![]() |
(beste spel voor) roleplaying
Als het ff kan in een spel dan ga ik bijna altijd wel met minstens 1 char roleplayen, maar in sommige spellen kan dat maar half, terwijl het tog harstikke gaaf is.
Nu vroeg ik me af wat jullie van roleplayen en in welke game je het beste kan roleplayen. Zelf vind ik Morrowind+uitbreidingen+veeeel mods het beste voor RP'en, simpel omdat je er alles in kan doen, het een mooi spel is, en door de mods ook realistisch(er) en je heb zobeetje alle dingen die je in een RP game wil. |
De beste rpg? fallout
|
Star wars knights of the old republic vind ikke zelf heel vet en natuurlijk bulder's gate dark alliance. er zijn ook heel vette rpg's online. bijv maplestory. probeer die eens!
|
mmorpgs hebben mijn voorkeur. singleplayer ga ik liever een racegame of shooter spelen.
mmorpg: Dark Age of Camelot |
Citaat:
|
Hij bedoelt niet de beste rpg, maar de rpg waar je het beste je kunt inleven in een bepaald karakter met een bepaald leven en overeenkomstig spelen. Role-playing dus.
Dat betekent niet rushen, alle skills maxen en über-items verzamelen, maar lekker je gangetje gaan als healer of alchemist of handelsreiziger. Ik weet niet goed wat daar het best voor is. Morrowind denk ik ook ja. |
Beste RPG's zijn dice-RPG's die je gewoon met vrienden speelt. Daar heb je gewoon veel meer mogelijkheden om iets met je character te doen en het is niet aan een bepaalt verhaal gebonden. Daar wordt je niet, zoals bij bijv. Baldur's Gate in een bepaald verhaal gescript.
|
Citaat:
|
irl met vrienden d8 ik.
|
Citaat:
Dungeons & Dragons bijvoorbeeld is wel het bekendste voorbeeld. |
Diablo 2 :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de spellen die dingen van D&D gebruikt zijn meestal wel gaaf, zoals Neverwinter Nights, dat is ook best een goed spel voor RP maar het mist dingen om je echt te kunnen inleven en dingen die realisme drastisch verhogen. |
Online: Omerta (laat je niet afschrikken door dat Uberfoute plaatje ;))
Single player: Fallout |
In het spel Ultima Online heb je erg veel mogelijkheden om geld te verdienen, zonder ook maar een stoot uit te delen.
Ik had op een gegeven moment een character op de Atlantis-shard(way back in mei 1998) waarmee ik een vaste bedelaar speelde en totale bullshit verkondigde, maar wel een huis heb mee weten te verdienen doordat mensen de verhalen leuk vonden :eek: :D. |
DND, dus met vrienden
En de beste RPG op de computer vind ik Morrowind en Neverwinter-Knights :D |
Citaat:
|
Baldur's Gate 1 en 2 + uitbreidingen.
En de Final Fantasy-serie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Ik wil stiekum wel World of Warcraft gaan proberen, maar 'tis me iets te duur (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Divine Divinity is super, evenals de sequel Beyond Divinity
|
EQ (II) en Morrowind zijn imo prima (MMO)RPG's
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
overgens vind ik het wel lang duren voor je een leve omhoog gaat :( |
Hmm, ik ga voor neverwinter nights. En dan een goede rp server.
Lekker online. Dm's die events maken. Altijd weer wel wat anders. Leuk. |
Baldurs Gate was altijd al een van mijn favo's.
Maar toen Neverwinter Nights uitkwam was ik weer helemaal verslaafd aan RPG's :p World of Warcraft schijnt ook mooi te zijn, maar ik heb hem helaas nog niet uitgeproobd. |
Roleplay in WoW:
"Did ne1 saw my 1337 skillz when I pwned tht n0b0???????????//questionmark" |
Citaat:
maar het KAN wel goed hor, maar niet zo goed als bij andere spellen, maar als je met een paar goede vrienden wil gaan role-playen is dat goed te doen, in je eentje is het wel een stuk minder. Best jammer eigenlijk |
Citaat:
*mijn rogue/shadowdancer verstopt zich sneaky en sluipt achter iemand aan die in iemand's huis aan het inbreken is* *rogue gniffelt iets terwijl hij de zakken van onschuldige voorbijganger rolt* *rogue komt triomfantelijk tevoorschijn en gaat voor de voorbijganger staan* rogue: "just the tallfolk (ik speeld een dwergachtig type) , letting their purses getting nicked because they can't hear you coming" 'onschuldige' voorbijganger : "f**k you you noob, I didn't hear you cuz I had the sound turned of, now gimme money or I crush you with my sword of doom +99!!" Afijn, ik kom dus alleen op NWN servers waar dat soort mensen zonder discussie gebannt worden. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13. |