![]() |
Laatste Protest
Laatste Protest
Slechts klagende kelen passeren aan mij Ik zwalk naar beneden, het einde nabij Waar ieder omhoog snelt naar aanzien en macht zal ik postuum vinden waar niemand aan dacht Slechts rust en gelijkheid verschaffen de eer geen schuld meer te voelen voor 't wereldlijk zeer van broeders die sterven in oorlog, geweld van zusters wier leven voor klimmers niet telt Al dromende daal ik naar sober geluk Er viel niet te leven met d'onsterf'lijke druk Het water gelijkend de Hemelse Poort verleidt me te zondigen, één extra moord |
Het gevoel wat ik hierbij kreeg was een toneelstuk, van Japanse scholieren die op een rijtje staan en dit de zaal in schreeuwen, heel erg hard schreeuwen, als een soort statement, versje etc. Het zou naar mijn mening goed passen in cabaret of een andere vorm van toneel.
|
maar dat maakt -voor mij- nog niet dat het slecht is, in tegendeel: ik vind het erg goed.
Ik vind 't ook niet in een caberet oid. passen, maarja, dat zal wel aan mij liggen.. Oja, nog een dingetje, ik snap dat 'zusters wier leven voor klimmers niet telt' niet helemaal, waarom klimmers? |
het loopt als een trein, moet ik zeggen.
ik vind je beeldspraak zeker goed, maar wat limaon al zei, wat bedoel je met 'die zusters'? |
Citaat:
|
Citaat:
zusters =vrouwelijke medemensen op deze aarde die sterven omdat klimmers --> mensen die enkel omhoog willen naar aanzien en macht, geen rekening houden met het feit dat dagelijks veel (veel te veel) vrouwen sterven door honger, ziektes e.d. terwijl er in het Westen enkel maar aandacht uitgaat naar de economie dat was een beetje het idee erachter |
ik dacht dat het om zelfmoord ging :o
|
ja ook,
het is zeg maar een verantwoording om zelfmoord te plegen :o Omdat iemand niet kan leven met het feit dat er zoveel mensen dood gaan elke dag aan oorlog, honger en hij daar niks aan kan doen omdat het toch niet helpt gaat hij op zoek naar een plaats waar hij gelijk is aan iedereen, na de dood is iedereen min of meer gelijk |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |