![]() |
[mp3] Demo "Freedom of Speech"
Hierbij een demo van 45 seconden van ons eerste eigen nummer.
Klik! |
niet slecht, de zang is een beetje zacht
"freedom of speach" deed me denken aan hiphop :bloos: |
:bloos: Ik heb hem stopgezet voor die af was gelopen. Kweet niet of je het zelf bent die het zingt, maar je ademhaling is zowat harder dan je stem. Het klinkt heel erg hijgerig, alsof je heel zenuwachtig was en geen adem kon vinden ofzo. Ik kan niet over het liedje oordelen, want ze zang was ook nog eens heel erg zacht. Mss kun je dat nog veranderen met een programma?
|
Danku. En ik zing niet, en inderdaads, ik ben er ook niet tevreden over.
|
Citaat:
|
Achja, bijna niemend heeft de apparatuur om alles goed op elkaar af te stemmen ;) Maar mss als jullie het opnieuw opnemen en dan er rekening mee houden dat die zang harder moet, dan klinkt t misschien al beter :)
|
Citaat:
|
Ik heb wel duurdere mengpanelen. Maar ik heb alles in sporen opgenomen, en de volumes geregeld met audiosoftware. ik vind het goed zo.
|
Ik word helemaal nerveus van die jojodrummer :s neem het volgende keer eens op met een clicktrack?
Verder vind ik de zanger niet echt wat, maar dat komt mede door de drums, en de gitaren staan te zacht. Verder is het nummer op zich echt heel standaard. |
Eentonig? en beetje rommelig
|
hij kijk nou, de intro van smells like teen spirit
|
Citaat:
|
hoi, grappig nr. de gitaar is aleen een beetje saai, en daar kan wel een beter effect op vind ik.
|
hmmmja, wat vind je er zelf eigenlijk van :s ?
Het is wel heel erg standaard he. Enkele akkoordjes en een zanger die niet goed weet waar ie heen wil. Drummer kan zijn maat ook absoluut niet houden. Nog wat werk voor de boeg, niet te snel tevreden zijn. Dit is geen volwaardige demo. |
uuuuh, zorg eerst maar eens dat de drummer luisterd naar wat er gebeurd de bas en gitarist moeten een ritme gevoel krijgen, en de zanger moet uit de band worden gezet
|
hijs wel vet voor 1ste nummer alleen ...mischien iets meer variatie in je gitaar..hij wordt eentoning
|
gitarist moet op timing letten. en voor de rest tja, oefenen ofzo :)
|
Citaat:
|
tis een beetje saai, en niet zo heel strak.. dus probeer strakker te spelen en blijf oefenen :)
|
Ehhm kan 'm niet openen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen clicktrack joh. Gewoon meer, langer, harder oefenen....tot je een robot bent die doet wat de gitarist zegt.
|
Citaat:
|
Ik kan m niet downen helaas
|
|
Ik krijg hoop met mn eigen bandje als ik dit hoor.
Tenzij ik het niet goed gehoord heb speelt de gitaar het hele nummer hetzelfde en de drums ook. De bas kan ik niet eens horen, maar dat kan ook komen omdat ik het op school heb geluisterd met mn crappy oordopjes. De enige afwisseling is dus te vinden in de zang, maar die kan je ook bijna niet horen, zoals eerder gezegd. Nou heb ik niets tegen eenvoudige muziek, maar ik heb wel iets tegen weinig (of in dit geval heeel erg weinig) afwisseling. Ik heb wel 1 of 2 keer een klein breakje gehoord...van 1 maat ofzo...nouja, ok, beter dan nix. Maar verder, geen chorus, geen prechorus, geen bridge, geen solo, wel een intro trouwes, maar daar speelt de gitarist niet zo in de maat... Jongens, succes! |
mijn god, als ik die akkoordencombinatie nog één keer hoor bega ik een moord. Breng er toch wat variatie in jonges! Niet dat je de traditionele strofe-refrein-strofe-refrein-solo-refrein moet doen, maar komaan. Het nummer duurt maar 2 en een halve minuut, en nog heb ik het gevoel dat het een minuut te lang is. Nope jonges, dit is, sorry dat ik het zeg, rommel.
Gebruik de tips in deze thread! ze zijn echt wel nuttig hoor. want zoals dit nu is...nee :s |
Vast een beginnend bandje dus dan mag dat. Enfin. De riff+het ritme klinkt wel heel erg bekend. Nu komt dat vaker voor, maar in dit geval is het extreem herkenbaar :)
|
Het is nog geen band, iedereen doet z'n eigen ding. Ga nog veel jammen, elkaar aanvoelen en aanvullen, je hoort het er erg van af. Ik weet't ;beginnend. Maar het moest gezegd worden.
De zanger hoeft trouwens niet meer uit de band te worden gekickt (y) hulde, wel moet je een geluidstechnicus inschakelen ( of iig iemand die iets van opnemen af weet) als je een demo wilt opnemen. Dit is geen demo opname niveau. Dit is een idee wat nog heel erg moet worden uitgewerkt. Good luck! |
Citaat:
En wij weten genoeg van geluidstechniek, maar we hebben in een oefenruimte opgenomen, waardoor de zang fout is gegaan. Waarom het zo klinkt als het klinkt moet ik aan m'n bassist vragen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |