![]() |
inwendige stress...
even kort het probleem schetsen:
Ik heb bij stressvolle periodes enorme last van inwendige zenuwen (ik ben een heel kalm persoon), maar dit uit hem dan in uitslag op m'n gezicht, rug, ... Vroeger had ik ook faalangst, maar dit is nu over.(ben 17 M) Nu had ik graag geweten of jullie me kunnen helpen bij het vinden van 'iets' waardoor ik m'n lichaam kan vertellen 'chill'. Ik dacht onlangs aan het boeddhisme (klinkt misschien raar) omdat deze nadrukkelijk streeft naar een harmonie van de innerlijke persoon. (met meditatie etc) of misschien zoek ik het tever. Daarom dus deze vraag alvast bedankt! |
Ik gebruik in een stressvolle periode Nervovit (bevat valeriaan). Heb faalangst, samen met tentamens gaat dat niet goed ;)
Maar misschien kan meditatie wel bij jou helpen ja :) |
iemand die ik ken heeft een lichte vorm van ADHD en gebruikt valeriaan om hem te kalmeren.. Maar enkel als er echt geen andere uitweg is (is nl. erg ongezond blijkt).
toch bedankt (y) |
Ja meditatie lijkt me ook wel wat. Ik ben best temperamentvol dus dat moet ik soms ook doen anders word ik gek haha.
|
*schrikt van de rappe & hulpvolle reacties :D
ik heb gewoon 'meditatie' voor ogen. maar ik heb geen idee hoe hier aan te beginnen (behalve 15 mins met m'n ogen dicht te zitten en te letten op rustige ademhaling?) |
Citaat:
|
Ja je hebt allerlei verschillende meditaties. Ik doe ook die ene waarbij ik mn ogen dichtdoe en me dan op mijn adem concentreer (meetellen, analyseren etc.) en daar wordt mijn adem automatisch rustiger van (je moet het niet forceren). Dit leek mij de makkelijkste manier van mediteren, dus ja... waarom moeilijk doen? :p
Dansen op goede muziek is ook goed tegen stress. (y) En sporten. |
dit helpt me al een heel stuk vooruit, bedankt!
hopelijk is het ook effectief :s sporten doe ik sowieso min. 2x in de week (tenzij ik meer kan) erg intensief. thx! |
Ik heb ook een ongelofelijke kutperiode nu.. Doet er niet toe wat allemaal maar goed.. Ik heb dus elke dag bijna last van mijn rug, zo erg dat t pijn doet met lopen en zitten, en ook van andere spieren in mijn lichaam.. Ik weet niet hoe t komt want k ben al tijden niet meer gaan sporten maar heb dus gewoon spierpijn... In mijn benen en schouders en nek vooral...
Iemand een oplossing ofzo? :( |
Anyone? :(
|
Ga sporten.
|
Sporten? Want? Ik fitness al.. (Af en toe)
|
(Erg) warm bad helpt bij mij bij dit soort klachten.
Dit klinkt voor mij herkenbaar als spierpijn door stress. Mocht het "normale spierpijn" zijn: misschien Tijgerbalsem proberen? Heeft zijn voor- en nadelen. Stukje gejat van Achmeahealth.nl: Tijgerbalsem wordt in Westerse landen veelal gebruikt bij het losmaken van spieren tijdens de warming-up en om te ontspannen na het sporten. In Aziatische landen wordt het ook gebruikt als middel tegen muggen- en insectenbeten, met als doel de jeuk te verminderen. Daarnaast dient het daar ter verzachting van hoofdpijn. Door het spul zachtjes in te masseren, zou de pijn verminderen. Bij spierpijn moet je echter oppassen met het gebruik van Tijgerbalsem. Het kan de pijn maskeren, waardoor je de spier ongemerkt zwaar kunt belasten. Tijgerbalsem kan de huid ook gaan irriteren en onttrekt bloed aan de spier. Het pijncentrum in de hersenen wordt dan misleid, met als gevolg dat je gewoon doorloopt. Uiteraard met alle risico’s van dien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
helpt het niet om regelmatig om een stevige massage te krijgen?
of fysiotherapie? Ik zou er niet te lang mee door blijven lopen, dan kunnen de gevolgen alleen maar erger zijn.. |
Zoek eens voor info over betablockers.
Dat schijnt goed te helpen bij enorme stress. Het is niet niks, dus wel eerst even goed informeren :) |
Citaat:
Volgens mij zijn er genoeg sites hierover. |
Citaat:
|
OK toch gebeurd en was echt heerlijk, geen last meer nu!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41. |