![]() |
Waar heb jij je spreekbeurt over gedaan?
Ik ben opzoek naar een spreekbeurt onderwerp;
Als jullie nou allemaal zeggen waarover jullie je spreekbeurt hebben gehouden kan ik misschien want inspiratie op doen. (y) |
K heb vandaag spreekbeurt gehad over de ramp in Azie :rolleyes:
|
In de 4e over de Tweede Fase. Best een rotonderwerp, had er maar ook een 6,5 voor.
|
Citaat:
|
3e: 2e fase
4e: Oorlog in Irak 5e: Gekozen Burgemeester 6e: Weet nog niet, waarschijnlijk Referendum. |
Ik heb op de middelbare geloof ik alleen in de eerste een spreekbeurt hoeven houden en die ging over houten blaasinstrumenten (blokfluit, saxofoon en klarinet mee naar school en een stukje er op gespeeld, iedereen vond het geweldig ;) :D).
En voor Duits in 5 havo een presentatie (alleen voor docent) over Berlijn, had toen ook allerlei spullen bij me, vond ie ook geweldig. |
Citaat:
|
Op de basisschool een keer over otters, de Efteling en appels (jaja en voor die laatste kreeg ik maar liefst een 9,5).
Op de middelbare iets over Tornado's. :cool: |
Je bedoeld voor Nederlands? Uh ontwikkelingssamenwerking, het fileprobleem en iets wat ik vergeten ben. Kies iets maatschappelijk verantwoords, dat is altijd goed.
Als je in het algemeen wil weten waar ik mijn spreekbeurten over heb gehouden wordt dat een hele lange lijst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Olifanten, hunebedden, Tweede Fase
|
Déjà-vu.
|
Backpacking through Australia (Engels, 6e)
Irak-kwestie (Nederlands debat, 5e) Wachtlijsten in de ziekenhuiszorg (Maatschappijleer, 4e) |
Op de basisschool heb ik mijn spreekbeurten over deze onderwerpen gehouden:
- Wolkenkrabbers. - Vuurwerk. - Slapen en dromen. - Coma. |
of de Spelen wel of niet in NL gehouden moeten worden
|
Laten we het maar beperken tot presentaties voor Nederlands ofzo want anders kan ik wel een gigantische lijst neerzetten.
1e : treinen 2e : vakantie 3e : geen 4e : Middelnederlands(die heb ik vandaag :|), Phileine zegt Sorry Maar ik heb het ookal gedaan over : de biologische klok, hersens in de puberteit, bomen, tweede wereldoorlog, amerikaanse cultuur, jagers en boeren, kinderen voor kinderen, snowboarden en jeugdparticipatie. |
Mijn laatste spreekbeurt was in groep8, toen deed ik het over de politie :p Mijn broer was toen naar school gekomen met politie wagen enzo... mijn lerares vond het helemaal "ge-wel-dig!!" ik had een 9.5 :)
|
Citaat:
|
groep 6: hamsters
groep 7: reptielen groep 8: Amnesty International Eerste: Weer Amnesty geloof ik Tweede: Heksen ( Nederlands) Australië ( Engels ) Derde: Niet gedaan 2de keer in de derde: Depresiviteit 4de: Niet gedaan 5de: gister PWS presentatie over Antoine de Saint-Exupéry |
1e: Dino's
2e: Moest verplicht gaan over een boek uit je leesdossier, in mijn geval: Odysseus 3e: Internet 4e: Thomas Hobbes 5e: Het heelal |
vorig jaar over dna databank
|
ik kan me van de basisschool maar 1 herrineren.. en die was over papegaaien.. had t beestje meegenomen naar school en toen vond ie het wel leuk om op de bijbel te poepen... daarom heb ik t onthouden...
verder heb ik op de middelbare school nooit een spreekbeurt gehouden...dat was goede zaak(y) |
Ik moet ook voor CKV (Cultuur en Kunst Vakken ) een werkstuk maken.
Moet het voor vrijdag af hebben, zit nu met een probleem. Weet echt niet welk onderwerp ik moet nemen, moet niet te makkelijk zijn, maar moet wel genoeg informatie op internet staan. Heb niet echt een voorkeur voor een bepaald onderwerp maar Gebouwen of Nederlandse personen liggen me voor op dit onderwerp. Zit nu in het 3e, en wordt me 1e cijfer voor CKV dus wil wel goed maken omdat we maar 3 cijfers krijgen in het hele jaar. Heb altijd wel een goed cijfer voor mijn werkstukken gehad, ik doe er altijd heel veel aan. Maar omdat ik van 1 tot 10 januari heb ik 2 CKV lessen gemist en daar was alles uitgelegt van hoe tot wat. Heb zelf me werkstukken al over: Kiviet, 2e WO, Boswachter, Staalbewerking, Vogeltrek, Landmacht en het Leger gehouden. Mag niet het onderwerp 2 keer gebruiken. |
Citaat:
+ daar ben ik nu bezig voor mijn Profielwerkstuk |
Oja, in groep 8 heb ik een spreekbeurt over de Utrechtse Dom gedaan. Ik had een 9. :o
|
Ik heb mijn spreekbeurt gehouden over Abortus.
|
Over reuma :eek: maar het moest
|
transseksualiteit
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in groep 7 over mijn konijn :rolleyes: had k toen ook mee genomen, k had wel een 9 :d omdat de klas voor je cijfer mocht stemmen en ze t konijn allemaal zo leuk vonden :rolleyes:
in groep 8 over IVS en in de 1e ook :rolleyes:, is t stemsysteem van mijn moeders werk in de 2e over Evanescence en een liedje laten horen, moest je de klas lege plekken in de songtekst laten invullen en een keer over drugs in de 3e :rolleyes: uhm niks... en daarna ook niet meer :rolleyes: |
Ik had vorig jaar een betoog voor gratis openbaar vervoer.
|
spiraaltje.. :D
|
Ik hoef geen spreekbeurten meer te doen. Mijn laatste is van 2 jaar geleden over twee boeken, ook niet bijster boeiend.
Ik heb straks een discussie, die doe ik over of de regering goed gehandeld heeft in tijden van de moord op theo van gogh. |
Citaat:
Maargoed, mijn spreekbeurten (voor Nederlands) gingen over Nostradamus (5e) en Bezuinigingen in de gezondheidszorg (6e) |
Citaat:
Het is volgens mij ook gewoon ''Culturele Kunstzinnige Vorming '' en niks anders hoor.. :rolleyes: |
Ik heb gister een presentatie gehouden over een financiële analyse van Grolsch en een beleggingsadvies op basis hiervan.
Sla een krant open en kies iets uit, genoeg shit in de wereld hoor. Of je zegt waar de presentatie over moet gaan en voor welk vak het is. |
In 3e, 4e en 5e moeten wij betoog houden. Nooit echt favaoriet van mij, alleen vorig jaar, had het over Omnisportcentrum met 8.5.
Dit jaar over Ronald Koeman, dat hij moet vertrekken, en de docent vond het het goed :D |
4e: doodstraf
5e: Mata Hari 6e: Gandhi |
Op de middelbare school moest ik bijna elkaar jaar bij Nederlands een spreekbeurt houden. Dit waren mijn onderwerpen:
- Tennis - St.Servaaskerk in Maastricht - Watersnoodramp in 1993 / 1995 (Itteren / Borgharen, dorpjes bij Maastricht) - Jeugdcriminaliteit Mja, en verder nog wat boekverslagen. :) |
Al mijn presentaties gaan over een onderwerp waar ik al veel van weet, zoals bijv. de bio-industrie, vegetarisme of milieuactivisme. Zo hoef ik het nooit echt voor te bereiden en vergeet ik m'n tekst ook nooit. :)
|
Citaat:
ontopic: de gitaar, Zweden. |
Had dat niet iets met het VMBO te maken of zo? Dat daar de afkorting anders is?
|
Citaat:
|
op de basisschool over paarden, Ghana, hobo en honden volgens mij :cool: Op de middelbare school over de rijksbegroting (konden kiezen uit stomme onderwerpen (n) ) , leraar en meer half gedwongen onderwerpen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |