![]() |
studiefinanciering uitwonend
mijn vriend wil bij ons in komen wonen. wat moet hij allemaal regelen om een uitwonende beurs te krijgen en wat moet ie niet vergeten?
|
zijn adres
|
bij de gemeente inschrijven en de wijziging aan IB-groep doorgeven.
al vind ik het een beetje.. tsja. Gaat ie huur betalen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan me niet voorstellen dat iemand post weggooit. :|
Onze decaan heeft iedereen aangeraden alles van de ibg te bewaren. Ik heb nu alvast een mapje gemaakt. :p |
Citaat:
.. uit extra maatregelen mag je dat ook doen bij de schooladministratie. nadat hij de wijzigingsformulier heeft ingevuld op www.ib-groep.nl krijgt hij een brief toegestuurd op zjin niuewe adres, die moet hij ondertekenen ofzo.. en dan later krijgen zijn ouders elk een briefje van ibgroep zodat de beurs berekend kan worden... de ouders moeten die brief ondertekenen en opsturen, ze moeten o.a hun adres/sofinummer invullen en natuurlijk hun handtekening....ect.. daarna krijg je binnen een week ofzo weer een brief van ib waarin staat hoeveel je krijgt... maar dit geldt voor Tegemoetkoming voor studiefinanciering kan het ietjes anders zijn.. |
2 dingen:
1. In laten schrijven bij de gemeente op het nieuwe adres 2. IBG op de hoogte stellen van zijn verhuizing De bank inlichten over de adreswijziging moet sowieso, net als bijvoorbeeld het ziekenfonds en de huisarts ook moeten worden ingelicht. |
Citaat:
|
je kunt het beste ff bellen, want die formulieren is een ontzettend gedoe en vaak begrijpen ze die verkeerd... bij mij is het ook 3x fout gegaan, toen heb i k gebeld en toen was het meteen goed geregeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn vriend woont 55 km verderop en hij moet stagelopen in assen wat bij ons 10 km vandaan is en bij hem dus 60 km vandaan is. hij kan van mijn huis gemakkelijkr in assen komen
|
Citaat:
|
of het netjes is of niet. hij is op dat moment gewoon uitwonend.
|
Citaat:
Is het ook nodig om een bewijs mee te sturen aan de IB-groep dat je daadwerkelijk in de 'nieuwe' gemeente in staat geschreven, of is dat overbodig? |
Citaat:
|
oke als vriend van ziggy zijnde wou ik graag ook nog een vraagje stellen:
Is het van belang dat de bank het nieuwe adres heeft voordat je de beurs hebt aangevraagd? of wordt het alleen met de GBA gecontroleerd?? Aangezien ik een mail kreeg van het IBG dat ik me alleen moest laten inschrijven bij de nieuwe gemeente... Voor de rest zeiden ze hier niks over.. ene... dankje ziggy dat je dit ff voor me vroeg :) love you 4 ever! ps, PV: ik ben ook maar een student, dan is al het extrra geld wat je mee kan nemen lekker :), maar de hoofdzaak is dat ik vanwege mijn stage daar helemaal ga intrekken! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56. |