![]() |
Wanneer krijg jij je salaris?
Ik heb nu zo'n 2,5 jaar een bijbaantje bij een bejaardentehuis. Zo'n beetje vanaf het begin krijg ik het loon van bijvoorbeeld december pas eind januari. Ik vond dat eerst niet zo raar, wist ik veel :p .
Maargoed, nu hoor ik dus van iedereen dat het normaal is om je salaris van december aan het eind van december te krijgen. En dat het dus bij mijn baantje in principe een maand achter loopt. Klopt dat? Of is het vaak verschillend? Heb nu trouwens mijn salaris van november nog niet eens gekregen! Grr..Toch maar eens achteraan bellen.. |
Toen ik een krantenwijk had kreeg ik het geld altijd de 20e van de volgende maand....
|
Bij mij is dat ook zo, dat ik pas een maand later krijg.. dan krijg je als je ontslag neemt een maand langer uitbetaald.. handig toch :)
maar t is iig vrij normaal hoor.. |
Laatste vrijdag van de maand.
En je krijgt uitbetaald van 2 halve maanden (16e t/m de 16e) |
ik weet niet met wie jij praat, maar bijna niemand krijgt in dezelfde maand betaald als dat-ie werkt. Ik krijg zo halverwege de maand mijn salaris van de maand ervoor.
|
Ik weet zelf beschamend weinig af van dat soort dingen, maar ik heb het echt van meerdere mensen gehoord. Mensen, als in klasgenoten. Ze hadden het verhaal dat het bedrijf dat het salaris pas zo laat uitbetaalt, het loon in principe een maand 'vasthoudt'. En daar krijgen ze dan weer mooi rente over.
Nouja, niet dat dat mij zoveel interesseert, ik wil gewoon mn geld ;) , maar als het normaal is.. tsja wie ben ik dan om me er druk om te maken. Trouwens, nu ik er zo over nadenk; mijn vader en moeder krijgen hun salaris ook altijd aan het eind van diezelfde maand. Maar bij een vaste baan is dat misschien nog weer anders :confused: |
Het verschilt gewoon per bedrijf. Volgens mij is het wel redelijk normaal om je loon de volgende maand pas te krijgen.
|
ik krijg het ook een maand later, omdat ik op oproepbasis werk en ze dus nooit kunnen voorspellen hoeveel ik zal verdienen in een maand.
|
Als het duidelijk is wat je werkt kan je het aan het eind vande maand krijgen (dat isdusvaakbij je ouders zo).
Omdat wij flexibel werken is dat een stuk lastiger ik krijg ook pas 3 weken later me loon, nahet verstrijken van de 4 weken. |
Ik begin volgende week mn met nieuwe baan het zou zwáár shit uitkomen als ze dat bij mij ook gaan doen. Dat zou nml betekenen dat ik vanaf nu tot aan eind maart géén geld heb. Nou, dat ga ik dus niet redden :S
|
Als ik bij m'n zaterdagsbaantje werk krijg ik het dezelfde dag nog,als ik ergens anders werk aan het eind van de maand.
|
De laatste dag van de week dat ik moet werken.. ik krijg 't gewoon contant..
|
Ik krijg mijn salaris elke 4 weken. bevalt me prima.
Dit keer is 3 februari de eerstvolgende heilige dag. :cool: |
Ik krijg mijn salaris meestal de laatste week van de maand. En dan over de periode 21ste -21ste. Dus ik krijg het geld pas als ik er voor gewerkt hebt.
Als je in vast dienstverband bent en als je vaste uren werkt, krijg je vaak wel de laatste week van de maand vooruitbetaald. Maar wat maatk het uit? Zolang je elke maand je geld maar krijgt is het al goed. En als dat elke maand ook ongeveer op de zelfde dag is, dan is er helemaal niets aan de hand. |
Ik krijg het altijd rond de 5-6-7-8e van de nieuwe maand
|
Ik kreeg het rond de 26ste. Dan kreeg ik dus het geld van de afgelopen 26 dagen en van de paar dagen die nog moesten komen in die maand. Ik kreeg soms dus ook geld uitbetaald waarvoor ik nog niet eens gewerkt had. :D
|
ik kreeg de eerste maand alleen mijn contracturen uitbetaald en daarna pas naar wat ik werkelijk gewerkt heb... dus 1e maand= contracturen, 2e maand=salaris maand 1, 3e maand= salaris maand 2 enz.
Als je uiteindelijk stopt krijg je je laatste maand niet uitbetaald, want die heb je de eerste maand al gehad. Wel krijg je dan eventuele meerdere uren/evt vakantieuren/evt 13e maand etc. en ik krijg het altijd rond de 24e |
Het salaris over maand X krijg ik op de 24e in maand X+1
|
Bij mij lopen ze ook een maand achter. Ik kreeg de eerste keer een voorschot en dat houden ze nu steeds in ofzo. Vet wazig maar het komt er op neer dat ik nu krijg wat ik in December heb gewerkt enz enz enz. Ik krijg het altijd in de week van de 20e. En dan op Dinsdagnacht rond een uurtje of 1.
|
Laatste werkdag.
Zeer irritant dat :P, wisselt nog vaak. |
Meestal 24e of 25e van de maand.
|
ik krijg salaris van 4 weken, 2 weken nadat de laatste dag is geweest.
|
Bij mijn vaste baantje in de horeca - gewoon contant in het handje..dus elke donderdagavond en elke zaterdagmiddag.
Bij promotiewerk op oproepbasis - halverwege de volgende maand. Bij typwerk op oproepbasis - wanneer ik het formulier in heb geleverd met mijn gewerkte uren erop..en dan een paar weken daarna lijkt me. |
Tussen de 22e en 24e van de maand wordt het gestort.
Vwb de mensen die nieuw in dienst zijn hangt het er net vanaf wanneer ze begonnen zijn en hoe snel ze verwerkt kunnen worden in de personeelsadministratie. Anders krijgen ze een voorschot of de maand daarop hun salaris met terugwerkende kracht. |
overmorgen :)
|
ik had als weekendhulp ook maand erna betaling omdat je nooit kon zeggen of je nou 10uur per maand werkte of 25 dus dat was de reden erachter, normaal dus
nu ik als vaste kracht werk krijg ik wel aan het einde van de maand maar heb nu ook vaste contracturen ;) |
25ste van de maand, loon van de maand ervoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik werk in de horeca in de weekenden, aan het eind van het weekend krijg ik het handje contantje uit betaald :p
|
Het is vandaag gestort, ik kan weer verbrassen.
|
4-weken loon, elk weeknummer dat deelbaar is door 4. Erg makkelijk dus :) Dagen verschillen, ligt ook bij welke bank je zit. Meestal woensdag of donderdag :)
|
Meestal zo rond de 25e van de maand waarbij ik het loon van de maand dáárvoor krijg.
|
Ik krijg om de vier weken uitbetaald en de maandag/dinsdag na de laatste week krijg ik meteen m'n geld. :cool: (y)
|
ik krijg het elke week handje-contantje
|
morgen :D
krijg het elke 4 weken, meestal op vrijdag, tenzij er vlakvoor feestdagen ofzo zijn, dan wordt het maandag |
De 26e van de maand tenzij het in het weekend valt, dan er voor. Ik krijg dan mijn salaris van de maand waar in we leven. Dus eigenlijk een voorschot van een paar dagen.
|
Ik krijg mijn salaris (lees uitkering) rond de 11de van de maand.
|
Iedere maand
|
eind van de eerste week van de volgende maand (dus 1 t/m 31 gewerkt....<7e uitbetaald)
|
Ik krijg het de eerste dag van de volgende maand gestort.
|
Mijn uitkering wordt officieel geloof ik tussen de 10e en de 15e van de maand gestort, wat er meestal op neer komt dat ik het de 13e of de 14e op mijn rekening heb staan.
|
Dat ligt aan je baan. Ik krijg nu elke week loon maar bij mijn vorige baan kreeg ik het loon van december ook pas in de 3e week van januari. (dat ligt er ook aan of je een bank of girorekening hebt)
|
De 25e van de maand krijg ik mijn loon van de vorige maand uitbetaald.
|
Ik krijg mijn geld altijd de volgende maand op de 17e, ongeacht welke datum ik in voorgaande maand heb gewerkt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08. |