![]() |
Burger King moet reclame rectificeren
Burger King moet reclame rectificeren
Fastfoodketen Burger King mag in haar reclame niet meer verwijzen naar clown Ronald McDonald van concurrent McDonald's. Dat heeft de voorzieningenrechter van de Rechtbank te Amsterdam bepaald. Burger King moet op de eigen website en in de kranten Sp!ts en Metro een rectificatie plaatsen. Dat is vandaag gebeurd. "Je mag onze Ronald niet zomaar gebruiken voor je eigen reclame. Ronald is van ons", reageerde een woordvoerder van McDonald's Nederland afgelopen week. "Reclame waarin je een concurrent expliciet noemt, is aan strenge regels gebonden. Zo mag een bedrijf niet de goede naam van een concurrent schaden", stelde Prisca Ancion van de Reclame Code Commissie. De rechter oordeelde dat Burger King inderdaad in strijd handelde met de wet over vergelijkende reclame. Daarbij zou het gebruik van de clown van de concurrent kleinerend zijn tegenover McDonald's. Overigens verwijst Burger King op haar website nog steeds naar het bekendste product van McDonald's. "25% meer vlees dan de Big Mac, nu 25% lager in prijs", wordt er gesteld over de eigen Big King. Erg grappig whaha :D !! Give your opinion :) . |
Ik vind er niks grappigs aan eigenlijk.
Burger King wist natuurlijk wel dat het in strijd was met de rechten van de Mac, maar goed. Een beetje concurreren kan ook anders, ik bedoel je kunt zelf toch wel een leuke reclame verzinnen voor je product.. Die 25% is gewoon een feit, dat mag toch wel genoemd worden? Maar ik vind het wel een beetje jammer zo, ondanks dat ik weinig heb met fastfoodketens. |
Ach, t was wel te verwachten.. Dat had je ook tussen de supermarkten.. ( geen idee meer welke het precies waren) maar die gebruikten elkaars naam ook in hun reclames.. Dat werd op een gegeven moment ook 'verboden'. Dus ja, dan was t nu ook wel te verwachten..
|
Citaat:
Maar ik vind het ook niet echt kunnen nee |
C1000 doet dat nog steeds, maar dan met winkelwagentjes in de winkel, eentje met c1000 en één met AH. En bij die van AH kloppen de prijzen dan ook al niet :s
En over die reclame: jammer. Ik vond hem nog best wel grappig. En dan had McDonalds met een reclame erover heen moeten komen tegen Burger King. |
Het maakt mij niet uit. Wat mij betreft concurreren Mac en Burger King elkaar failliet. Dat zijn 2 foute bedrijven minder in de wereld
|
geweldige reclame :P
|
Citaat:
|
Ik vind McDonalds stom en die clown al helemaal dus van mij mogen ze.
Maar rechtvaardig is het natuurlijk niet :o |
Volgens mij mag je in een reclame sowieso geen vergelijkingen trekken met de concurrent, behalve als het waar is. Dus 25% meer dan de Mac mag alleen als dat echt is. Je mag ook niet claimen "de beste" te zijn, want dat valt niet te bewijzen zonder bergen marktonderzoeken.
Mac had veel beter de BK terug kunnen pakken voordat ze het spotje lieten verbieden. Nu zijn het zeikerds, met een "tegen"spotje zijn het slimeriken. |
Volgens mij komt deze reclame niet eens uit Nederland.
|
in nederland mogen geen producten met dezelfde producten van een ander merk worden vergeleken in een reclame.
wel mag merk X enzo.... in America mag het dan weer wel. Daar is ook altijd een strijd met pepsi en coca cola in hun reclames. |
Citaat:
|
Een publiciteitsstunt op zich. Wat een humor.
|
Citaat:
|
Ik zat er al op te wachten.
|
Citaat:
En vooral omdat C100 en AH van één en dezelfde dochteronderneming zijn: Ahold :p |
Citaat:
|
Citaat:
AH = Ahold C1000 = Schuitema check your info, kthnxbye |
Citaat:
Citaat:
http://www.beursonline.nl/beojsp/nl/...Switch=ARTICLE :nono: |
Citaat:
|
Dat was natuurlijk te verwachten. De recalme zelf vond ik erg goed, maar je kon er natuurlijk van opaan dat MacDonalds dit niet zomaar over zijn kant zou laten gaan.
|
Ik vind 'beter en goedkoper en meer' shit reclame altijd slecht. Je kwalificeert je niet door te zeggen dat je beter bent, maar door te zeggen wie/wat je bent.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.