![]() |
Sony PSP vs. Nintendo DS
We weten natuurlijk allemaal dat de PSP 0wnt ;)
Ik start dit topic omdat ik scheitziek word van het gelul in het Psp-topic. |
ok.
kijk niet zo boos met je oog. |
Het is geen Boos oog, maar een Gek oog!
|
Qua kracht, graphics, geluid, mogelijkheden & revolutie op handheldgebied ownt de PSP de DS elke dag van de week, en 2x op zondag.
De DS is voor een compleet ander 'type' gamer. Ik hou meer van realisme, lekker racen met GT4 of RR, of lekker knallen met MGS. Dat de gemiddelde DS'er nou tevreden is met een mannetje met een klein petje (Zelda The Minish Cap) of een loodgieter met z'n doofstomme pootvriend is hun probleem, maar de DS gaat echt never nooit de PSP ownen. |
Qua graphics is de PSP wel beter maar als het om games gaat is het niet echt te vergelijken. Persoonlijk speel ik liever leuke 2D games over een loodgieter, dan een realistisch 3D game. Tot nu toe voor mij alleen nog maar de DS. Ik wil eerst weten of er leuke 2D platform- of beat 'm upgames uitkomen voor de PSP.
Het liefst wil ik allebei de handhelds hebben, maar daar heb ik het geld niet voor. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wacht met smart op de PSP :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht dat hij later kwam :o |
Ze zuigen allebei eendenkont.
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat nou qua revolutie ownt de PSP de NDS. Wat voor nieuws op gamesgebied kan de psp, behalve betere graphics, wat geen revolutie is. Precies, helemaal NIKS. Echt walgelijk dat types als jij zichzelf uberhaupt een gamer durven noemen want dat ben je gewoonweg niet. Leer eerst maar eens een game op zijn waarde te schatten en niet alleen te kijken naar het "realisme" en de hoeveelheid geweld erin. Je geeft nu duidelijk blijk dat je geen ene moer van games snapt als je spellen als Zelda zo afdoet. |
Citaat:
|
Is er al wat meer bekend over de uiteindelijk game en console prijzen van de DS en PSP in nederland?
|
vermoedt 150 euro voor de NDS en rond de 200 euro voor de PSP. Games zullen voor beide wel rond de 40-50 euro liggen.
|
Citaat:
<3<3<3 :) |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn reply wil alleen maar zeggen dat ik het helemaal eens ben met wat 'ie zegt. |
Citaat:
Wat is er dan zo spectaculair aan de DS. De touchscreen waarschijnlijk, maar die techniek bestaat al jaren, kijk maar naar al die pda's. Dat de DS misschien wat origineler gameplay te bieden heeft, betekent niet dat het revolutionairder is. Niet iedereen zit te wachten op dat soort games. Iedereen heeft zijn eigen smaak. En om nou iemand daarom wagelijk te noemen en meteen met vooroordelen te strooien...tjsa.... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij hebben sommige geen idee van hoe groot invloed graphics heeft op gameplay/gamexperience. Maar dat had ik vorige keer al gezegd :)..
topic is beetje nutteloos want geen een van jullie heeft een PSP en een DS..stakkers :D |
Citaat:
|
Het grafische verschil tussen
XBOX GAMECUBE en PSTWO is een stuk kleiner dan NINTENDO DS en PSP :D Ook PSP heeft 1 groot widescreen LCD scherm van SHARP.. En nintendo DS heeft 2 schermen. Maar het grafische verschil is zeker 10 jaar verschil.. Ik ben nog geen voorstander van PSP of DS, DS heeft gewoon spellen ondefinieerbare genres. En is gewoon anders. |
Citaat:
en @ kurogane: Ik heb er geen, doch heb ik vaak genoeg op de DS gespeeld bij een collega om er een redelijk beeld van te hebben ;) hou je stakker even voor je wil je? :nono: |
Maar je hebt geen PSP? En nog nooit op gespeeld, dus hoe kan je dan oordelen.
Maarja ik projecteer mijn visie op de Europese/Amerikaanse markt, dan heb je inderdaad een hoop crappy games. 1.) Grand Theft Auto: San Andreas (PS2) 2.) Halo 2 (Xbox) 3.) Madden NFL 2005(PS2) 4.) ESPN NFL 2K5 (PS2) 5.) Need For Speed: Underground 2 (PS2) 6.) Pokémon Fire Red (GBA) 7.) NBA Live 2005 (PS2) 8.) Spider-Man 2 (PS2) 9.) Halo (Xbox) 10.) ESPN NFL 2K5 (Xbox) Maarja als je kijkt naar Japanse markt, my favourite: 1 PS2 - Dragon Quest VIII: Sora to Umi to Daichi to Norowareshi Himegimi (Square Enix) [3,327,167] 2 GBA - Pocket Monsters Fire Red / Leaf Green (Pokemon) [2,392,005] 3 PS2 - Dragon Quest V: Tenkuu no Hanayome (Square Enix) [1,611,974] 4 GBA - Pocket Monsters Emerald (Pokemon) [1,375,233] 5 PS2 - World Soccer Winning Eleven 8 (Konami) [1,042,234] 6 PS2 - Sengoku Musou (Koei) [1,024,253] 7 PS2 - Jissen Pachislot Shinshouhou! Hokuto no Ken (Sammy) 916,765 8 PS2 - Metal Gear Solid 3 Snake Eater (Konami) [694,307] 9 PS2 - Gran Turismo 4 (SCEJ) [663,543] 10 PS2 - Derby Stallion 04 (Enterbrain) [603,815] Dan is een PS2 echt nog niet zo gek hoor :D |
Citaat:
En ik heb idd nog nooit op een PSP gespeeld, ik ben idd een zielige knakker :rolleyes: (n) Maar alsnog vind ik graphics op de 2é plek komen :) |
Ja tuurlijk staat gameplay voorop, maar sommige beweren it's only about graphics..maar het brengt echt veel meer mogelijkheden met zich mee. Maar persoonlijk kom ik alleen ff kijken voor de RPGs en ik zie al een paar mooie verschijnen op de PSP. Het is niet eens 3D maar dat boeit me geen ruk, op zo'n grote scherm lijk me wel fijn(er) spelen.
|
Citaat:
ik denk dat we pas een goed beeld krijgen van wie er gaat winnen als games als FF en metroid in de winkel liggen, want volgens mij zijn dat de games waar het grote volk op zit te wachten(metroid dan vooral in amerika). Weet iemand of er ook een FF komt op de ds, of dat sony het alleenrecht houd?? wel stom van nintendo dat ze geen nieuwe mario game hebben gemaakt samen met de launch van de ds, want de hele wereld wacht op een nieuwe mario, en ik denk dat dat de ds sales nog meer had kunnen boosten |
Citaat:
En met een beetje geluk heb ik zelf over een tijdje ook een. :D Was ik eerst niet van plan, maar m'n moeder kon hem voor niet zoveel krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je realisme zoekt moet je een klas binnenlopen of over straat gaan lopen met een shotgun om iedereen overhoop te schieten. Dat is realisme.
Ja, lekker met een handheld in je handen die vet gaaf coole realistische graphics heeft... Lekker realistisch hoor Ik kies voor een DS. Waarom? Omdat daar niet zoveel rotzooi op zit als bij de PSP |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Al zijn hij dan wel verkopen, omdat het Final Fantasy heet... |
Citaat:
|
NDS is de allerdebeste .
Waarom? Graphics blijven eeuwig te improven en Sony heeft dat gedaan, laat zien dat er veel mogelijk is met een handheld op technisch gebied. Nintendo zal laten zien dat creativiteit het zal winnen van mooie plaatjes. Ik heb zelf een DS. Een een touchscreen is echt demensieverleggend voor de gameplay. Waarom zou je bijvoorbeeld Gran Turismo 4 op een minischermpje willen spelen als het ook op een vette Homecinema-set + PS2 + mooi groot scherm kan. Inderdaad, sony heeft zijn PS2 opnieuw uitgebracht maar alleen moet je het nu op een kleiner schermpje spelen met een kuttigere besturing, lame geluid en om de 5 uur opladen. Nintendo brengt iets nieuws, nieuwe gameplay, nieuwe concepten, nieuwe games, nieuwe mogelijkheden en zet daarmee de hele gamesindustrie naar hun hand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een van mijn redenen is dat ik voor de psp ga, Front MIssion, en Metal Gear Acid is in dezelfde stijl. Super game. En natuurlijk dat psp een mp 3 speler is. Zelf koop ik alleen wat het beste is, ook kwa hardware, niet echt gebonden aan een merk of bedrijf. Ds vindt ik niet echt aantrekkelijk, op een game na, waar je mensen moet versieren of zo, lijkt me wel grappig, moest heel wazig zijn. |
Citaat:
Toch blijf ik de DS gaaf vinden. Hoe mooi ook graphics van de PSP is. :p |
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
moet je de Gizmondo er eigenlijk ook bij zetten..en als je dat doet, kan je net zo goed in mijn topic verder gaan. :P
Ik weet nog niet welke ik koop, iig niet de Gizmondo, want die vind ik te onbekend. (weet niet of het troep is ofzo). Ik denk dat ik voor de PSP ga..om de graphics, en om de spellen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |