![]() |
kinderen in het ov
Hoooi! Weet iemand hier hoe het zit als je met kinderen met het ov reist? Ik weet dat je bij de trein een railrunner voor kinderen kunt kopen, dat kost dan minder (gelukkig) dan een normaal kaartje. Maar als je met de bus gaat met een kind, moet je dan wel de normale prijs betalen of krijg je dan ook korting? Of mag een kind gratis? Ik heb al op internet gezocht maar geen antwoord gevonden. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
|
Dat verschilt denk ik per busexploitant. Bij ons in Apeldoorn heb je bijvoorbeeld al jarenlang euro(voorheen gulden-)retourtjes voor naar het centrum en terug. Volgens mij hoefden ouders niet te betalen voor hele kleine kinderen(omdat ze doorgaans bij mama op schoot zitten).
Toch kun je dit beter bij de lokale busvervoer navragen, want elke regio heeft misschien een ander beleid ofzo. |
http://www.connexxion.nl/website/sub...=1226&command=
Site van connexxion. Dat was voorheen de maatschappij in Apeldoorn. We hebben nu een nieuwe. Dit gaat over strippenkaarten. Bij 1 stukje over reductie hebben ze het ook over de leeftijdsgroep 4-11 jaar. Ik neem aan dat kinderen onder de 4 dus meekunnen reizen(omdat ze dus doorgaans op schoot zitten), van 4-11 en iets goedkoper kaartje en ouder gewoon de volle mep. EDIT: http://www.connexxion.nl/website/sub...nd=&subid=1173 En dan naar tarieven :) |
Ja, als je onder de elf bent mag je zo'n roze buskaart in plaats van een blauwe :) scheelt ongeveer een derde geloof ik.
|
Citaat:
|
--> Reizen en Vakantie?
Voor vervoer van kinderen onder de 12 jaar is er een roze strippenkaart die minder kost dan de blauwe variant. Voor de trein is er voor twee euro een 'Railrunner' te koop. |
Maar een kind mag alleen met een railrunner reizen als er een begeleider van 18 jaar of ouder bij is. Als een kind alleen reist, heb (had?) je wel kinderkaartjes. Die kosten minder.
|
De begeleider van een railrunner moet zelfs 19 zijn :s Erg flauw.
Roze strippenkaarten zijn 40% goedkoper dan blauwe. Deze zijn idd voor kinderen van 4 t/m 11 jaar. Kinderen onder de 4 reizen gratis (zowel in de trein als in de bus volgens mij). |
Citaat:
Bestaan die kinderkaartjes nog steeds? Ik weet dat ik als 11 jarige een keer alleen met de trein ben gegaan, toen waren er kinderkaarten.. die waren 40% goedkoper geloof ik. Maar dat is 6 jaar geleden dus ik weet niet of die er nog zijn... ik hoor er iig nooit iets over. |
Voor kinderen onder de 11 jaar die niet met een begeleider reizen in de trein geldt gewoon het gereduceerde tarief. Het zelfde tarief dat je bijv. betaalt als je een Voordeelurenkaart hebt.
|
Citaat:
|
Ik zou zeggen dat het je hond is die je op schoot kunt nemen. Dan is het wel gratis, en dan mogen zij nog aantonen dat het geen hond is maar een mens.
|
:rolleyes:
|
Citaat:
|
Gewoon in het bagagerek dumpen (y)
|
Houdt hem/haar wel stil, niks is erger dan schreeuwende kinderen in het OV :(
|
Citaat:
Maar jij zij zijn de toekomst, dus mag je er niks van zeggen..... |
Citaat:
hou dat rotmormel dan stil :mad: |
Neem alsjeblieft geen blagen mee. Zit je lekker te lezen of te slapen beginnen die mormels te schreeuwen, vechten en gaan ze tikkertje spelen. (n) (n) :mad: :mad: :mad: :mad: (n) (n) (n) (n)
|
Citaat:
|
mobiele telefoons zijn evne erg als kinderen vind ik
|
Kinderen..... als je ze maar buiten laat kotsen en niet in de bus, want dan stroomt het door het gangpad, langs je stoel, richting chauffeur op het moment dat hij remt. En als hij optrekt komt het weer terug stromen :nono:
*trauma* |
Citaat:
Vandaag zat er weer een klein kind in de bus, en ze zat de hele tijd braaf op schoot bij d'r ouders en ze deed d'r mond niet open, tenzij om te geeuwen. Laat andere kinderen (en ouders) daar een voorbeeld aan nemen (y) |
Citaat:
|
Citaat:
En het was een volledige maaginhoud, dus het gehele balkon lag onder :nono: Dat was echt VIES. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |