![]() |
Passie
Als ik naar je kijk
dan gaan mijn wangen gloeien Wil ik je vangen met mijn armen En heel de avond met je stoeien Als ik aan je denk Dan gaat mijn hart zo hard tekeer En tovert de emotie een glimlach op mijn gezicht, telkens weer Als ik over je droom zijn mijn gedachtes warm en roze Voel ik me sterk en evenwichtig nee, niet van dat broze Als ik naar je kijk Vervaagd de wereld om me heen En daar waar juist de zon niet scheen Is alles zonnegloren rijk Als ik aan je denk Zijn donkere dagen stil vervuld Vol levenenergie En voel ik de passie |
miauw
wat lief, herkenbaar :) mooi geschreven, vind laatste strofe heel goed, de rest is wat minder diep dan jij ook wel kunt schrijven maar het is een heerlijk gedichtje en klinkt heeeeeeeeel gezond! :) |
Citaat:
|
Ik vind er wel een mooie aparte wisseling in je gedicht zitten qua vorm. Je gebruikt eerst bij een viertal strophes een rijmschema en de laatste strophe geen rijm>>bewust voor gekozen?...verder een lief &happy gedichie...lekker simpel (y)
xxxx mariamne |
Gewoon een leuk vrolijk gedicht :)
|
Citaat:
thanksv oor je lieve commentaar. xx |
Citaat:
|
Hmmm jammer dat het zo "simpel"geschreven is, op de een of andere manier ben ik dat niet van je gewend :)
Toch leuk gedaan, lieve en leuke inhoud, ook herken baar voor velen en een goed rijmschema en ritme... |
Heel vrolijk, en dat maakt het ook zo lief, terwijl het eigenlijk niet zo heel "speciaal" is, zegmaar :)
En ik ben heel blij om te horen dat het goed met je gaat. Ik heb niet zoveel, maar toch wel heel diep en persoonlijk met je gesproken, en ik werd echt vrolijk dat ik dit las! Heel goed van je meis! En ik ben een beetje jaloers op je, want als ik vrolijk ben kan ik dus echt niet schrijven, maarja, ieder zijn vaardigheid, en dit is zeker de jouwe! Heel lief! |
hmm..
ik geloof dat ik er toch heel anders over denk dan de mensen die al gereageerd hebben. Ik vind het gedicht niet mooi eigenlijk. Super rommelig en dat komt niet alleen door rijmschema's die afgewisseld worden. Komt vooral door de inhoud die regelmatig eigenlijk nergens op slaat. zonnegloren rijk? Het zonnegloren is wel iets dat ik snap.. je kan het niet op deze manier gebruiken. Ik vind dit niet onder dichterlijke vrijheid vallen, maar gewoon verkeerd nederlands. Rijm is vaak ver gezocht.. echt het laatste regeltje van de strove is er bijgesleept en geforceerd. >nee, niet van dat broze wat voor zin is dat nou weer... duidelijk verzonnen voor het rijm. >Als ik aan je denk >Zijn donkere dagen stil vervuld >Vol levenenergie alle logica ontbreekt hier. Inhoud is inderdaad wel lief, maar gebrekkig en kinderachtig waardoor ik het helemaal niets vind. Sorry voor deze harde woorden. Kan er weinig anders van maken, mijn mening vormt een schril contrast met die van de anderen. |
Hij legt iig wel uit WAAROM (!)
das wel een pluspuntje dan en ik snap ook wel dat ie zo denkt, maar ik lees het gedicht gewoon anders, waardoor mijn mening simpelweg anders is... |
zoals ik het uitspreek rijmt broze niet op roze.. en dat is wel een beetje irritant omdat je dan moet gaan nadenken welk woord je anders moet gaan uitspreken
|
Het klinkt wel lief, maar verder heb ik er niet echt iets mee. Het raakt me niet echt, zoals de meeste van jouw gedichten me juist wel raken. Het zijn gewoon een aantal losse woorden die een geheel zouden moeten vormen maar waar voor mij iedere vorm van ritme bij ontbreekt :confused: Nah, meestal spreken jouw gedichtjes me aan, maar deze niet echt..
|
Citaat:
Bedankt, ik denk erover na. groetjes Snow |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47. |