![]() |
Crimineel kan pistool declareren
Crimineel kan pistool declareren
Uitgegeven: 24 januari 2005 08:18 AMSTERDAM - Criminelen hoeven wapens of andere middelen die zij bij het plegen van een misdrijf gebruiken, niet altijd zelf te betalen. Dat meldt De Telegraaf maandag. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) kunnen kosten die een directe relatie hebben met het strafbare feit worden gedeclareerd. "Kosten die een crimineel anders niet gemaakt zou hebben", aldus een woordvoerder van het OM in de krant. Vorige week kreeg een 46-jarige man uit Roermond een 'vergoeding' van tweeduizend euro voor de aanschaf van het pistool dat hij gebruikte bij een bankoverval. De man moest de buit van 6.600 euro terugbetalen. De kosten voor de aanschaf van het gebruikte wapen werden hiervan afgetrokken. De regeling geldt ook voor andere vergrijpen. Zo kunnen hennepkwekers de kosten voor huur van een loods en aanschaf van plantjes terugkrijgen. nu.nl -------------------------------------------------------------------------------------- Het wordt steeds gekker en gekker. |
is toch logisch?
|
Ik denk niet dat die criminelen een wapenvergunning hebben, dus is het niet logisch om een vergoeding voor het gebruikte pistool geven.
|
Niet zo vreemd, als men zo'n crimineel financieel uitkleedt zal de kans dat hij later weer in de fout gaat alleen maar groter zijn.
|
ik denk dat ik maar ff een wapen ga halen dan
|
Nooit van gehoord en aangezien de Telegraaf wel vaker totale onzin blaat geloof ik er geen snars van.
|
Citaat:
Belachelijke regeling overigens. Ik vraag me wel af wáár je dat moet declareren. Bij de belastingdienst, of hoe gaat zoiets? |
Citaat:
|
Moet je natuurlijk wel het bonnetje van het pistool nog hebben. :p
Ik geloof er vrij weinig van. |
Citaat:
|
Het zou me niks verbazen als dit artikel op waarheid berust. Zo gek zijn ze wel bij het OM.
|
Op deze manier kunnen we straks ook benzine en wijn declareren. Je moet toch ergens je molotovs van maken :D
Het blijft een bericht waarbij ik steeds weer in de lach schiet |
Citaat:
|
Het belastingrecht is neutraal, zoals dat heet. Dat wil zeggen dat ook een crimineel beroep tot normale belastingheffing leidt. Er zijn wel enige aftrekbeperkingen ingevoerd, door Oort, een aantal jaren geleden. Het is een flinke lijst geworden, die voor alle ondernemers geldt, en waar een paar extraatjes ingekomen zjn speciaal gericht op criminelen. Kosten voor de aanschaf en onderhoud van gevaarlijke honden zoals pitbulls en opgelegde boetes, ook verkeersboetes, zijn uitdrukkelijk uitgesloten van aftrek.
Over de criminele inkomsten dient overigens gewoon belasting betaalt te worden. En niets verhindert een inspecteur immers om het Openbaar Ministerie in te lichten, wat dan ook echt wel gebeurt. |
hmm, het wapen wordt vergoed, maar je gaat wel de bak in en je raakt alles dat je verdient met je criminele aciviteiten kwijt...
Iets zegt me dat de onderwereld hier niet voor in de rij zal staan. |
Ja, maar als je dan toch al gepakt bent, kun je zo je financiele schade nog wat beperken.
Het risico is wel groot dat je nog allerlei naheffingsaanslagen krijgt ook, over al dat criminele geld wat je nooit hebt aangegeven. Plus een bestuurlijke boete van maximaal 100 % van het belastingbedrag, wegens belastingontduiking. Er is een omkering van de bewijslast, in dat geval. De Belastingdienst schat dat inkomen, en de belastingplichtige moet aantonen dat die schatting te hoog is. Dan moet de beerput dus open. |
dan ken Germaine C. haar opel declareren :)
en de mat van ali ken zn totallos scooter declareren :) |
Citaat:
Zeker ook rechtgezet met een rectificatie... :rolleyes: |
Citaat:
Ach, ik zeg niet dat het onmogelijk is. Het zal op zich best op bepaalde feitelijke informatie berusten, maar het zal door de Telegraaf wel volkomen uit zijn verband gerukt zijn. Zie juno's post over belastingrecht. |
of we gaan het niet meer verbieden :rolleyes:
|
Het moet niet gekker worden in dit land.... Wat een stomme regel...!!
|
Het is helaas wel waar. Er zijn vandaag op de radio meerdere gesprekken geweest met meerdere mensen, en het feit dat een crimineel dit kan is al jaren zo volgens de bronnen (oa Peter R de Vries) Is dus niets nieuws.
|
Citaat:
|
wtf
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een bullshit, als mijn brommer in wordt genmomen en vernietigd, dan krijg ik toch ookd e waarde ervan niet terug?
|
Nu wachten op de eerste die zijn huur-vluchtauto gaat declareren.
|
Citaat:
|
vet, whaha
en als je geen bonnetje hebt:p |
Citaat:
Ik heb ook bepaalde zaken nodig om mijn hobby uit te oefenen, dat is dus gewoon hetzelfde. |
Citaat:
|
Citaat:
ff stukje overgetypt :cool: : Citaat:
|
kan zo'n crimineel dan ook de btw aftrekken van dingen die hij gekocht heeft, en moet hij dan ook weer btw afdragen over verkochtte gestolen goederen ?
oftewel, tis wel waar, maar t is natuurlijk ook belachelijk. |
Dit is weer zo'n typische vinding van de linkse kerk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar in ons kikkerlandje waar daders vrij uitgaan, en slachtoffers vervolgd worden verbaast het mij niks meer hoor. :| |
Citaat:
Belastingaftrek voor ondernemers = lastenverlichting. Go figure out hoe 'links' dat is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Onverwacht als het is komt dit voorval wel voor uit een serieuze wet.
Het idee achter de 'plukze-wet' was namelijk dat criminaliteit niet mag lonen, en dat dus de bankrekening van de crimineel na het plegen van misdrijven exact hetzelfde moet zijn als ervoor. Wie dus 62 miljoen verdient met drugshandel moet 62 miljoen betalen. Wie zaken moet inleveren of wie schade lijdt trekt daarmee financieel gezien die balans krom, daarom wordt dat pistool dus vergoed. Persoonlijk vind ik het niet echt kloppen, laat de vergoedingen maar zitten en behoud alleen het gedeelte van het plukken van criminele winst, beschouw negatieve financiele resultaten dan maar als resultaat en een soort extra boete. |
Tsja. Op zich mag je gewoon een loods huren of een pistool kopen (mits je voor dat laatste een vergunning hebt). Dat je vervolgens in die loods wiet gaat verbouwen of met dat pistool mensen gaat beroven, maakt de aanschaf van dat pistool niet ineens onrechtmatig, vernietigbaar of whatever.
Bij een pistool of een mes waarmee misdrijven zijn gepleegd is het logisch dat het van de dader wordt afgepakt en dat het zgn. verbeurd wordt verklaard of vernietigd. Maar een auto of een loods kun je moeilijk afpakken van een dader, wanneer hij er ook gewoon normale dingen mee deed en het verder geen verboden of gevaarlijke zaak is. |
Citaat:
|
:d
|
Citaat:
ja, cool,.. ga je het allemaal grootst aanpakken, bonnetjes bewaren natuurlijk, en dan declareer je alles en kun je jezelf vrijkopen. Het lijkt me nogal erg als dit waar is, een voorlopig houd ik het op een verkeerde interpretatie van een Telegraafjournalist van iets dat werkelijk waar is. |
Citaat:
|
Citaat:
dat betekent rumour love it :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29. |