![]() |
Werk na examen
Ik zit in het examenjaar.
Na mijn examen wil ik GRAAG werken... Hoe pak ik dit aan? Bij S de B heb ik al gevraagd om te vakkenvullen, incl solicitatie enzo...maar dat wordt nix ivm ik ook nogal hoog sport en dus 2 avonden en zaterdag(middag of ochtend) van huis ben... Is een uizendbureau ofzo een optie? En over V&D, klopt het dat je daar maar max. 3 week kan werken als ex-examenkandidaat? (omdat er zoveel vraag is) |
Het kan natuurlijk nooit kwaad om jezelf in te schrijven bij zoveel mogelijk uitzendbureau's. Als ze werk hebben bellen ze je, als je geen zin hebt dan meld je dat en zij zoeken dan verder. Prima toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
oke bedankt, ik ga wel ff langs tempo en randstad :p |
Citaat:
ja dat lijkt mij ook, maar mn moeder heeft er gewerkt (16 jaar geleden dat wel) maar toen was het zo... tsja ik ga wel gwoon ff heen |
Je kan het ook zonder uitzendburo proberen. Gewoon overal langsgaan waar het je leuk lijkt om te werken.
De leukste baantjes krijg je op deze manier. Iemand die spontaan langskomt voor een open sollicitatie en zelf moeite doet om een baantje te krijgen, heeft meestal voorrang als er een vacature is (en die hebben de meeste bedrijven in de zomer wel). Pas als er niemand is die zich op tijd spontaan aanmeld, gaan werkgevers kijken of ze bij het uitzendburo niet nog een geschikte werknemer kunnen vinden. Kortom, ga niet alleen even naar het uitzendburo om jezelf in te schrijven, maar blijf zelf ook zoeken. En vertel al je vrienden/familie/kennissen dat je op zoek bent naar een (vakantie)baan. |
Toen ik in het examenjaar zat kregen we op het eind allemaal een boek over fulltime werken met allemaal informatie erover. Ik weet niet of ze bij jou op school ook zulk soort informatie geven, maar zou er naar kunnen vragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10. |