Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Organismen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1079532)

Legacy 21-01-2005 11:17

Organismen

Noem es een organisme dat geen organen of weefsels heeft iemand???

Neiu 21-01-2005 14:57

Amoebe?
of heeftie wel weefsels?

bloemkool 31-01-2005 09:58

een organisme heeft organen en weefsels. daarom heet het een OR-GAAN-isme.
of ben ik nou besodemieterd of spoorde me biologieleraar gewoon niet helemaal?

Daantje_0705 31-01-2005 10:47

Alle organismen hebben organen of weefsels want zonder dat kan je niet overleven.

TechXP 31-01-2005 10:58

http://nl.wikipedia.org/wiki/Organisme

Een organisme kan worden gedefinieerd als een levend wezen met een eigen metabolisme. Planten, dieren, schimmels, algen, en bacteriën zijn allemaal organismen; virussen en prionen echter niet. In de context waarin het woord 'organisme' wordt gebezigd gaat het meestal vooral om de 'machinerie van het leven', het wezen bezien als een samenstel van chemische reacties en fysische verschijnselen, zoals in de fysiologie, de biologie en de geneeskunde.

Organismen vormen het object van studie van de biologie. Organismen kunnen op verschillende niveaus worden onderzocht: moleculair, cellulair, histologisch, op het niveau van organen of orgaanststelsels, individu, populatie of ecosysteem.

In wijdere zin wordt ook een ingewikkeld 'systeem' wel eens aangeduid of gezien als een organisme, zoals 'de politiek' of 'het internationale telefoonnet'

--------------------------------------------

Duidelijk denk ik nu?

Sarah 31-01-2005 13:13

Bacterien en andere eencelligen hebben geen organen en geen weefsels, tenzij je die ene cel zelf als weefsel beschouwt. Planten en schimmels hebben geen organen.

loesepoes 12-02-2005 18:19

Hallo.. geen ENKEL orgasme heeft organen of weefsels :S
Sjeez wat is het niveau weer hoog hier.. een orgasme is toch geen levend wezen of plant? Organen zitten in je lijf.. bv je botten. En weefsels.. spinnewebben? helemaal geweefd door een spin. Maar orgasmes kun je niet vastpakken volges mij.

Kaasneusj 12-02-2005 18:19

Mijn oma.
Want mijn oma die is al heel oud en heeft bijna geen weefsels meer, alleen een heleboel gebreide truien.
En ze zit altijd te zeuren over dat ze nog nooit
een organisme heeft gehad omdat mijn opa een vieze
diepvrieskikker is.
Maar nu is ie dood. Dus oma krijgt van mij dit jaar met pasen
een lekker organisme! (y)

TechXP 12-02-2005 18:27

Citaat:

loesepoes schreef op 12-02-2005 @ 19:19 :
Sjeez wat is het niveau weer hoog hier.. een orgasme is toch geen levend wezen of plant? Organen zitten in je lijf.. bv je botten. En weefsels.. spinnewebben? helemaal geweefd door een spin. Maar orgasmes kun je niet vastpakken volges mij.

Een orgasme? :)

Dat is weer wat anders. Het gaat hier over een orgaNIsme.
Organen zijn weer wat anders dan een organisme.
Een organisme is een levend deel binnen de natuur. Alles wat leeft zeg maar met een eigen metabolisme.

TechXP 12-02-2005 18:28

Citaat:

Kaasneusj schreef op 12-02-2005 @ 19:19 :
Mijn oma.
Want mijn oma die is al heel oud en heeft bijna geen weefsels meer, alleen een heleboel gebreide truien.
En ze zit altijd te zeuren over dat ze nog nooit
een organisme heeft gehad omdat mijn opa een vieze
diepvrieskikker is.
Maar nu is ie dood. Dus oma krijgt van mij dit jaar met pasen
een lekker organisme! (y)

:D

mcflem 26-02-2005 18:53

Citaat:

:D

Sovreze 26-02-2005 23:58

Citaat:

voor de rest kun je jezelf redden in de wijde wereld der communicatie?
Oke :|

Wiki zegt genoeg neem ik aan :o
Slotje?

MarijkeB 31-03-2005 15:00

Virussen zijn organisme die geen weefsels hebben en geen organen. Maar de biologen zijn er nog niet geheel over uit of het wel onder organismes valt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.