![]() |
[algemeen] Kan ik dit aan?
Ik wil WoW gaan spelen maar dit zijn de system requirements:
Windows® System 98/ME/2000/XP OS: * 800 MHz or higher CPU * 256 MB or more of RAM * 32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better * 4 GB or more of available hard drive space * DirectX® 9.0c or above * A 56k or higher modem with an Internet connection en ik heb een: AMD Athlon (xp) 2000+ 256MB ram geheugen 1.66 klok snelheid. 14 GB over kwa harde schijf. (Als iemand weet hoe ik de rest kan zien, vertel dat graag even :) ) |
Het lijkt mij wel (ruim zelfs)
|
Citaat:
|
Hint: Everest
|
Citaat:
nVIDIA GeForce4 MX 440 (Leadtek WinFast A170 DDR) Werkt 't hiermee ook? (heb voor de rest alles wel (y) ) |
GF4MX is wel een van de traagste kaarten, en 256MB is minimaal. Verwacht niet dat WoW goed speelt, maar als je de details etc. op zn laagst zet zal het best redelijk te spelen zijn.
|
Met instellingen op z'n laagst heb ik tot nu toe alleen problemen gehad in Ironforge. Mijn huidige pc:
Athlon 800 256mb ram Geforce 2 GTS Dus dan lijkt me dat jij het ook moet kunnen op lage instellingen :) |
GTS is overigens wel sneller dan een GF4MX.
|
ik ben best tevreden over mijn GF4MX440, misschien zo'n geweldige kaart, maar het is wel mogelijk om spelletjes te spelen (al dan niet op laagste settings) maar bij mij geldt meer dat ik speel om het spel, niet om de graphics (ok ok, als ik het geld had was er wel een betere kaart :P)
|
Citaat:
[Edit] En hoeveel ben ik ongeveer kwijt voor een wat betere kaart, is dat makkelijk in te bouwen, etc. :) |
Citaat:
|
zulke vragen :s heb ik eigenlijk nog nooit bij 16jarige gezien. :) pas een computer ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
Je tijd in computers steken is niet nuttig wil je zeggen?:P, zeg dat maar tegen de icters, gamers, etc. Die er allemaal hun geld mee verdienen :P. Dus jij mag ook niet vooroordelen ;). |
Nou ja, niet nuttig in de zin van "je schiet er weinig mee op". Het is misschien leuk om te doen, maar daar houdt het ook wel op. Je zou ook post kunnen rondbrengen in de tijd die je binnenin je computerkast doorbrengt en zo geld verdienen, om maar eens iets te noemen. Dát is nuttig, je verdient er geld mee en mensen krijgen hun post. :p
|
Leuk om te doen? Alleen maar tegen problemen op lopen, steeds zeurende mensen op de vloer etc, niks voor mij hoor.
En dan te zwijgen over de mensen die altijd gelijk moeten hebben... Maar tjah, als je met een potje UT2004 10, 000 dollar kan winnen, is niet mis. En dan ook nog eens geen rode cent aan je pc uit te geven. Lijkt me wel leuk om dat bij mijn werk te doen. :D |
Citaat:
kleine how-to: Ten eerste trek de stekker uit het stopcontact. Dan schroef je de kast open (of schuif, ligt aan wat voor kast je hebt), dan kijken je even rond, blaas eventueel om wat stof te verwijderen. Nu ga je op zoek naar je oude grafische kaart. Dus kijk even aan de achterkant waar de de stekker voor de monitor in steekt. Die kaart zit met een schroefje vast aan je kast, draai die schroefje eruit. Kijk of er ergens nog kabeltje vast zitten aan je kaart (van de koeler als die erop zit), en maakt die eventueel los. Dan pakt je de oude videokaart aan de randen vast, en trekt hem eruit. Dan pakt je de nieuwe videokaart en stopt die erin, precies op de plek waar die zat. Maakt eventueel kabeltjes vast en schroef hem weer vast. Dan doe je de kast weer dicht en sluit hem weer aan. Als je alles goed heb gedaan, start je computer weer op :p . Dan doe je de cd-rom erin, installeer de drivers. Of kijk op het internet voor de drivers (dat is beter omdat je dan de nieuste hebt) Dit is als je geen onboard videokaart heb, want dan kanje geen kaart vinden, want die zit dan in je moederkaart. Dan hoef je dat oude kaart niet te verwijderen. |
Citaat:
en @ JCG, bedankt :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor ongeveer 80 euro heb je wel een Ati Radeon 9600 128 MB en met zo'n kaartje kan je heel goed WoW spelen, die kaart past qua snelheid ook iets beter bij je systeem dan een GF4MX, al zou je er ook nog wel wat geheugen bij mogen prikken voor de games.
|
Citaat:
Budget kaartje. |
Citaat:
|
Als hij 512 mb(pc/3200) er bij zet en voor 100 euro een mooie 2e hands GPU kan kopen, waarom niet.
Dat is voor hem nog de voordeligste upgrade, meer zou ik er ook niet aan uit geven. Iets meer maar heb je wel wat En als zijn budget het niet toelaat, zou ik echt niet lager dan een 9600XT gaan die presteert nog een beetje voor zijn prijs, met AA en AF. Het oog wilt namelijk ook wat. |
Ik heb het zelf nooit zo op 2e hands hardware, tenzij het toetsenborden of speakers zijn ofzo, maar die aanbieding zou ik niet nemen. Die kaart staat voor ongeveer 30 euro meer in de pricewatch en dan is ie nieuw. Zie hier: http://www.tweakers.net/pricewatch/54804
|
Tja maar voor die prijs kan je weer beter een 6600GT kopen, beste bang for buck. 6600GT wint namelijk gemakkelijk van een 9800 pro.
En zowizo moet je niet meteen akkoord gaan met 150 euro, gewoon laag beginnen. Ze zitten toch altijd wel 20/40 euro hoger dan ze gepland hadden :P Beste kaart van het moment rond de 200 euro. Maar ligt helemaal eraan hoeveel de TS kwijt kan. |
Ik denk dat het systeem het niet waard is om nog zo'n goede kaart in te zetten, tenzij TS echt gaat investeren en andere onderdelen ook vernieuwd. Als hij dan een nieuwe videokaart neemt zonder andere onderdelen te vernieuwen, zou ik een 9600 (eventueel XT) nemen, maar echt niet meer, want dan word vanzelf het geheugen en de processor de bottleneck.
|
(n)
|
Citaat:
Maar ligt allemaal wat TS gaat doen, stel hij koopt over een half jaartje een nieuwe mobo+ cpu+ 1 reepje men config gaat het prima. Want hij heeft dan al een redelijke 3dkaart. En al een latje pc/3200 geheugen. :) |
Inderdaad, dat bedoelde ik dus ook. :)
Er is dan alleen wel een nadeel: Als je nu een nieuwe kaart en geheugen koopt en over een half jaar een nieuwe cpu en mobo, dan blijf je dan moet al die oude onderdelen zitten, terwijl als hij nu een goedkopere kaart zou kopen en bijvoorbeeld over een jaar of nog iets later een compleet nieuw systeem, dan blijft er gewoon een compleet systeem over en dat systeem dat hij over een jaar kan kopen is toch een stuk beter dan dat zijn "geupdrage" systeem zal zijn en dan in verhouding voor minder geld. (in verhouding, omdat de prijs wel hoger is, maar de prestaties zullen ook veel beter zijn) Met dat nieuwe systeem zal hij ook weer langer kunnen doen dan met een "geupgrade" systeem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43. |