![]() |
Gij zult vallen
Mijn hand glijdt zachtjes
over de wind Sensueel, ze streelt mijn vingers "Heb mij lief" schreeuwt ze Haar armen om mij heen Koud gevoel van groot geluk Nooit laat ze me alleen Nooit gaat onze liefde stuk Zalig gevoel van zaligheid Nooit meer gevoel van eenzaamheid Geen enkel wezen dat ons scheidt Welkom in oneindigheid Eert de natuur, bemint haar 't Merken van haar aanwezigheid is al een groot gebaar Voel haar lippen teder en zacht Laat haar weten van jouw smacht Zie haar staan, zie haar pracht in de waaiende bomen en een kleuter die lacht Haar hand glijdt zachtjes over mijn wang Een traan die valt is deel van haar zang Want zij, mijn kind lief, is overal Bemin dus uzelf Of gij komt ten val ----------------------------------------------------- Commentaar: Ik ben persoonlijk een beetje onzeker over dit gedicht. Ik heb het gevoel dat sommige dingen wringen, maar een ander deel in mij zegt dat het zo moet zijn en niet anders. Voorbeeld: Eerste 4 verzen. Opinies zijn uiterst welkom :) |
Goed gedicht, de strofes uiten echt gevoel. Alleen de vierde strofe zou ik in tweeën hakken
Ik zou bij ‘Voel haar lippen’ een nieuwe strofe laten beginnen. Dat zou het gedicht wat balans geven, doordat alle strofen zo even groot worden. Alleen de laatste drie zinnen klinken alsof je ze niet zelf hebt bedacht, maar uit een langer bestaand gedicht komen, op zich leuk, maar het zou beter zijn, als je daar zelf iets voor zou kunnen bedenken, in de taal van tegenwoordig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |