![]() |
[router forwarden]
Ok, ik heb 2 routers tussen m'n pc en de modem.
Ik wil ze allebei forwarden. Bij de eerste loop ik al tegen problemen aan: http://www.portforward.com/sitecom/d...forwarding.htm het gaat om puntje 5 Hier stond m'n pc niet bij de aangesloten pc's. Opzich erg vreemd, maar ik heb dus m'n IP toegevoegd als een fixed IP server ipv DHCP. Het rare was dat m'n IP (verkregen door cmd.exe) behoorlijk verschilde van de overige in de lijst. Nu vroeg ik me af of dit problemen op kan leveren. Verder neem ik aan dat ik de gegevens direct van het voorbeeld (http://www.portforward.com/sitecom/d...forwarding.htm) kan overnemen? Het gaat me er voornamelijk om dat mijn zoekresultaten bij soulseek groter worden. Ik heb die dus ook als server toegevoegd zoals bij de uitleg stond. Als iemand me hierbij kan helpen dan begin ik daarna wel aan router 2. :) |
2 routers? Waar is dat goed voor? :eek:
|
studentenhuis, teveel mensen voor 1 router...En ervan is router + switch...
|
Erm ik denk dat je het verkeerd uitlegt dan.
Ik gok op 3 situaties: 1 (meest onwaarschijnlijke): Je hebt een router aan je modem op de WAN interface en je hebt de LAN poort verbonden met de WAN interface van router 2, waarachter je netwerk hangt. In dat geval ga je klieren met static routing e.d. Niet aan te raden. 2 : Je hebt 2 internetverbindingen en je load balanced met 2 gateways en twee adsl modems 'of je hebt op 50% van de pc's de ene router en op 50% van de pc's de andere router ingesteld. 3 (meest waarschijnlijk); Je gebruikt één router puur als switch en de andere als router. In een van de eerste 2 gevallen weet je hoe het moet In het laatste geval pak je de handleiding erbij van je router daar staat port forwarding e.d. keurig in uitgelegd. |
Citaat:
|
haal 'n linksys
sitecom is niet zo super, heb er zelf veel slechte ervaringen mee |
Geef eens schematisch je config weer dan, zoals:
WAN -> Router 1 -> Switch -> Router 2 -> PC Hoe moet ik me dat voorstellen? En waarom twee routers? Dan hang je toch gewoon een switch aan de router met 8 poorten? |
Citaat:
|
Hahaha, Linksys... wat een meuk is dat. :(
Dan is Sitecom nog beter, die loopt tenminste niet om de haverklap vast zoals die Linksys dingen vaak doen (vooral met de nieuwere firmware). Citaat:
WAN -> Router 1 -> Router 2 als switch aan de uplink poort van Router 1 En zo heeft ie dus 7 aansluitingen (en hoeft ie alleen maar poorten te forwarden op router 1, als router 2 tenminste puur als switch wordt gebruikt (mag ik wel hopen, anders wordt het wel erg gecompliceerd)). |
Citaat:
het schema klopt iig. |
Dan mag ik voor je hopen dat die 2e router dus gewoon als switch gebruikt wordt, en de WAN-poort dus niet gebruikt wordt. Dan is het dus gewoon een switch en werkt het alsof die 1e router gewoon 8 poorten heeft. Gewoon op die ene router een port forward maken en klaar. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |