![]() |
aardappel,groente of..?
-
|
Ik vind zelf dat het een hoofdbestanddeel is voor de maaltijd net als pasta en rijst. Ik geloof ook dat het officieel geen groente is, maar waarom weet ik niet? Is dat niet te vinden op google? :)
|
Hier in NL eten we het vaak als hoofdbestandsdeel van de maaltijd (zoals rijst en pasta) maar in bv. Frankrijk wordt het gegeten als een groente.
Het is volgens mij gewoon een groente (of is een soort 'knol' en subgroep?), maar omdat het zo voedzaam is, hebben veel Nederlanders het een vaste plaats gegeven in de maaltijd. Zelf eet ik nauwelijk aardappelen... |
een aardappel is een knol... ik denk dat ie bij de knollen hoort ofzoo:S denk ook aan de knolselderij..
|
Eerder knollen dan groenten ja. :o
Maja, tis een beetje standaard bestanddeel van een maaltijd hier in Nederland, dat valt moeilijk in te delen... |
Knollen vallen toch onder groente?
Ik denk dat het een groente is maar dat je het ook anders kan zien (als je naar de schijf van 5 kijkt ofzo) |
groenten heb ik pas ergens gelezen :)
|
geen groente.
|
Citaat:
|
Het is allebei. Het is een groente die het 'hoofd' bestanddeel van een maaltijd vormt. Rijst is een graan dat het hoofdbestanddeel van een maaltijd vormt. Tja.
|
Het hoort in de catagorie AGF: Aardappel, Groente, Fruit
|
het hoort bij de rijst en de pasta, een basis voor een maaltijd
|
Citaat:
|
Bij mij hoort het in de categorie rijst/pasta/tarly/aardappels en daar eet ik dan iets van groente en vlees bij. Het komt bij mij niet in de plaats van groente.
|
Wat Zozo zegt.
Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47. |