![]() |
[software] Mirc traag
Een vreemde vraag...
een tijdje terug heb ik voor iemand Mirc geinstalleerd, hij heeft dus exact dezelfde instellingen als dat ik heb. Het rare is nu dat wanneer hij download hij een snelheid haalt van 140 Kb/sec. en ik niet boven de 5 Kb/sec. uitkom. Wanneer ik een snelheidstest uitvoer zie ik dat mijn downloadsnelheid gewoon over de 400 Kb/sec is. Hoe komt het dat IRC dan toch zo traag download, terwijl alle instellingen verder gelijk zijn? (Kan Chello er iets mee te maken hebben?) |
Poorten geforwarded?
|
mIRC is geen download programma, maar een chat client
als je het voor xDCC gaat gebruiken, ben je volledig afhankelijk van de bots, ik zie het maar al te vaak dat bots niet mer upload dan 50 KB/s hebben, en dat nog eens over 10 mensen gaan verdelen ik raad je aan een echt P2P programma te installeren, zoals eMule of Bittorrent |
Citaat:
Een vriend van me haalt op dezelfde server en dezelfde bot een snelheid die 20 keer hoger ligt als de mijne. Hij haalt de 150 Kb en ik kom niet boven de 5 Kb terwijl we beide dezelfde instellingen hebben. |
Citaat:
En het maakt ook niet uit hoevaak ik re-connect, ik blijf rond de 5 kb zitten. Als hij reconnect gaat ie ook gewoon weer met 150 Kb. |
Citaat:
er zal toch echt verschil zitten in configuratie bij jullie, danwel in mIRC zelf, of met routers/firewalls or whatever |
Citaat:
Hm okay, najah bij deze ;) Hm mneeh niet in de configuratie, ik heb zelf Mirc bij hem geinstalleerd dus ik weet zeker dat alles exact gelijk is qua instellingen. Beide gebruiken we ook geen firewall of router. Nog andere suggesties? :confused: |
Citaat:
|
Heu, als hij achter een router zou zitten dan zou hij dat denk ik wel weten ;) En bovendien hoef je voor mIRC geen poorten te forwarden, dus zelfs al was het zo dan ligt het niet daar aan.
|
Citaat:
|
hmm, nou word 't toch intressant... chello zei je he?
kheb zelf ook chello, maar 't lijkt me sterk dat ze specifiek op xDCC een limiter zetten heb je misschien je datagebruik overschreden deze maand? want dan word je teruggezet op smallband (op de testserver haal je dan wel gewoon je max snelheid meen ik, maar ik kan me gruwelijk vergissen natuurlijk) anders zou ik 't zo ook niet weten.... |
Misschien heefft Chello een slehctere connectie liggen met de desbetreffende internet provider van de bot dan de provider van je buddy heeft. Of zou dat niet zo'n groot verschil kunnen maken?
Mijn mIRC knalt iig (bijna ) altijd full-speed :P. Vette ava by the way TS |
Citaat:
Neeh mijn datalimiet is nog niet overschreden. Al breek me de bek niet open over die limiet ;) Mjah ik ben er ook nog steeds niet uit wat nou het probleem is... |
Citaat:
geen idee...ik blijf het vreemd vinden allemaal :| hehe dankjewel, :D ook narutofan zo te zien? :D |
Citaat:
|
Mijn vriendin heeft dit probleem ook.
Wanneer ze een programma van een site download dan haalt ze de 220 kb/s, maar wanneer ze bij mirc van een snelle bot iets afhaalt dan is het net 3 kb/s. Ze heeft ook Chello. |
Chello heft IRC en FTP download flink afgeknepen...
(Leuk he btealen voor 4 mbit maar het niet altijd krijgen :p) |
Doet Chello dat echt? :D :D
|
Hm, het zou best eens kunnen. Ik heb laatst op mijn computer een FTP server geïnstalleerd zodat een vriend van me een paar bestanden bij mij kon downloaden, maar hij kwam niet boven de 10-20 kB/sec. uit (of mss nog wel lager), en hij heeft dus chello. Toen heb ik het aan een ander gevraagd en die kon wel op volle snelheid downloaden...
Dan vraag ik me wel af hoe chello een onderscheid kan maken tussen "normaal" dataverkeer en FTP-dataverkeer... ik ben uiteraard niet zo stom geweest om dat ding op poort 21 te laten draaien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eh, 56K snelheid zal je bedoelen. :|
|
Als het niet trager is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet dat chello FTP transfers knijpt, mijn eMule wil geen upload verbindingen meer maken, m'n internet heeft steeds vaker van dat soort kuren
maar zodra je meelt krijg je een bericht in te trend van "Wij constatere n dat er niks mis is met uw verbinding, eventuele software problemen dient u zelf op te lossen" :mad: |
Citaat:
en wat kost dat nou? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, maar dat heeft iedere ISP. Of ze het ook daadwerkelijk doen is een tweede. Ik neem iig aan dat ze niet meer bij 40GB mensen af gaan knijpen, want dat is natuurljik belachelijk ;)
|
Citaat:
ik moet zeggen dat als chello niet snel ervoor zorgt dat mijn verbinding weer goed in orde is, ik ga overstappen; want zeg nou zelf, zo'n hoge snelheid is leuk, maar als je er vervolgens niks mee kan doen.... |
Hmm.. nou ja, knappe jongen die 400GB aan dataverkeer gebruikt... ik heb 24/7 BT aanstaan en ik haal de helft daarvan nog niet eens. Maar goed, er zullen natuurlijk best mensen zijn die het voor elkaar krijgen (om vervolgens te gaan klagen :p) ;)
|
De nieuwe revolutie: de nieuwsgroepen
|
Die tellen natuurlijk ook niet mee voor je datatransfer :rolleyes:
|
Citaat:
'NGs' bestaan al zolang de eerste universiteit aangesloten was op het internet ((eind?)jaren '80), dus geen nieuwe revolutie maar ik denk dat we teveel offtopic raken, de TS heeft 't probleem niet kunnen oplossen, maar mijn inziens ligt 't probleem bij chello, de oplossing zou zijn over te stappen naar een andere ISP (wat ik binnenkort ga doen als die heikneuters niet snel eMule weer doorlaten) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar niet voor files, daar is het ook gewoon niet voor bedoeld.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |