Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vriendschap slopen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1077259)

Adgertic Z4 19-01-2005 11:08

Vriendschap slopen?

Probleem.
Meisje wat ik al jaren ken (ongeveer 7 jaar) en waar ik het mee over echt alles heb die vin ik toch wel erg leuk....
En ik denk ook dat zij mij wel ziet zitten.
Het probleem zit hem in het feit dat ik bang ben de vriendschap die we nu hebben (en vooral de openheid naar elkaar) te slopen en dat wil ik niet.
Maar goed ik ben wel echt verliefd.... En dat maakt het lastig... maar ik weet niet zeker wat ze van me vindt....
Maar de vriendschap wil ik echt niet kwijt....

Wat nu?¿?

Pierreke 19-01-2005 11:16

Je kunt het proberen; maar dan moet je het wel allebei echt graag willen, want anders gaat het te snel fout. Maar je moet het er over eens zijn, ook als het ooit uit mocht raken. Beloof elkaar dan dat je nog goeie vriendjes blijft... En hou elkaar er dan ook aan. Als is dat dan toch wel anders.... Ik weet dat dit moeilijk is...maar misschien kun je zelf nog wle het best beslissen; als je echt verliefd bent allebij...waarom niet dan he!

Adgertic Z4 19-01-2005 11:20

Ja precies....
Maar ik weet echt niet zeker wat ze van mij vindt.....
Als ik daar nou eerst eens achter kom.
Kijk als het uitraakt wil ik niet de vriendschap die we nu hebben kwijt raken en zeker niet omdat we het gewoon over alles zo relax hebben heel rustig en prettig allemaal. das fijn om te hebben dus dat wil ik nie kwijt.
Want met m'n ex had ik eerst ook een echte praatband en die is nu weg hoor nog wel veel maar niet meer alles....
Ik weet dat ik nu echt verliefd ben en ga maandag uitvinden wat zij denkt....

Wish me luck ;)

teirg 19-01-2005 12:06

Succes :)

Ik zou het haar vragen, of minstens een paar hints geven ofzo. Misschien heeft ze dezelfde schrik als jij en durft ze daarom niet zo goed. Of is ze te verlegen om het te vragen.

Laat je weten hoe het ging?

Adgertic Z4 19-01-2005 12:16

Hints heeft ze al aardig gehad.....
Zij is P$V-supporter en een vriend van me heeft op MSN hele gesprekken gehad en toen er viel dat ik een psv-er wel erg leuk vond ging ze tactiser de vragen stellen....
maar ik hou jullie op de hoogte...
In de bios kan je niet makkelijk praten dus dat wordt hem niet....

Phlox 19-01-2005 13:44

Wat leuk :) Wil je alvast succes wensen als jullie gaan afspreken.

Een vriendschap die overgaat in een relatie hoeft niet per se het einde van de vriendschap te betekenen hoor, ik ken genoeg mensen bij wie het goed ging. Belangrijk is wel dat jullie het er allebei mee eens zijn en er met elkaar over gepraat hebben.

Adgertic Z4 19-01-2005 13:47

Zeker belangrijk.
Maar ik vrees dat als het dan uit zou kunnen gaan.
Niet dat ik daar op reken maar je weet maar nooit en dat ik er dan helmaal kwijt ben.
daar heb ik ook geen trek in...

Maar in elk geval horen jullie het nog...
Voorlopig ga ik er toch wel voor denk ik zo...

Fade of Light 19-01-2005 14:06

Als je uit elkaar gaat, zonder ruzie, kan je goed vrienden blijven hoor :)

Adgertic Z4 19-01-2005 14:08

Het is ook niet de bedoeling dat ik een relatie inga met het idee dat we weer uit elkaar gaan.
Dus ik ga er maar gewoon voor denk ik zo en met de vriendschap zien we wel hoe het verloopt.
Daggie daarvan?¿? ;)

Pierreke 19-01-2005 14:09

Ik zeg ervan: Succes en gewoon vol voor gaan!! :D Bouw iets moois op samen!

Sasbeest 19-01-2005 15:00

Citaat:

Adgertic Z4 schreef op 19-01-2005 @ 12:08 :
Het probleem zit hem in het feit dat ik bang ben de vriendschap die we nu hebben (en vooral de openheid naar elkaar) te slopen en dat wil ik niet.

Wanneer je je gevoelens voor haar verzwijgt, zal dat denk ik ook ten koste gaan van de vriendschap en de openheid daarbinnen. Dus als het alleen om die reden gaat, zou ik er gewoon voor gaan.

bracelance 19-01-2005 15:12

Citaat:

Pierreke schreef op 19-01-2005 @ 15:09 :
Ik zeg ervan: Succes en gewoon vol voor gaan!! :D Bouw iets moois op samen!
jup neuken die hap...euh...succes ermee

-bambi- 19-01-2005 15:15

Citaat:

Fade of Light schreef op 19-01-2005 @ 15:06 :
Als je uit elkaar gaat, zonder ruzie, kan je goed vrienden blijven hoor :)
Het probleem is dan meestal dat 1 van de twee meer wil dan alleen vriendschap waardoor het alsnog verpest wordt

Sasbeest 19-01-2005 15:16

Citaat:

bracelance schreef op 19-01-2005 @ 16:12 :
jup neuken die hap
That's the spirit

Mark Almighty 19-01-2005 22:42

Haar vertellen wat je voelt en kijken of zij hetzelfde voelt. Doe je dat niet, dan sloop je op een gegeven moment jezelf van binnen en dan gaat het met die vriendschap tóch wel bergafwaarts. Believe me, I'be been there, done that (and bought the T-shirt).

Periodiek 26-01-2005 22:32

Ik dacht dat je maandag ging kijken wat zij ervan dacht? Kwil wel op de hoogte worden gehouden.. :D

Blaatkop 26-01-2005 23:18

hij moet haar nu overhalen... dat een relatie ook erg leuk is ;)

Adgertic Z4 27-01-2005 06:59

Oke oke oke people...
komt ie:
Maandagmiddag (heel romantisch) een bos rozen naar 'r gestuurd met een kaartje.....
's avonds kwam ze langs en hebben we rustig gepraat....
Nou kwam er uiteindelijk uit dat zij het niet aankan.....
Zij vindt het erg lastig om meer te hebben dan een mooie vriendschap. De vriendschap die we hebben wil ze niet op het spel zetten dus ja...
blauwtje gelopen.....
Nou ja jammer.....
Dat wel maar goed ik ga rustig verder en ehm wat niet is kan nog komen ;)
Maar ik ga niet op 'r zitten wachten...

Blaatkop 27-01-2005 07:32

jammer dude (n)

maar goed geprobeerd! (y)

Periodiek 27-01-2005 15:54

Citaat:

Adgertic Z4 schreef op 27-01-2005 @ 07:59 :
Dat wel maar goed ik ga rustig verder en ehm wat niet is kan nog komen ;)
Maar ik ga niet op 'r zitten wachten...

Goed gedaan! En precies, het kan altijd nog wat worden :)

Fade of Light 27-01-2005 18:23

Citaat:

-bambi- schreef op 19-01-2005 @ 16:15 :
Het probleem is dan meestal dat 1 van de twee meer wil dan alleen vriendschap waardoor het alsnog verpest wordt
Wat is een vriendschap waard als je niet eens de waarheid kan zeggen :|.

Landslide 27-01-2005 19:09

Ach, je vriendschap verneuk je toch wel.
Of je zet hem op het spel voor een relatie, omdat je van haar houdt, of je slikt alles in en zit met een vriendschap waarin jullie allebei op elkaar geilen, en serieus, dat is niet leuk.
Oftewel: gewoon doen.

perfectme 28-01-2005 15:54

Ik verkeer in dezelfde situatie.
Echter, zij houdt niet van me, helemaal niet.
Voor mij betekent ze alles en op de koop toe ben ik koppig en masochistisch :(

Het is een ware hel, de gevoelens, de ontgoocheling en de wetenschap dat de vriendschap na verloop van tijd zal verwateren en dat jij, ontdaan van alle je illusies, alleen achterblijft, wederom, doet enorm veel pijn. :(

bertbart 28-01-2005 20:11

vriendschap gaat toch niet over als een relatie niet blijkt te werken? probeer het gewoon en als het niets is dan hoeven jullie echt niet met ruzie uit elkaar te gaan... succes(Y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.