![]() |
Gemis
Gemis
Zoals de ster van mijn plafond valt verdwijnt de onschuld uit mijn leven Gekoesterd lachen zal ik nooit meer als in de jeugd aan mij gegeven Ik ben Achilles niet vergeten Ook ik was kwetsbaar op z´n tijd maar sinds de jeugd mij heeft verlaten ben ik een schaduw in de strijd En nu ik echt zal moeten leven verschijnt een kleine hindernis die nog te groot blijkt om te nemen die mij zal tonen wat ik mis De wereld als een laatste maaltijd zal ik behappen tot de dood De lekkernijen van het leven zijn mij het smeersel op mijn brood Maar mooier dan mijn jonge jaren zal niets meer wezen, ben ik bang Ben ik mijn ouders dank verschuldigd nu ik een leven lang verlang? |
Het lekkere ritme valt direct op, mooi gedaan!
Citaat:
|
Erg mooi, heel herkenbaar ook. Het ritme leest lekker, de Achilles vergelijking is mooi.. Hulde, enzo.
|
Heerlijk ritme inderdaad! :) De inhoud is ook erg mooi, leest gewoon heel lekker.
|
Wat een geweldig ritme:)! Daarnaast spreekt de inhoud mij erg aan en vind ik het einde prachtig!:) Goed gedaan!
|
Citaat:
zoals al meer gezegd moet ik toegeen dat het heel goed loopt. de inhoud spreekt me wat minder aan eigenlijk :o. Citaat:
Citaat:
|
wat een ritme, wat een maat! ik swing op je gedicht ik dans op papier
(y) |
Citaat:
|
Vaak is het moeilijk om dit - meest bekende - metrum goed neer te zetten: jou is dat zeker gelukt. Qua regellengte en lettergrepen zit je zeker goed. Ook kom je soms met verassende zinsconstructies zoals: zijn mij het smeersel op mijn brood. Omdat het zo'n deinend en opvallend ritme is heb je wel het gevaar dat men zich enkel laat meevoeren op het ritme, maar als iemand zorgvuldig leest zal dat niet gebeuren.
Minder vind ik de signaalwoorden en de rijm: de signaalwoorden zijn vaak wat cliché waardoor het gedicht wel heel erg een verhaaltje wordt. Ook de rijm is soms wat voor de hand liggend: bijv. tijd / strijd. Soms is de vorm wat teveel aangepast aan het ritme heb ik het idee, en daarmee vaak ook het woordgebruik. Op zich draag je de boodschap wel uit, maar echte bijzondere woorden of zinnen komen niet echt tot hun recht vind ik. |
ben er zelf ook niet helemaal tevreden over, na de eerste 2 strofes was de inspiratie op en heb ik het maar een beetje 'afgeraffeld' om in ieder geval het ritme goed te houden
bedankt voor alle reacties |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15. |