![]() |
(ne)
hey,
wie weet er wat de indeling van een betoog is, structuur enzo? En of je negatieve en positieve standpunten mag gebruiken, en in welke volgorde dat moet enzo. Alvast super bedankt! |
|
Bij een betoog heb je eerst een inleiding, daarin vertel je je een korte introductie en introduceer je je stelling. je zegt ook wat je mening is.
Dan heb je het 'middenstuk'. Daarin geef je je argumenten. Als je voor de stelling bent geef je de voorargumenten eerst en dan de tegenargumenten die je meteen ontkracht. Als je tegen bent is dat natuurlijk andersom. In het slot geef je al je argumenten nog 1 keer op een rijtje en je kan als je wil een geweldige uitsmijter bedenken waardoor iedereen je tekst herinnert :p Zoiets heb ik geleerd over een betoog. |
heej super bedankt!!
Eigenlijk moet ik die dingen, zoals de indeling, ook nog over een beschouwing weten. |
De indeling van een beschouwing bedoel je?
Die is een beetje hetzelfde als een betoog, alleen laat je daar twe of meer kanten van de zaak zien en niet alleen de mening die jij moet verdedigen. |
moet de kern dan nog op een speciale volgorde of dat niet?
|
NIet echt een bepaalde volgorde geloof ik. Dat moet je een beetje indelen naar wat je logisch vindt.
|
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1069060
Hier staan nog wat dingen over een beschouwing.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |