![]() |
In Flames
Hoe geniaal is deze band eigenlijk wel niet :eek:
Ik kende er altijd wel al wat van maar ik heb me er meer in verdiept en hun muziek is gewoon super vet (y) Drumwerk klinkt ook nergens irritant, geweldig gitaar gebruik en een erg goede stem. Ik snap niet dat het me niet eerder is opgevallen maar ze laten zelfs COB achter zich. Wat vinden jullie van deze band? En weet er iemand toevallig meer bands die dezelfde soort muziek maken, want ik moet meer van dit hebben. |
zels mn papa kent in flames :eek:
Dark Tranquility kan je ook wel bekoren lijkt me..en meer richting de CoB kant heb je nog Kalmah en Norther..verder ben ik niet zo heel erg thuis in deze muziek, mischien vind je oudere Soilwork ook wel iets |
Citaat:
Dark Tranquility heb ik ergens een nummer van rondslingeren ik zal me er meer in verdiepen. Kalmah en Norther zegt me niks, tenminste nog niet ;), alvast bedankt (y) |
gister toevallig nog colony geluisterd. Gave plaat. Clayman en the jester race vind ik ook nog erg gaaf. Whoracle ook maar minder. Daarna heb ik het niet meer gevolgd..
|
Ja daarna kwam Reroute to Remain en Soundtrack to your Escape
Voor al deze albums had je ook nog Subterranean en Lunar Strain, beetje meer heavy albums ;) |
gisteren nog clayman geluisterd, gave schijf
|
Citaat:
CoB maakt puberale stuitermuziek. In flames is gothenburg in de coolste zin van het woord. \m/ |
Toch vind ik die laatste van In Flames niet geweldig
|
Hoe de neuk krijg je het voor elkaar om In Flames en CoB met elkaar te vergelijken :|
The Jester Race, Subterranean en Lunar Strain zijn gave CD's. Ik was er vroegah helemaal lijp van. Alles wat daarna kwam is bagger. Ik luister het nu ook alleen voor de nostalgische waarde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mja ik vind 't wel vet, jammer dat de laatste 2 albums nix waren maarja. Maar over 't algemeen raggen ze lekker door :P
|
Ja, gave band.
Ik vind 4 cd's erg vet, te weten Whoracle, The Jester Race, Colony en Clayman. Lunar Strain vind ik weinig aan en die laatste 2..mwoah, zo hoort In Flames niet te klinken als je het mij vraagt. Een aantal bands die uit hetzelfde vaatje tappen en mij wel kunnen bekoren: Darkane, Arch Enemy, Gardenian, Nightrage, Withering Surface, The Defaced en Disarmonia Mundi. |
Ik vind bij verloop van tijd At The Gates ook wil in de buurt komen.
|
Citaat:
|
In flames is naar mijn mening steeds bergaf blijven gaan sinds Glenn Ljungström is vertrokken. Die cleane vocals trekken ook op geen reet. Synth is wel wat beter nu, maar de songs...neh.
Tis altijd een beetje hit or miss met in flames vind ik. |
The Jester Race, Whoracle en Clayman vind ik erg gave albums, het nieuwere werk vind ik weinig aan.
|
Nooit echt wat mee gehad.
|
Dat side-project van Anders Friden, Passenger, vind ik trouwens helemaal huilen met de pet op.
|
Niet echt mijn ding meer die stijl (alhoewel een potje 'oude' In Flames, Soilwork en At the Gates er nog wel es in kan), maar Gardenian (en dan met name de cd Sindustries) is zeker aan te bevelen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
is dit hetzelfde als - x - = +?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Je hebt het door. ;)
|
Verneuk mijn topic asjeblieft niet... ik weet die van jou ook te vinden EggeD ;)
Dus weer ontopic graag (y) |
Citaat:
|
Citaat:
zo logisch als hetero zijn :) |
Citaat:
|
Citaat:
vreemd vwo'tje heb jij dan :o |
Citaat:
|
Ausgepfimmeld :o
|
Citaat:
ik vergelijk - x - = + niet met onzin, hoe kom je daar nou bij. Hehe, normaal voer ik dit soort gesprekken als ik helemaal kachel ben, zeker op dit tijdstip. Maar tis bedtijd volgens mamma. |
Heb wel vaker gezien/gehord dat CoB en IF met mekaar vergeleken worden en dat mensen IF toch "heeel veel beter" vinden. Ik zie dat (nog) niet, moet toch eens meer gaan checken.
|
Citaat:
Trouwens het is gelul dat COB puberale stuitermuziek is. |
vind jij:)
wat ik van children of bodom ken vind ik ook niet gaaf(n) |
Citaat:
|
Hmm, gave band ja, vind het nu niet meer zo leuk als "vroeger" .
maargoed In flames is natuurlijk wel de band die met een eigen geluid is gekomen als 1e, in de tijd van whoracle en colony. Daarna werd het allemaal wat minder vind ik. |
In Flames is een van mijn favoriete bands. Hoe geniaal zijn albums als Whoracle en The Jester Race wel niet. Ok, meningen daarover kunnen verschillen, maar ik vind het geweldig. Jammer dat het muzikaal daarna ietwat minder is geworden. Ik luister zelfs de nieuwe nog graag, maar het niveau van mijn twee favoriete albums zullen ze waarschijnlijk nooit meer halen.
|
ja, leuk wel
|
Whoracle was mijn eerste kennismaking. VOnd vooral 'Jotun'een geniaal nummer en natuurlijk 'food for the gods'.
'Reroute to remain'kon ik ook goed treken, coole samples/synthesizers en gezongen stukken. Al had ik mijn twijfels over de weg die ze daarna in zouden slaan. 'soundtrack to your escape'is me eigenlijk iets te nu-metal. ze moeten weer terug naar de basis, naar agressiviteit ipv een brug slaan met modern publiek. |
Ik ken In Flames niet zo goed, ik heb aleen reroute to remain, wat ik wel een toffe cd vind overigens.
Verder ken ik alleen losse nummers, ik weet niet precies van welke ceedee's, maar ik vind het meeste toch wel leuk. Vooral het nummer 'Man Made God' vind ik fijn. |
Citaat:
*kuch* Yngwie *kuch* Malmsteen *kuch* Ik vond trouwens alleen die eerste wel aardig, daarna is het allemaal hetzelfde gebleven. Qua In Flames: Colony en Whoracle vind ik vet, Clayman bagger en die laatste twee wel ok alleen moet je er niet als In Flames-liefhebber naar luisteren. Die ouwe zooi ken ik eigenlijk niet eens, wat ben ik toch een metalheiden. Meeste Gothenborg tips zijn al wel genoemd dus ik laat het hier maar bij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is trouwens gewoon GEEN Nu-Metal in de nieuwere In Flames te horen, hoe hard je het ook wil geloven, het is er gewoon niet. Wijs ze dan maar eens aan of leg het eens uit, ik ben heel erg benieuwd. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |