![]() |
Je leugen.
Zon in je ogen,
maar donker van hart Beesten van binnen Je leven gelogen Vrolijk, lief, zacht, Geen mens die je tart Geen mens die je zíét is wat je verwacht Alles verbergend Verzwegen, gelogen Jezelf overtuigend Jezelf slechts bedrogen Want, hoe je alles andersom doet. Tranen in je stem, woorden in je ogen Niemand valt het op, iedereen bedrogen. Misschien iets teveel dezelfde woorden gebruikt, maar ik vind het toch mooier als ik het kan laten rijmen. Komt U maar, commentaar. |
Zoals je zelf al zegt: teveel dezelfde woorden.
Stiekem stoor ik me een beetje aan het ogen - bedrogen - gelogen wat steeds terugkeert. tart vind ik geen mooi woord en komt nogal geforceerd over, vind ik. Misschien moet je toch wat meer op zoek gaan naar andere woorden; desnoods rijmt het gewoon lekker niet. Ik vind dit namelijk een beetje eentonig, hoewel er een mooie gedachte achter je gedicht zit. Het had alleen mooier verwoord kunnen zijn. |
Inderdaad vind ik dat je teveel dezelfde woorden hebt gebruikt. En het lijkt alsof je te veel woorden nodig hebt om iets te vertellen. Mij was na de 1e strofe al wel duidelijk wat je punt was, dus aan het eind vond ik het echt saai worden.
Sorry. Edit: tegelijke post Re3m :) maar ik ben het dus wel met je eens. |
:d
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00. |