Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Jezelf verrijken dmv acties/cursus (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1080678)

Ridder 22-01-2005 14:48

Jezelf verrijken dmv acties/cursus

:bloos: Hoi, ik zit er over na te denken om een cursus masseren te volgen, gewoon voor mijn eigen ontwikkeling en omdat het mij leuk lijkt. En wat meer boeken te lezen, over verschillende onderwerpen, zodat ik toch wat meer over bepaalde dingen afweet.

En jullie? Lees je wel eens een boek omdat je jezelf wilt ontwikkelen, schaak je af en toe met allemaal opa's in het bejaarden centrum, want dat is leuk? Geef je Fatima cursus Word in het buurthuis omdat je later dan sterker in je schoenen staat?

Ga maar doooor (y)

MargotTenenbaum12347 22-01-2005 15:02

Ja ik lees heel veel vooral boeken over
(ontwikkelings)psychologie en filosofie. Daarnaast volg ik wel eens cursussen, maar eigenlijk meer toen ik op school zat nog. Toen heb ik een vergadercursus en een Nederlandse literatuurcursus waarvoor je elke maand een bekend Nederlands werk moest lezen. En ik zat in de leerlingenraad als secretaris. Nu wil ik eigenlijk Hebreeuws leren maar ik ben te lui. Ik ben wel bezig met solfège en ik speel veel piano in mijn vrije tijd maar ik heb geen les omdat ik geen werk heb en dus geen monnaie. Kortom, ik ben gewoon een nerd, maar dat hangt nogal samen met dat ik algemene kennis heel belangrijk vind.

Horror Kitty 22-01-2005 15:05

ik doe een avondcursus japans op maandagavond. en ik wil wel weer meer gaan lezen (ik moet ook wel, examen engels enzo). liefst arnon grunberg en soortgelijke dingen en feministische literatuur. dat was het wel zo'n beetje.

HenkMul 22-01-2005 15:05

Citaat:

Ridder schreef op 22-01-2005 @ 15:48 :
Lees je wel eens een boek omdat je jezelf wilt ontwikkelen
Hehe, dat is toch meer dan logisch? Vaak genoeg, ja. Voor de rest ben ik niet zo'n cursus-Henk.

Henk Mul !

Luna 22-01-2005 15:07

Ik wil veel gaan leren, Spaans, djembeecursus, fotografiecursus etc. En ik wilde met mn ex ook samen een massagecursus doen :o (maar nu is het uit dus hoeft dat niet meer zo nodig) Is er allemaal nog niet van gekomen omdat ik nu eerst mn examen ga proberen te halen.(N) Ohja, en daarna verder met mn rijlessen.

*oma* 22-01-2005 15:09

ik heb een boekje van sinterklaas gekregen over reflexologie, het lijkt me leuk om zo te kunnen masseren. :)

ZerO 22-01-2005 15:11

Nou ik doe soms mee aan een radioprogramma en dan wordt er gediscussierd over verschillende onderwerpen.
Ik ben ook van plan om veel te gaan lezen over geschiedenis, pyschologie en kunst maar er komt telkens niks van :o
Ik lees ook graag toneelstukken.
Ik wil ook salsa leren dansen en meer talen spreken.

eXo 22-01-2005 15:16

Ja ik lees wel boeken om mezelf te ontwikkelen... dat is toch wel zo'n beetje de reden waarom men boeken leest :confused:

Cursus massage zat ik persoonlijk ook wel aan te denken maar ik wil niet dat zo'n enge vent aan me zit ieuw. Cursus dansen ook maar ik ben zo a-ritmisch als een kreupele neger dusja..

Jules 22-01-2005 15:28

Ik ga binnenkort een fotografie cursus doen, want nu heb ik er het geld voor :) 15 weken elke week 2,5 uur voor maar 80 euro, goedkoop dus. En masseren wil ik idd ook nog steeds leren, maar daar ben ik nog niet actief mee bezig.

Blenderhead 22-01-2005 16:22

ik doe vrijwilligerswerk in de vorm van alcohol schenken :)

MargotTenenbaum12347 22-01-2005 16:24

Oja, dat was ik nog vergeten. Ik doe één of twee keer per week vrijwilligerswerk in een cultfilmhuis: http://www.schuttershoftheater.nl daar dus. Ik verkoop dan kaartjes of koffie en fris en snoep. Ik vind het leuk werk en ik mag in ruil gratis naar alle films.

sybje 23-01-2005 11:42

Ik lees vooral psychologische boeken. Maar ook experimenteer ik veel op kookgebied om zo steeds meer te kunnen.

Ik volg een cursus om te bemiddelen bij ruzies verder geef ik voorlichtingen aan groepen over loverboys

Tom Violence 23-01-2005 12:04

ik wil een cursus frans en nog veel meer talen
ik hou niet van die geforceerd-creatief-zijn cursussen

Mijns. 23-01-2005 12:42

Ik volg een cursus theatergrime en doe aan pilatus, maar pilatus is vooral om tot rust te komen. Ik ga op poweryoga en binnenkort ontvang ik een cursus creatief schrijven van het LOI.

rxQueen 23-01-2005 12:48

ik werk als vrijwilliger bij de gvh.
voor de rest heb ik geen tijd om me naats mijn studie te verrijken met allerlei cursussen.
dat doe ik wel als ik geld en tijd heb.

misschien doe ik nog wel hierna geschiedenis als ik zin heb.
alleen beeldende kunst vakken geven is zo eentonig, wat meerdere vakken geven is veel leuker.
en als docent zal ik dan ook wel weer volgepropt worden met allerlei interessante cursussen over lastige kinderen

oja, hoort dansen er ook bij: ik doe jazzballet (op dansacademie), niet dat ik er veel van bak, maar leuk is het wel.

kinine 23-01-2005 12:50

Ik lees Animal Farm van George Orwell en boeken over Che Guervara.
Ik werk in de vakanties in de sociale werkplaats.
gewoon
omdat ik me dan goed voel :o

biep 23-01-2005 13:23

Ik heb ca. 600 uur teveel aan extra vakken op school.
Ik wilde persé economie 1,2 én frans 1,2 én Duits 1,2 én tekenen én kunstgeschiedenis én aardrijkskunde. Ook heb ik een paar jaar Grieks en Latijn gevolgd.

Verder wil ik nog een cursus Spaans volgen, als ik ooit tijd heb en lees ik behoorlijk veel boeken.

cut_off 23-01-2005 13:23

Ik heb typecursus gehad(y). zz

Laïs 23-01-2005 13:34

Jaa,ik wil veel meer lezen en veel boeken hebben. (y)
En ik wil ook wel op cursussen gaan,maar daar verdiep ik me nu niet in omdat ik daar nu het geld niet voor heb.

Qamra 23-01-2005 13:36

Tsja verrijken. Ik speel al jaren djembé en ga nu beginnen aan Afrikaanse dans, maar dat komt meer uit mijn interesse voor percussie en Afrikaanse ritmes dan dat ik mezelf zo graag wil verrijken.

Ik ben liever lui dan moe.

japie krekel 23-01-2005 13:58

ik kijk best veel kookkprogrammas omdat ik goed wil kunnen koken:o
oh en ik heb ooit eens een cursus golf van een paar weken gehad:eek:,doch was dat niet geheel mijn ding

Mijns. 23-01-2005 14:02

Citaat:

japie krekel schreef op 23-01-2005 @ 14:58 :
ik kijk best veel kookkprogrammas omdat ik goed wil kunnen koken:o
oh en ik heb ooit eens een cursus golf van een paar weken gehad:eek:,doch was dat niet geheel mijn ding

ik kijk ook veel kookprogramma's maar dat is meer omdat ik jamie oliver zo heet vind

Rijmende Roemer 23-01-2005 14:06

Donaties aan goede doelen
zodat het plebs zich beter zal gaan voelen

niks mis mee in deze tijd
waarin haat en nijd
zegeviert op een manier
die mij laat huiveren als een jong
bang dier

zelf ben ik ook gezwicht
door het moraliserende onderricht
dat het goed is om te geven
zodat de aidsbaby's nog wat langer
kunnen leven

Vice 23-01-2005 14:08

Ik ga misschien een cursus wiskunde volgen bij de open universiteit.

Maharani 23-01-2005 14:33

ik wil op buikdansen en pilates en ik hoop dat er nog plaats is, morgen weet ik t.

Delicate 23-01-2005 14:45

Ik zit op de toneelschool, maar ik weet niet of je dat bedoelt?
& verderr wil ik heel graag cursus italiaans/spaans doen, maar dat gebeurt pas in de zomer. Dan ga ik gelijk naar italie of spanje heen en 2 weken cultuur opsnuiven en leren tegelijk.. ;)

ZerO 23-01-2005 15:01

oh ik zou ook wel een paaldansen cursus willen volgen :o

kuik 23-01-2005 15:01

ik heb een cursus reanimeren gedaan zodat ik iig iets kan doen als iemand een hartaanval krijgt

Maharani 23-01-2005 15:03

Citaat:

ZerO schreef op 23-01-2005 @ 16:01 :
ik ook :o

uuuf 23-01-2005 15:36

ik heb een ehbo-cursus gevolgd, en een reanimatie cursus. eigenlijk moet ik ze bijhouden, en nu steeds van die update-cursussen doen, maar eigenlijk heb ik daar geen tijd voor.

captain planet 23-01-2005 15:40

Nou ik heb het nu te druk voor dat soort dingen maar ik neem aankomend/het jaar erop vrij om allemaal leuke cursusjes te gaan doen enzo. Hoop ik. Althans dat is mijn plan. Ik lees wel veel.

Poppycock 23-01-2005 15:50

ik wil weer literatuur gaan lezen maar atm heb ik et even te druk met school.
Of in iedergeval boeken over bijv het oude China etc, in iedergeval met veel geschiedenis.
Ik kijk national geographic of discovery en ik kijk als ik et zie [weet nooit wanneer het is] ziekenhuis programma's (dan weet ik teminste meer over het menselijk lichaam en ik ben tres gevoelig voor bloed dus wil ik het zo verminderen ofzoiets :| ]

cha0s 23-01-2005 15:53

Citaat:

kinine schreef op 23-01-2005 @ 13:50 :
Ik lees Animal Farm van George Orwell
Lees dan meteen 1984 en z'n Essays. :o

]{ing 23-01-2005 15:54

Citaat:

cha0s schreef op 23-01-2005 @ 16:53 :
Lees dan meteen 1984 en z'n Essays. :o
pf na animal farm had ik het zelf wel gehad met orwell ;)

guess what 23-01-2005 15:54

Ik wil heel graag Spaans en/of beter Frans kunnen spreken, zou meer willen lezen maar ik heb er geen tijd voor. Masseer cursus lijkt me ook heel leuk maar voor dat soort dingen heb ik helemaaaal geen tijd.

cha0s 23-01-2005 15:54

Citaat:

]{ing schreef op 23-01-2005 @ 16:54 :
pf na animal farm had ik het zelf wel gehad met orwell ;)
Nja, ik niet. :p

matt trakker 23-01-2005 15:57

leuk al die mensen die graag interessant willen zijn maar er geen tijd voor hebben :)

rxn 23-01-2005 15:59

haha my thoughts

Ninpo Otaku 23-01-2005 16:00

Ik heb alleen 1984 van Orwell gelezen..
Opzich wel cool..

In de 2de heb ik ook een typcursus gevold..
En in de 2de en 3de had ik cursus Spaans op MAVO-D..
Eerst stond ik daar nog een 7 voor, maar in 3de deed ik er nix meer aan en stond ik uiteindelijk een 5 :D..
Maja toch een btje extra kennis en als ik het nog eens ga leren, dan zal dat wel toch ietsjes makkelijker gaan..

Nu ben ik weer begonnen met schaken in de coffeeshop..
Dat is zeker wel vet, ik begin soms 5 zetten vooruit te denken, meestal kom niet verder dan 1 of 2..

En tsjah lezen doe ik sowiezo al..
Lezen gecombineerd met af en toe een filmhuis film, plus heel veel japanse anime leert je toch wel nadenken over bepaalde dingen in het leven, met name de psyche van de mens..

Maharani 23-01-2005 16:02

oja ik schaak op msn, maar eigenlijk doe ik maar wat, ik snap er niks van :o

cha0s 23-01-2005 16:03

Ik lees alleen prut en verder doe ik geen moer. (y)
Ja, schaken in de coffeeshop.

TheFragile 23-01-2005 16:04

ja ik zit bij de scouts :)

kandyrat 23-01-2005 19:56

Citaat:

Horror Kitty schreef op 22-01-2005 @ 16:05 :
ik doe een avondcursus japans op maandagavond.
doe je dit op een officiele school? en waarzo? :)

m'n vriend en ik proberen namelijk ook japans te leren, maar verder dan het hiragana ben ik niet gekomen.. :o :( en het gaat nu (bij mij dan) een beetje moeizaam omdat ik een gebrek aan zelfdiscipline heb... (n) :( en ik ben een beetje lui :o ... een echte officiele cursus met lessen zou misschien wel kunnen helpen.. ik weet iig dat ik dan wel meer eraan doe dan dat ik nu doe.. ik heb tot nu toe nog geen goede cursus kunnen vinden die een beetje betaalbaar is, en een beetje dicht bij huis.. :o

verder doe ik eigenlijk niets benoemenswaardigs om mijzelf te verrijken.... :o

Sartre 23-01-2005 20:34

Ik heb het druk genoeg op de universiteit, ik vind dat ik daar genoeg leer. Moet ook nog tijd overhouden om te werken, uit te gaan, te slapen en te niksen natuurlijk.
Maar ik wil binnenkort wel graag een vreemde taal gaan leren. Ik zit te twijfelen tussen Arabisch of Russisch... :confused:

Anaïs 23-01-2005 22:17

De universiteit vraagt zoiezo al een brede ontwikkeling van mij... Lezen lezen lezen.
Daarnaast leer ik een Nigeriaans meisje Nederlands, en geef ik soms bijles aan kindjes. 't Helpt me geduldig te worden :D

Ik heb piano en viool geleerd, maar er zijn nog vele dingen die ik wil kunnen:
- Italiaans
- Salsa
- Na mijn studie filosofie, misschien nog geschiedenis studeren
- meer literatuur lezen, nu ist vooral filosofie... (hoewel dat ook ontwikkelend is natuurlijk)
- veel zien in de wereld, vooral grote cultuur steden dan

Horror Kitty 24-01-2005 06:50

Citaat:

kandyrat schreef op 23-01-2005 @ 20:56 :
doe je dit op een officiele school? en waarzo? :)

neuh, volksuniversiteit in valkenswaard.
zo'n japans vrouwtje die getrouwd is met een nederlander en daar woont doet dat in dr vrije tijd.

Horror Kitty 24-01-2005 06:52

Citaat:

ZerO schreef op 23-01-2005 @ 16:01 :
ik heb me ooit laten vertellen dat op de bovenverdieping van volkan (die shoarmatent in de straat van de provoost, je kent em wel) cursussen worden gegeven daarvoor. ook kooidansen dacht ik. ik weet t niet zeker trouwens.

kandyrat 24-01-2005 10:15

Citaat:

Horror Kitty schreef op 24-01-2005 @ 07:50 :
neuh, volksuniversiteit in valkenswaard.
zo'n japans vrouwtje die getrouwd is met een nederlander en daar woont doet dat in dr vrije tijd.

oeh das wel ver.. voor mij dan.. oh well. thnx :)

Drez 24-01-2005 11:10

Citaat:

Jules schreef op 22-01-2005 @ 16:28 :
Ik ga binnenkort een fotografie cursus doen, want nu heb ik er het geld voor :) 15 weken elke week 2,5 uur voor maar 80 euro, goedkoop dus. En masseren wil ik idd ook nog steeds leren, maar daar ben ik nog niet actief mee bezig.
Oooooh ik wil ook!!

Dat dus, en ik lees wel dingen over filosofie enzo maar dat wil ik nog meer gaan doen en verder niet echt iets.

ZerO 24-01-2005 12:21

Citaat:

Horror Kitty schreef op 24-01-2005 @ 07:52 :
ik heb me ooit laten vertellen dat op de bovenverdieping van volkan (die shoarmatent in de straat van de provoost, je kent em wel) cursussen worden gegeven daarvoor. ook kooidansen dacht ik. ik weet t niet zeker trouwens.
kooidansen gaat te ver maar haha hm misschien dat ik even langsga alleen ik durf niet midden in een shoarmatent te vragen goh geven jullie paaldanslessen :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.