Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Passie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=108298)

Snow White 28-05-2002 14:47

Passie

Als ik naar je kijk
dan gaan mijn wangen gloeien
Wil ik je vangen met mijn armen
En heel de avond met je stoeien

Als ik aan je denk
Dan gaat mijn hart zo hard tekeer
En tovert de emotie een glimlach
op mijn gezicht, telkens weer

Als ik over je droom
zijn mijn gedachtes warm en roze
Voel ik me sterk en evenwichtig
nee, niet van dat broze

Als ik naar je kijk
Vervaagd de wereld om me heen
En daar waar juist de zon niet scheen
Is alles zonnegloren rijk

Als ik aan je denk
Zijn donkere dagen stil vervuld
Vol levenenergie
En voel ik de passie

prinsesje 28-05-2002 15:33

miauw
wat lief, herkenbaar :)
mooi geschreven, vind laatste strofe heel goed, de rest is wat minder diep dan jij ook wel kunt schrijven maar het is een heerlijk gedichtje en klinkt heeeeeeeeel gezond!
:)

Snow White 28-05-2002 15:41

Citaat:

prinsesje schreef:
miauw
wat lief, herkenbaar :)
mooi geschreven, vind laatste strofe heel goed, de rest is wat minder diep dan jij ook wel kunt schrijven maar het is een heerlijk gedichtje en klinkt heeeeeeeeel gezond!
:)

:D joh, je wilt niet weten hoe gezond ik ben! leuk dat ik je hier weer eens zie (y)

iamre18 28-05-2002 15:58

Ik vind er wel een mooie aparte wisseling in je gedicht zitten qua vorm. Je gebruikt eerst bij een viertal strophes een rijmschema en de laatste strophe geen rijm>>bewust voor gekozen?...verder een lief &happy gedichie...lekker simpel (y)

xxxx
mariamne

Gothic 28-05-2002 16:00

Gewoon een leuk vrolijk gedicht :)

Snow White 28-05-2002 16:01

Citaat:

iamre18 schreef:
Ik vind er wel een mooie aparte wisseling in je gedicht zitten qua vorm. Je gebruikt eerst bij een viertal strophes een rijmschema en de laatste strophe geen rijm>>bewust voor gekozen?...verder een lief &happy gedichie...lekker simpel (y)

xxxx
mariamne

ja, het was wel een bewuste keuze, vraag me niet waarom. soms vind ik gewoon dat ik er een ander rijmschema door heen moet gooien en dat doe ik regelmatig aan het einde.
thanksv oor je lieve commentaar.

xx

Snow White 28-05-2002 16:01

Citaat:

Gothic schreef:
Gewoon een leuk vrolijk gedicht :)
das helemaal waar. zo'n beetje als ik zeg maar. :D

Secreet 28-05-2002 17:32

Hmmm jammer dat het zo "simpel"geschreven is, op de een of andere manier ben ik dat niet van je gewend :)

Toch leuk gedaan, lieve en leuke inhoud, ook herken baar voor velen en een goed rijmschema en ritme...

~Dark Voice~ 28-05-2002 17:46

Heel vrolijk, en dat maakt het ook zo lief, terwijl het eigenlijk niet zo heel "speciaal" is, zegmaar :)
En ik ben heel blij om te horen dat het goed met je gaat. Ik heb niet zoveel, maar toch wel heel diep en persoonlijk met je gesproken, en ik werd echt vrolijk dat ik dit las! Heel goed van je meis!
En ik ben een beetje jaloers op je, want als ik vrolijk ben kan ik dus echt niet schrijven, maarja, ieder zijn vaardigheid, en dit is zeker de jouwe! Heel lief!

SounD 28-05-2002 18:27

hmm..

ik geloof dat ik er toch heel anders over denk dan de mensen die al gereageerd hebben.

Ik vind het gedicht niet mooi eigenlijk. Super rommelig en dat komt niet alleen door rijmschema's die afgewisseld worden. Komt vooral door de inhoud die regelmatig eigenlijk nergens op slaat.

zonnegloren rijk?
Het zonnegloren is wel iets dat ik snap.. je kan het niet op deze manier gebruiken. Ik vind dit niet onder dichterlijke vrijheid vallen, maar gewoon verkeerd nederlands.

Rijm is vaak ver gezocht.. echt het laatste regeltje van de strove is er bijgesleept en geforceerd.

>nee, niet van dat broze
wat voor zin is dat nou weer... duidelijk verzonnen voor het rijm.

>Als ik aan je denk
>Zijn donkere dagen stil vervuld
>Vol levenenergie

alle logica ontbreekt hier.

Inhoud is inderdaad wel lief, maar gebrekkig en kinderachtig waardoor ik het helemaal niets vind.

Sorry voor deze harde woorden. Kan er weinig anders van maken, mijn mening vormt een schril contrast met die van de anderen.

prinsesje 28-05-2002 18:48

Hij legt iig wel uit WAAROM (!)
das wel een pluspuntje dan
en ik snap ook wel dat ie zo denkt, maar ik lees het gedicht gewoon anders, waardoor mijn mening simpelweg anders is...

plientje 28-05-2002 19:21

zoals ik het uitspreek rijmt broze niet op roze.. en dat is wel een beetje irritant omdat je dan moet gaan nadenken welk woord je anders moet gaan uitspreken

Xia 28-05-2002 20:01

Het klinkt wel lief, maar verder heb ik er niet echt iets mee. Het raakt me niet echt, zoals de meeste van jouw gedichten me juist wel raken. Het zijn gewoon een aantal losse woorden die een geheel zouden moeten vormen maar waar voor mij iedere vorm van ritme bij ontbreekt :confused: Nah, meestal spreken jouw gedichtjes me aan, maar deze niet echt..

Snow White 28-05-2002 20:21

Citaat:

SounD schreef:
hmm..

ik geloof dat ik er toch heel anders over denk dan de mensen die al gereageerd hebben.

Ik vind het gedicht niet mooi eigenlijk. Super rommelig en dat komt niet alleen door rijmschema's die afgewisseld worden. Komt vooral door de inhoud die regelmatig eigenlijk nergens op slaat.

zonnegloren rijk?
Het zonnegloren is wel iets dat ik snap.. je kan het niet op deze manier gebruiken. Ik vind dit niet onder dichterlijke vrijheid vallen, maar gewoon verkeerd nederlands.

Rijm is vaak ver gezocht.. echt het laatste regeltje van de strove is er bijgesleept en geforceerd.

>nee, niet van dat broze
wat voor zin is dat nou weer... duidelijk verzonnen voor het rijm.

>Als ik aan je denk
>Zijn donkere dagen stil vervuld
>Vol levenenergie

alle logica ontbreekt hier.

Inhoud is inderdaad wel lief, maar gebrekkig en kinderachtig waardoor ik het helemaal niets vind.

Sorry voor deze harde woorden. Kan er weinig anders van maken, mijn mening vormt een schril contrast met die van de anderen.

Het geeft niet, je bent heel kritisch en dat waardeer ik ook. Dit is inderdaad geen topgedicht van mezelf, maar een gedicht over mijn verliefdheid en ik voel me ook heel rommelig op het moment, dus dat gevoel komt op de een of andere manier dus wel goed naar voren. Ik waardeer je mening hoor!
Bedankt, ik denk erover na.
groetjes Snow

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.