![]() |
Vind jij dat je genoeg contacten/vrienden hebt?
Ik wel opzich, maak leuke dingen met ze mee en ga er overal wel mee naartoe , maar probeer wel steeds meer mensen te kennen :)
Vind je zelf ook dat je genoeg vrienden/contacten hebt? |
Ik begin er nu aardig wat te krijgen, maar ik vind het nog niet genoeg.
'Vriend' vind ik ook een groot woord hoor, echte vrienden zijn eigelijk schaars. |
Contact op zich wel (school blijft natuurlijk een sociale bezigheid).
Buiten school heb ik wel contact met m'n familie (gezin dan) en 1 keer in de week op de toneelschool. Maar verder niet, maar daar heb ik het ook wel te druk voor. Maar toch mis ik het wel eens :) Gelukkig heb ik op school veel vrienden en ook een paar goede die ik ook buiten school zie. Soms voel ik me wel een beetje een zieligerd zonder vrienden van buitenschool, maarja.. :) Ik vermaak me wel. |
Ik heb veel vage kennissen, en maar weinig échte vrienden, helaas. Dus neen, ik ben eigelijk helemaal niet te spreken over mijn aantal sociale contacten. Door een gebrek hieraan sta je er vaak alleen voor, en om contacten te leggen zal ik er toch echt 1st alleen op uit moeten gaan... Iets wat ik extreem moeilijk/eng vind. Uitgaan is er nooit bij. Gezellig ergens rondhangen is tegenwoordig erg zeldzaam (veel vriendinnen zijn inmiddels in het vrolijk bezit van een vriend, waardoor ze rest maar zien als "bijzaak") etc.etc.
Zou er graag verandering inzien, maar op een 1 of andere manier is het zo makkelijk nog niet, vooral gezien het feit dat leeftijdsgenoten me totaal niet liggen en ik al snel met mensen omga in de leeftijd: 20jaar en ouder. Goed, ooit zal het wel weer goedkomen.. maar voorlopig niet, denk ik:) |
Jawel. Ik heb niet zoveel echt goede vrienden - een stuk of zes - maar dat zijn wel jongens en meisjes die ik al jarenlang ken en waarmee ik altijd contact houd, of ze nu ver weg wonen (velen studeren in andere steden) en of ik ze een tijdje niet spreek of niet. Datgene waardoor we elkaar aardig vinden blijft altijd.
Verder wel veel gewone kennissen overigens, maar ik heb niet bijzonder veel behoefte aan gezelschap in die zin dat ik mezelf prima alleen kan vermaken. |
Ik vind dat ik genoeg contacten heb en ik heb ook wel voldoende vrienden (hoewel sommige ver weg wonen) maar ik heb maar 1 echte vriendin. En ik zou best wat meer echte vrienden willen hebben.
Hoewel het voor een deel ook komt omdat ik heel erg kritisch ben (niet met gewone vrienden maar voor het stempel echte vriend moet er toch wel een heleboel goed aan je zijn). |
Citaat:
Ontopic: Ja, hahaha. |
jahoor
ik heb genoeg contacten en vrienden ik praat met heel weinig mensen over dingen die me echt bezig houden, maar dat is een bewuste keuze de mogelijkheid is er in principe |
Ik heb genoeg contacten. Maar ik heb maar iets van 10 goede vrienden en de rest zijn allemaal vrienden.
Maar voor mijn gevoel heb ik er genoeg. |
'Maar' 10 zegt ie dan...
Ik heb 1 goede vriendin een nog een paar gewone vrienden/contacten. En ik ben tevreden hoor:). |
Ik heb een paar hele goede vrienden. Buiten hen heb ik een paar oppervlakkige vrienden, waar ik niet zoveel contact mee heb.
Ondanks mijn beroep (ik ben kinderpsychologe, dus dat betekent heel veel drukte) probeer ik toch om de paar dagen wat van me te laten horen bij vrienden waarbij ik heel close ben. :) En elke week doen mijn vriend, een hele goede vriendin van mij en haar vriend en ik iets samen. Bioscoop, etentje, ... :) |
Ik heb sowieso genoeg contacten en meestal vind ik ook dat ik genoeg vriendinnen heb.
Maar soms heb ik het idee dat ik helemaal alleen sta en dat niemand me begrijpt/ wil begrijpen, dat ze toch niet naar me willen luisteren omdat ik altijd zo zeur en al... Maar dan gaat het na een tijdje weer goed en dan ben ik weer tevreden met mijn vriendschappen:) |
Ik ben het afgelopen jaar veel vrienden kwijt geraakt. Maar heb mijn echte vrienden overgehouden en dat vind ik er genoeg.
|
kep er genoeg... het gaat heel goed ik heb dit jaar heel veel goede vrienden erbij gekregen.. vorig jaar was ik ze allemaal kwijtgeraakt maar nu heb ik weer even veel als eerst :D
|
Zat. :) Ik zou alleen wat dichter bij ze willen wonen, maar daar wordt aan gewekt.
|
Citaat:
|
Contacten genoeg maar helaas teveel goede vriendschappen verwaterd of verloren, iig vroeger was 't beter...
ach ja komt ooit wel weer goed hoop ik :rolleyes: |
Citaat:
|
ja
|
ik vindt dat ik er genoeg heb :)
|
Redelijk wat contacten, geen echte vrienden.
|
Veel contacten. Redelijk aantal vrienden, denk ik. (y)
|
Mwoa kan beter.. Paar goeie vrienden maar dat vink wel best zo. Heb dat niet zo erg nodig als anderen denk ik en ben ook niet iemand die elke dag bij vrienden wil zitten. Zou er gek van worden. Als er iets is los ik dat meestal zelf op dus ga niet snel naar vrienden als ik me rot voel. Oké misschien naar 1 goeie vriend maar dat wordt ook steeds minder. Daarnaast kon ik het nooit echt vinden met de mensen die op de middelbare school(n) zitten. En op de hogeschool gaat dat veel en veel beter. Zitten veel leukere en volwassenere mensen. Daarom leer ik nu wel wat meer echte vrienden kennen.
|
Nee, lekker boeiend ook. (y)
|
hej !
nou, er is een verschil in mensen-soort he , ,kijk , er zijn mensen die dus wie ze maar tegen komen ,als een vriend beschouwen,.. ) zo1 ben ik er niet .., ik maak ook niet zo vaak echte vrienden,.. als het niet klikt meteen, klikt het nooit dus ga der ook niet achteraan lopen,.. weetje, echte vrienden zijn vrienden voor het leven (met een paar uitzonderingen dan). :) dag dag |
Citaat:
Doordat ik zeg wat ik vind doen zij dat ook en heb je veel sneller door wat je aan elkaar hebt. En weet je ook wat iemand van je vind, daardoor kan ik eerder het kaf van het koren scheiden. Als ik mensen niet mag dan zal ik dat niet snel zeggen, behalve als ze erom vragen. |
Ben wel redelijk tevreden. Ik heb een vriend die behalve mijn vriend ook echt mijn maatje is en waar ik heel veel mee doe dus daar heb ik heel veel aan. Hij woont alleen wel verder weg dus voor de dagelijkse sociale contacten heb ik acht gezellige huisgenoten en een paar studiegenootjes waar ik wel veel mee optrek. Ik zou alleen nog graag wat vrienden/contacten willen hebben buiten mijn studie maar omdat ik daar buiten bijna niets doe lukt dat niet echt.
|
Citaat:
|
ik vind vrienden een groot woord. maar ik ken veel mensen, veel mensen kennen mij. school, collega's, kroegmensen.
echte vrienden, daar bespreek ik veel dingen mee. ik heb denk ik 8goeie vrienden. de rest zijn meer kennissen of een soort van vrienden. |
nee, had graag nog een echte vriendin gewild
|
ja, ik heb genoeg vriendinnen. Echte vriendinnen, die ook echt om mij geven.
je kan maar beter een paar goeie hebben, dan een heleboel waar je niet op kunt rekenen. |
Ja. :)
|
Ik vind zelf dat ik genoeg vrienden heb. Alleen op mijn studie heb ik er niet zoveel, 2 goede vriendinnen en verder nog wat mensen waar ik wel mee omga maar wat niet echt vrienden zijn. Maar daar buiten heb ik een stuk of 3 echte goeie vrienden.
|
Mwoah... Ik heb wel vrienden, en zeker genoeg contacten, maar niet echt goede vriendschappen.. Ik zie om me heen dat mensen met een paar mensen echt supergoede vrienden zijn, maar dat heb ik zelf niet zo.. Ik ga met veel mensen om, maar het gaat niet erg diep.. :| Ach ja.. Ik kan er wel mee leven :o
|
Nee. Ik ben wat vrienden betreft an sich gelukkig, maar ik mis wel een vaste vriendengroep. Laatste keer dat ik dat had was rond mij 9e. Sindsdien onderneem ik dingen alleen, met ouders, of petemoe's, en heel soms klasgenootjes.
Maar echt een heel goede vriendin van mijn eigen leeftijd heb ik niet. |
echte vriende? volguns mij zijn daar ni ech veel van...
heb ruzie me een vriendin diek d8 te kunnen vertrouwe mar nu wil ze me in elkaar late slaan:S |
Ja, tijdje gehad dat ik veel ruzie had en met weinig mensen echt goed contact had maar ik weet nu wel wie mn echte vrienden zijn en daar heb ik heel veel contact mee :)
|
ik heb hier leuke vriendinnen, en ook een goede vriendin van het forum overgehouden. dus wat dat betreft wel ja.
ik vind alleen niet dat ik nu een erg leuke klas heb (eerstejaars). kan met iedereen normaal omgaan e.d. maar heb maar 2 nieuwe vriendinnen gemaakt, waarmee het nu ook niet helemaal lekker loopt. maybe komt dat allemaal nog. maar ik heb iig hier een vast vriendengroep wat leuk en gezellig is. en met een paar van hen kan ik ook gewoon serieuse gesprekken voeren. ik heb meer vrienden/vriendinnen dan ik enkele jaren terug had durven dromen ;) |
ik zou wel wat meer contacten willen hebben. ooit had ik er een heleboel maar dat is verleden tijd. misschien ligt het wel aan mezelf hoor, ik denk dat ik niet de makkelijkste persoon ben. ik zou ook wat meer met de vrienden die ik heb willen doen, maar dat komt van de zomer wel weer denk ik. en dat ik ver weg woon maakt het ook al niet makkelijker.
|
Het gaat steeds beter. Heb 1 hele goede vriendin. De rest zijn gewoon contacten op school en zie ik verder niet buitenschool. Ik ben hier wel erg tevreden mee. Ik ben sowieso iemand die graag alleen is. ;):)
|
Ik had bijna 15 jaar lang een super goede vriendin, maar daar heb ik sinds een paar maanden ruzie mee onder andere vanwege mijn vriendje..
Nu voel ik opeens best wel een sociaal gat ontstaan, ik wil namelijk meer dan de losse contactjes, voornamelijk van school, die ik overgehouden heb. Maar ja, ik werk eraan. Wil ook niet al te wanhopig overkomen :P |
Ja, ik vin dat ik genoeg vrienden heb. Sowieso veel mensen met wie ik omga, een paar vrienden en wat hele goede vrienden. Ik prijs me gelukkig.
|
niet echt om heel eerlijk te zijn, ik noem mensen dan ook helemaal niet snel ' vrienden' en ben bovendien erg kritisch
ik ben me er nog niet zo heel erg lang zo bewust van als nu, dat ik t best anders zou willen, dus keb nog geen resultaten van nieuwe denkwijze ;) |
Ik zit in een vriendengroep van 10 mensen, en dat zijn echt mijn allerbeste vrienden. Daarnaast heb ik nog een stuk of 5 goede vrienden en wat kennissen/klasgenoten die ik regelmatig spreek. Ja ik vind het wel prima zo :)
|
Contacten, ja, zeer zeker. Honderden. Maar vrienden? Nee. Gewoon nul komma nul.
|
Nee, niet echt. Wel contacten.
|
ja.... sommige te weinig maar dat komt omdat ze ver weg wonen. Soms wil ik wel wat vaker vrienden zien maar dan gaat dat gewoon niet. Ik heb op school genoeg vrienden en op scouting zie ik er genoeg en heb ik er genoeg contact mee ook erbuiten.
|
Echt vrienden nee
contacten jawel |
Contacten genoeg.
Mensen waarmee ik het goed kan vinden, genoeg. Mensen waar ik veel mee omga, genoeg. Echte vrienden, nou nee.. :o |
Ik heb genoeg contacten en ook nog een aantal mensen bij wie ik mijn verhaal echt kwijt kan. Die laatste zie ik als echte vrienden :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22. |