![]() |
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Als mijn vleugels geen veren meer bevatten,
en als bescherming weg is van 't vernis Als de vogels stoppen met hun liederen, en het groene niet meer grassig is? Als Genesis bewezen wordt, en de wetenschap hoogmoed verdient Maar 't vrouwelijke niet meer wordt geëerd, en Amon Isis niet meer -op haar wenken- bediend? Dan zal het Geloof zich niet meer kunnen evenaren, en de overwinning toegeven aan de wetenschap dan zal het gewone niet meer gewoon zijn, en God's huis zal worden afgekap(t) Maar de wond'ren zijn de wereld nog niet uit. |
ik vind het wel een leuke gedachte. toch nog enige puntjes van kritiek.
en de wetenschap hoogmoed verdient (met een t :P) maar de wond'ren zijn de wereld nog niet uit. Ik zou die zin weglaten, het is een beetje mosterd na de maaltijd. Verder. Ik vind vernis - veren en bevatten - bescherming erg leuk gevonden. Groen en grassig vind ik daarentegen een beetje nep. Maar genesis en grassig is dan weer leuk. Afgekap had ik zo gelaten. Misschien nog zelfs met puntjes erachter, maar in ieder geval zonder die t. Dat is juist zo leuk gedaan, zet de lezer na tot denken. |
groen - grassig, juist leuk gevonden ;).
de inhoud is zeker goed, niet oppervlakkig maar diepgaand. vooral het gedeelte met genesis zet tot denken aan. verder is je taalgebruik ook sterk! :) je begin is sowieso al boeiend genoeg voor de rest. verder geen commentaren. |
Ben jij echt 13?
|
Ik heb aan Halogeen niet zo veel meer toe te voegen. Behalve dat ik het een sterk gedicht vind. :)
En dat ik die laatste regel daar wel mooi vind. |
ja laatste regel is mooi, daardoor zorg je er voor dat je het goed afsluit. mm vind dat juist dus wel mooi
verder vind ik het wel knap dat je nu al zo kan dichten :rolleyes: |
@ Halogeen: Ja, dat spellingsfoutje had ik gezien. Waarom mosterd na de maaltijd? Ik snap 'm niet helemaal.. :s
@ 'de Rest' (:P): Dankjulliewel! :) Enneuh, ja ik ben 13.. Beetje stom omdat neer te zetten als 't niet zo is ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05. |