![]() |
Basketbal
Het laatste topic is van 3 maanden geleden (sorry als ik nog geen nieuwe had mogen openen...) dus het is tijd voor een nieuw topic over... jawel! basketbal!
Dus.. dames en heren, wie beoefenen hier deze prachtige sport? Hoe lang? Welke club? Welk team? Welke competitie? Zelf heb ik 6 jaar bij Dunckers in Hilversum gespeeld (van benjamins t/m kadetten) en speel ik nu alweer voor het 2e seizoen bij Crackerjacks in Amersfoort. Speel nu in MJ1, regio 1e klasse B. |
Hey,
ik zal dan maar reageren: Ik zit bij Arnhemia Eaglea, als uit de naam te halen; uit Arnhem. ik ben begonnen bij de aspiranten en zit nu bij de junioren, wie overigens wel vet onderaan met -8 punten staan :( . Maar hoedanook basketball is de leukste sport die bestaat; ik hoop dat de nos, nu zij de voetbalrechten niet meer hebben, meer basketball gaan uitzenden. Voor de mensen die nog niet basketballen, ga het doen! |
basketball vind ik echt (y) ik doe het zelf niet maar mijn zusje wel...
zij speelt bij Antilope in Utrecht, dit is rolstoelbasketball:) |
Ik speel bij Green Giants uit Leusden sinds 2 jaar....eerst speelde ik bij Wood Wizards Woudenberg, maar die club ging failliet wegens tekort aan leden (n)
Maarja ik ben nu eerstejaars kadet en speel al zo'n 5 tot 6 jaar basketbal. Inmiddels speelt ons team in de eerste klasse C Rayon West. |
Netjes, voor Green Giants! Jullie club doet het meestal niet zo super toch? (Leusden is ook niet zo groot natuurlijk :))
|
nope. Ik zit niet bij een club, maar heb wel basketbal op school (en nee, dat is niet de gymles: ik zit op een sportopleiding). Ik vind het best leuk, maar niet m'n lievelingssport. Ik vind vooral het passeren leuk :D
oh ja: en het dunken. Jammer genoeg ben ik maar 1.62 m :( |
heb in lang verloren dagen paar keer in amsterdams en noordhollands team gespeeld, maar t staat nu op een laag pitje, helaas...
|
Goeie up :D
Ik speel sinds vorige zomer bij Breakstars in Baarn. We zijn vorige zaterdag kampioen geworden :D ik ga volgend seizoen naar de kadetten. |
Wat een kut-up.
|
maar wel een gruwelijke sport
maar ff serieus: ivb met finalemaand zijn/worden er wt wedstrijden uitgezonden. Nu is mijn vraag aan niet basketballers die het gezien hebben: Wat vinden jullie ervan? De wedstrijd van afgelopen zaterdag (Rotterdam Basketbal vs Eiffeltowers Den Bosch) was niet zo spectaculair, omdat den bosch gewoon beter is, maar MPC Capitals Groningen vs Demon Astronauts Amsterdam van zondag was een hele goeie wedstrijd met veel spanning. Zien andere (niet kenners) dit er ook in? En wat vinden jullie van de snelheid en actie? |
Citaat:
|
@ Aesar
Waar worden die wedstrijden uitgezonden? Ik ben trouwens een paar weken geleden naar Demon Astronauts - Matrixx Magixx geweest :D Gruuuuwelijke alley-oop! |
Die wedstrijden worden in de finalemaand van de NOS uitgezonden. Afgelopen zondag heb ik Groningen - Amsterdam gezien. Ik ben geen kenner maar ik vond het een mooie wedstrijd. Toen Groningen 10 punten voor kwam dacht ik dat het wel gespeeld was, maar Amsterdam kwam nog goed terug. In die laatste 2 minuten scoorde Groningen helemaal niet meer. Ik ben wel van plan eens naar een wedstrijd van de Capitals te gaan, zag er wel gezellig uit daar op de tribunes.
|
Citaat:
Het schema van basketball op tv: 12.20 - za. 06/05 - NOS Live 15.00 - zo. 07/05 - NOS Live 20.00 - di. 09/05 - Sport 1 Live 20.00 - do. 11/05 - Sport 1 Live Finales 14.00 - za. 13/05 - NOS Live 20.00 - do. 18/05 - Sport 1 Live 16.30 - zo. 21/05 - NOS Live 20.00 - di. 23/05 - Sport 1 Live 20.00 - do. 25/05 - Sport 1 Live 15.30 - zo. 28/05 - NOS Llive Eindelijk goeie sport op tv. :) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48. |