenkort weer moet gaan halen omdat hij te veel krassen heeft!!
ik zweer trouwens bij Dyer's Eve! vinde mun ouders niet zo leuke plaat trouwens. *vreemd* :rolleyes: |
Eerste drie alba zijn wel iets beter, imho.
|
Citaat:
|
ik ben verliefd op blackened en ik voel me een beetje raar
yummy yummy i've got luv in my tummy |
Citaat:
alhoewel 'and justice for all'mijn eerste metallica plaat was. vind hem nog steeds wel goed, maar een master of puppets vind ik persoonlijk er (hoog)bovenuit steken. |
justice was ook mijn eerste metallica plaat.
misschien dat het daardoor komt ofzo, maar ik vind ride sowiezo MOP's kont schoppen. beste nummer van puppets blijft disposable heroes, echt vet(y) |
Geef mij maar Load, ReLoad en MoP.
|
zelfs ik dig 'one' :o
|
vette cd punt
|
and justice for all had beter gekund , ver beneden de maat kwa opname. vooral op een meer kritische stereo klinkt het belabberd :s
btw ik vind andere cd's ook beter maar daar gaat dit topic niet over :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat?
|
dan is het toch niet hun beste album? :confused:
dan kun je toch beter een topic aan kill em all besteden? :confused: ik ken overigens geen van bovengenoemde albums dus ik hou me verder buiten de discussie welke nu het beste is |
morgen maar mijn and justice for all shirt aantrekken. Ik herwaardeer in woord en daad :D
|
Mijn favoriete album van Metallica. Ben er mee opgegroeid.
|
Master en ride roeleeren er nog ver bovenuit!
Justice had een nogal flinterdunne productie, als ze daar wat meer tijd in hadden gestoken... Ze hebben nooit veel bas gehad, maar hier was die er gewoon niet. Hetfields gitaargeluid zoog alle frequenties op. Ik vraag me af hoe gigantisch die cd had geklonken met degelijker geluid. Blijft een geweldig album. Technisch hun beste. |
Nah, die droge sound vind ik eigenlijk wel wat horen bij die plaat. Zeker een nummer als One (wat eigenlijk dan weer wat anders klinkt dan de rest op de plaat) vind ik echt uniek klinken, qua geluid.
|
Citaat:
|
hehe klopt, de bas mis je nauwelijks met dat album.
persoonlijk vind ik em wel beter dan kill 'em all, maar dat komt vooral doordat de productie van kill 'em all echt zwaar zuigt - zelfs voor een eerste cd :P |
Citaat:
Uhm, de titelsong ís het vetste nummer van Metallica. Denk ik :o. Dan is er ook nog Battery en Damage Inc. Vergeet ook vooral niet Leper Messiah |
Citaat:
|
Citaat:
|
En wat dacht je van Orion? (Ja, daarom is het album ook het beste van Metallica. Álles is goed).
|
alleen the thing that should not be doet zn naam eer aan.
|
^mwah mwah, dat zijn nou net de nummers die me wat minder bekoren om eerlijk te zijn. Ook het instrumentale nummer vind ik niet zoveel aan. Ik wil agressie \m/ :mad:
|
Citaat:
oh, vrijdag toch maar caliban? |
Citaat:
[edit] worden teveel foutjes gemaakt op kill 'em all en de sound vind ik gewoon niet zo vet als van AJFA [/edit] |
Citaat:
|
Citaat:
de muziek ook natuurlijk, maar dat is duidelijk. jammer dat ik je al gequote had :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |