![]() |
Natuurkunde Olympiade
Wie heeft de Natuurkunde Olympiade van 2005 al gemaakt en kan mij vragen/antwoorden doorgeven?
Ik heb a.s. woensdag deze toets voor punt en onze leraar telt die mee voor SE, examen dus. Het zou fijn zijn als ik een 10 haal...... . . |
Stel de vragen hier maar.
|
Ik zou gewoon goed de stof leren, daar heb je veel meer aan dan het uit je kop leren van de antwoorden.
Zorg dat je je formules goed kent en je ze ook goed weet te combineren. |
Citaat:
.. staan ze niet op internet? :S:S anders vraag aan meneer mepho.. ! hij weet ze vast en zeker |
Ja bedankt, eindelijk 18!!!
maar niemand heeft dus vragen of antwoorden; ik hoef ze niet uit het hoofd te leren want daar heb ik m'n ti83 voor. Op het internet kan ik ze nergens vinden :s een paar voorbeelden wat we ongeveer krijgen zou fijn zijn |
Citaat:
zoiets? http://www.natuurkundeolympiade.nl/o...theo/1theo.htm http://www.natuurkundeolympiade.nl/o...theo/2theo.htm |
je krijgt iets met een schommel waar een meisje op zit en waar er dan een bij gaat staan, of de slingertijd dan veranderd, je krijgt 2 vragen over electriciteit, je moet de resonatie van een tasje aan een fietsstuur uitrekenen, je moet uitrekenen wanneer een jongen een vliegtuig die overzich heen vliegt het best hoort, een stuiterbal en daar dan ge uitwijking op verticale richting ofzoiets... hij was heel moeilijk vond ik, ik had vande 15 meerkeuze vragen er maar 5 goed...
|
Zorg gewoon dat je even je kennis over slingertijden, veerconstantes en schakelingen ophelderd. Laatste vraag gaat over druk en algemene gaswet, is volgens mij standaart vraag of iets maar dat onderwerp hadden we nog niet behandeld.
Je moet ook een beetje met forumules kunnen toveren, dan vragen ze bijv. de resulterende kracht van een balletje in een looping uit te drukken in massa en gavitatiekracht: Je moet dan de Fmpz en Fz uitdrukken in m*g. Je komt dan uit op 8mg = F mpz en Fz=mg Fres = sqrt 9 mg = 3 mg. |
Hier heb ik wat aan!! bedankt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb net zelf ff de meerkeuze-vragen gemaakt en had er 12 vd 15 goed. Valt me nog mee...
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn leraar zegt altijd dat NA1 op VWO ongeveer gelijk staat aan NA1,2 op HAVO. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb gewoon ff die van 2004 gemaakt (staat op internet), omdat ik wilde weten hoeveel van de meerkeuzevragen ik goed zou hebben. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |