![]() |
"uit geloofsovertuiging mag alles"
aka het excuus dat veel mensen die geloven gebruiken voor schemerdingetjes zoals beledigen van grote groepen mensen etc.
het mag omdat het in de bijbel staat. ik moet zus en zo dragen omdat mijn Imam dat zo zegt. ik bedoel, hoever gaat deze "religieuze vrijheid"? als ik nou eens het hoe heet dat, dat samuraigeloof, Zenboeddhisme en "de weg van de krijger" volg, dan mag/moet ik een zwaard bij me dragen. en ik mag dan degenen die mij beledigen/onteren onthoofden. mag dat ook? het is immers uit religieuze overtuigingen? (ok, dat laatste is wat overdreven, maar toch) het is natuurlijk wel een rigoreus voorbeeld, die zwaarden, maar eht zijn eigenlijk alleen grotere godsdiensten die eruit lijken te spuwen dat ze zich benadeeld voelen. |
Ik vind dat je alle vrijheid hebt met geloven, zolang het maar niet indruist tegen de wetten van het land waar je in woont.
|
Helemaal mee eens.
En aangezien ik God ben mag ik ook alle ongelovigen straffen als en wanneer dat ik dat graag wil. ;) |
(Straf)wet gaat boven geloof. It's that simple. Explicier noemt onze strafwet ook 'religieus bewustzijn' ook niet als grond waarop een strafbaar feit gerechtvaardigd kan worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat mag in Nederland zolang je de wet niet overtreedt.
|
Citaat:
|
Citaat:
willekeurige homo: alle islamieten zijn slecht. In het tweede geval weet ik wel zeker dat het meldpunt discriminatie staat te popelen er bovenop te springen.... |
Citaat:
|
zolang je religieuze overtuigingen binnen het kader van de wet vallen
hoeft niks een probleem te zijn. zodra je dingen gaat opleggen aan iemand of mensen iets aandoet ga je te ver. wat je met jezelf doet moet jij weten, waar je in wilt geloven ook. gaat jouw moraal de basisregels te buiten, dan moet hij verboden worden. |
Citaat:
Scholen en universiteiten en overheidsgebouwen only. |
christenen moeten de overheid gehoorzamen (er zijn natuurlijk uitzonderingen maar die kunnen jullie zelf wel bedenken)
|
Citaat:
Wat ik wel opvallend vond is dat Theo van Gogh alles kon roepen wat hij wou (nee, niet gaan zeuren, dit is bij wijze van spreken) en dat als een of andere Moslimgroep roept dat alle homo's dood moeten ze gelijk de hele Nederlandse samenleving op hun dak krijgen. Natuurlijk is er een verschil tussen, dat snap ik ook wel. Maar op zich uitten die Moslims geen directe doodsbedreiging. Het is wel beledigend, maar dat was wat Theo van Gogh deed ook. En beiden deden het uit geloofsovertuiging. Waarom het een wel accepteren en het ander niet? (Blijkbaar omdat de tolerantie tegen 'andersdenken' gewoon minder is. Althans, dat lijkt mij.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|