![]() |
Lening bij de IB?
Wie heeft hier een lening bij de IB?
Ik speel wel een beetje met het idee...gewoon om net ff meer geld te hebben en de rente is niet echt hoog.... |
Ik leen geld bij de IB-Groep omdat mijn ouders me niet zo ondersteunen zoals ze zouden moeten en ik anders niet rond kan komen. :)
Ik zie het maar zo: ik kan nu studeren met een lening en die later terugbetalen of nu gaan werken maar dan verdien ik ook niets dus dan kan ik beter studeren en lenen. |
Citaat:
Ik heb geen lening meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen lening, niet nodig.
|
Ja.
|
Geen geld uitgeven dat je niet hebt, tis net al met gokken, je blijft in de machine gooien en je gaat dus ook steeds meer op afbetaling kopen.
|
Niet doen, voor je het weet zit je tot over je oren in de schulden.
|
Citaat:
|
Och, ik leen zelf ook elke maand geld bij de IB-groep. Ik heb namelijk geen recht meer op studiefinanciering als gift. Ik heb geen grote uitgaven, maar ik wil gewoon wat ruimer zitten en het is nu handiger om geleend geld uit te geven dan te werken, want als ik straks advocaat ben heb ik die lening in drie weken terugbetaald.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb het wel, zelfs maximale per maand. Dit omdat mijn ouders niet in een dusdanige positie verkeren dat ze mij financieel kunnen ondersteunen bij mijn studie. En omdat de kosten van mijn studie zeker in het begin qua boeken relatief hoog liggen, doe ik het nu zo. Ga binnenkort wel minder bijlenen, wat ik bijleen is ook echt puur alleen voor school.
Daarnaast is de rente vrij laag natuurlijk, dus maakt het niet heel veel uit of ik nu bij wijze van spreke 10 of 20 euro bijleen........ |
Hoe zit het nou eigenlijk met de zogenaamde 0-lening? Krijg je dan nog een OV-kaart zonder dat je daar later voor terug hoeft te betalen?
en verder ontopic. nee ik leen niet, m'n bouders steunen me waar nodig en voor de volgende 2,5 jaar nog 1 jaar stufi en de rest lenen, dus dat is te doen |
Ik ga ook lenen, als ik studeer (over een jaartje) denk zo een 200 euro per maand. Ook omdat ik utiwonend ben dan, als het goed is :)
|
Ik heb een lening bij de IB groep ja... omdat ik al 4 jaar heb gestudeerd op het HBO moest ik wel gaan lenen. Waarschijnlijk ga ik 2 jaar lenen, als ik studievertraging op de Uni oploop een half jaartje langer ongeveer. Tja, moet het wel terugbetalen, maar daar mag je wel 15 jaar over doen, dus dat scheelt. :)
|
Ik leen ook.. heb 3 jaar het maximale geleend en nu 150 euro p/m. Dan heb je wel een vrij hoge schuld ( :bloos: ) maar ik kan er zo al de helft van aflossen als ik zou willen, omdat ik niet alles heb uitgegeven wat ik kreeg en ik heb in de tussentijd ook geld verdiend met stage en dergelijke.
|
Ja hoor...
Ik word toch rijk na mijn studie ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |