![]() |
belangrijke vraag!
heeej ik heb een belangrijke vraag..hij is misschien wel erg saai maar ik wil graag weten wat jullie ervan vinden duss..
vinden jullie dat een voetballer in het land geboren moet zijn waar hij in het nationaal elftal speelt of is de nationaliteit alleen al genoeg? en waarom? |
Dat is volledig aan de desbetreffende sporter zelf om daar over te beslissen
|
aangezien je volgens mij niet makkelijk aan een andere nationaliteit komt staat het denk ik wel vast voor welk land je gaat spelen. het is volgens mij niet zo dat van nistelrooij ofzo opeens kan zeggen ik ben niet in frankrijk geboren, maar ga toch maar liever daar spelen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil Kalou niet in het Nederlands eltal en ik wil Engelaar ook niet in het Belgische elftal(dat gerucht ging ook) omdat dat soort spelers ook eens een wk of EK willen spelen. |
ma waarom zou je die voetballers die eens het EK of WK willen spelen geen kans geven als ze de nationaliteit van het land aannemen?
|
Citaat:
en als je iemand van een ander land een kans geeft betekend het ook dat je die van een landgenoot ontneemt |
dus jij vind dat iemand in het land geboren moet zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
Of als rijke olie staatjes nationaliteiten gaan "kopen" voor het nationale elftal. |
maar waarom vind je het dan wel verkeerd als bijvoorbeeld kalou de nederlandse nationaliteit krijgt en hier dus in het nederlands elftal kan spelen?
sorry dat ik hier zo over doorga, maar ik moet een debat houden over dit onderwerp en ik vind het nogal lastig om duidelijk te maken waarom ik vind dat een speler niet per se in het land geboren moet zijn. |
+Of als rijke olie staatjes nationaliteiten gaan "kopen" voor het nationale elftal
Dit doen ze nou toch ook niet? |
Ligt er aan hoe ver het gaat. Maar in de meeste gevallen vind ik dat een voetballer daar zelf voor mag kiezen.
|
Citaat:
Gelukkig heeft de FIFA daar een stokje voor gestoken, of gaat dat in de nabije toekomst doen. |
idd Aílton is Braziliaan, maar heeft een beetje zware concurrentie voor zich in de spits daar en zou eerst de Duitse nationaliteit aannemen en later wou Qatar hem ook al. Maar zoals al werd opgemerkt heeft de FIFA dat met succes tegen kunnen houden :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18. |