Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Boeken voor Scheikunde, natuurkunde? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1075128)

Boeh111 17-01-2005 13:17

Boeken voor Scheikunde, natuurkunde?

Welke boeken raden jullie me aan voor zelfstudie (VWO)? Ik doe nml staatsexamen.

snookdogg85 17-01-2005 13:59

Natuurkunde --> Newton

Daantje_0705 17-01-2005 14:51

Voor scheikunde werken wij met Chemie, dat was wel een fijn boek, ook zeer geschikt voor zelfstudie denk ik. :)

Voor natuurkunde werkten wij met Natuurkunde Overal wat ik persoonlijk een rotboek vond (n)

Fatality 17-01-2005 15:40

Wij gebruiken systematische natuurkunde, stom boek.. teveel gelul, te weinig info.

dutch gamer 17-01-2005 15:45

Citaat:

Fatality schreef op 17-01-2005 @ 16:40 :
Wij gebruiken systematische natuurkunde, stom boek.. teveel gelul, te weinig info.
Ik kan er prima mee werken hoor, maar of het geschikt is voor zelfstudie weet ik niet.

Fatality 17-01-2005 15:48

Citaat:

dutch gamer schreef op 17-01-2005 @ 16:45 :
Ik kan er prima mee werken hoor, maar of het geschikt is voor zelfstudie weet ik niet.
Het mag allemaal wel wat beknopter. De opdrachten worden eigenlijk pas bij de laatste 10 relevant voor het maken van een toets.

-(L)- 23-01-2005 13:42

Voor SK: Chemie
Voor NA: Systematisch natuurkunde, ik kan er prima mee werken, bij het voorbereiden van een SE (of andere toets) maak ik altijd de oefentoets uit de handleiding, zo red ik me prima met die methode.

Versace 24-01-2005 13:40

Voor SK: Chemie overal, wel geschikt voor zelfstudie denk ik
Voor NA gebruiken wij Scoop, zeker niet geschikt voor zelfstudie

Not for Sale 24-01-2005 14:40

Citaat:

snookdogg85 schreef op 17-01-2005 @ 14:59 :
Natuurkunde --> Newton
(n)

Zeldzaam slecht geschreven en vooral opgesteld. Kadertjes, kleurtjes, vakjes, plaatjes. ' Hoe veel kunnen we er op 1 pagina kwijt? ' lijkt de centrale vraag van de samenstellers te zijn geweest :|

Sherco 24-01-2005 14:52

Citaat:

snookdogg85 schreef op 17-01-2005 @ 14:59 :
Natuurkunde --> Newton
Hadden wij ook ja.
Was niet bepaald een succes, met het boek alleen kom je er zeker niet!

pino123 24-01-2005 14:53

Citaat:

Versace schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :
Voor SK: Chemie overal, wel geschikt voor zelfstudie denk ik
Voor NA gebruiken wij Scoop, zeker niet geschikt voor zelfstudie

me too: ik vind scoop voor na echt een baggerboek

Flit 24-01-2005 14:56

Scheikunde --> Chemie. heel goed boek voor zelfstudie vind ik, ik heb er zelf ook een tijdje zlefstudie uit gedaan en dat ging heel goed.
Natuurkunde --> Ik heb Systematische natuurkunde, maar ik vind het een rotboek. Ik snapte niets van de uitleg totdat de docent het uitlegde, dus het is imo niet geschikt voor zelfstudie.
Zoek iig een boek waarbij een handleiding of zo en duidelijke uitwerkingen zitten, dan kun je alles goed nakijken.

-(L)- 24-01-2005 15:11

Citaat:

Flit schreef op 24-01-2005 @ 15:56 :
Scheikunde --> Chemie. heel goed boek voor zelfstudie vind ik, ik heb er zelf ook een tijdje zlefstudie uit gedaan en dat ging heel goed.
Natuurkunde --> Ik heb Systematische natuurkunde, maar ik vind het een rotboek. Ik snapte niets van de uitleg totdat de docent het uitlegde, dus het is imo niet geschikt voor zelfstudie.
Zoek iig een boek waarbij een handleiding of zo en duidelijke uitwerkingen zitten, dan kun je alles goed nakijken.

Ik vind systematisch natuurkunde net goed. De uitleg is misschien niet heel uitgebreid, maar de opgaven zijn goed te doen. Als je een keer niet uit een som komt neem je er gewoon het antwoordenboek bij voor de berekening. Als ik die doorlees begrijp ik het altijd wel, en kan ik de volgende opgave probleemloos maken.

En als je een toets moet voorbereiden neem je de handleiding erbij en maakt de oefentoets, kijkt 'm na, en haalt een goed punt!
(Ik tenminste...)

de het een 24-01-2005 15:27

tip: ga naar de online leeromgevingen van de schoolsite van de universiteit twente (http://www.schoolsite.utwente.nl) en bekijk daar alle flashfilmpjes van onderwerpen en oefen wat oude tentamens, werkt perfect :)

real.scary 24-01-2005 15:37

Voor scheikunde zou ik je ook Chemie aanraden, alles wordt duidelijk uitgelegd en mbv de uitwerkingen is het perfect voor zelfstudie

Voor natuurkunde hebben wij Overal, dit is een zeer slecht boek. De theorie die je nodig hebt bij de vragen staat nergens uitgelegd, er is alleen een antwoordenboek waar dus geen uitwerking instaat en dus weinig mee kunt.
Gelukkig hebben wij een leraar die alle uitwerkingen uitgeschreven heeft en gekopierd maar anders was het werkelijk geen doen.
Probeer anders een los boek te scoren waar alle theorie duidelijk en compleet staat uitgelegd, en oefen gewoon sommen van www.natuurkunde.nl, hierop staan examensommen+uitwerkingen
Succes

Evatjuhhhh 25-01-2005 06:36

Wij hebben Chemie en daar ben ik zeer over te spreken, je moet alleen wel alle opdrachten maken wil je een hoofdstuk goed begrijpen want in de opdrachten zit ook nog extra informatie verstopt die je wel moet weten. (iemand die niets heeft gemaakt heeft bij ons standaard ongeveer een 1..)

Bij natuurkunde gebruiken we Natuurkunde Overal en ik vind het opzich wel een fijn boek alleen soms iets te veel opdrachten. De opdrachten met een A-tje kan je meestal wel gewoon overslaan en dan zou ik van de Btjes en Ctjes alleen de oneven of even nummers maken want adners doe je teveel. Natuurkunde Overal heeft wel veel uitleg, maar dat is persoonlijk of je dat fijn vindt..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.