![]() |
[Paint] JPG etc. Probleempje
Goeden avond,
Soms vind ik het handig een plaatje van BMP naar JPG of andere extencie te wijzgigen. Op XP ging dat allemaal lekker. Nou heb ik onlangs Windows 98 op mijn computer gezet en kan Paint alleen nog BMP bestanden bewerken. De hele optie JPG, GIF, PNG is zo goed als weg. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit terug kan zetten op een of andere manier? Dank. |
Teruggaan naar het stenen tijdperk heeft weleens tot gevolg dat er dingen ontbreken...
|
Citaat:
|
Citaat:
Op een P2 266 (265mb geheugen) draait het al met gemak... En de theme's kun je instellen zoals classic... |
Citaat:
Mijn ervaring is een PII 350 (256mb geheugen) Windows 98 draait als schone installatie stukken en stukken sneller dan XP, al zet je alle poespas uit. Het heeft echter wel als gevolg dat je sommige functionaliteit die je in XP hebt wel verliest. Maar wie gebruikt nu paint voor zulke doeleinden? Wie gebruikt uberhaupt paint voor doeleinden? (op retro-design en pixelgefuck na dan) |
Citaat:
|
Probeer anders een goed freeware tekenprogramma te vinden wat op Paint lijkt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
laten we ontopic blijven, de TS heeft nog geen antwoord :)
ikzelf heb vanaf windows... 95 meen ik, het programma 'iPhoto Plus 4.0' gebruikt, die kan lekker wat versc. extensies aan, en heeft leuke modify opties ga er eens naar op zoek, zal niet meer dan 5 euro kosten. leuke bijkomstigheid: dit programma is tot nu toe op elke OS die ik heb gehad compatible (Windows->>XP) is beste koop van software die ik ooit gedaan heb |
indd... heeft windows 98 geen (Kodak) Imaging aan boord?
Overweeg anders eens Windows'2000, de broer van XP. |
hmm yeah, volgens mij heb ik dit ook wel gehad in mijn win98 tijdperk, en loste het altijd op door ms office te instaleren :S pretty weird, maar volgens mij hielp dat
|
Citaat:
Het is sneller en verbruikt minder resources.. |
Houd nou 'ns op met zeuren hij heeft nou eenmaal besloten om win98 te gebruiken. Probeer dan The Gimp idd te downen, al denk ik dat het misschien loont om iets verder te kijken naar een minder zwaar programma, als je toch alleen maar paintesque bewerkingen wil uitvoeren.
|
Je kunt die dingen idd eerst ff naar bmp converteren (irfanview) en ze daarna met paint bewerken, en met IF weer terugconverteren. Geen zware programmas nodig...(maar fotos bewerken met paint :S)
|
Citaat:
|
Citaat:
Gek genoeg is het altijd een bijzonder handig programma, dat MS-Photo Editor ofzoiets mist de helft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01. |