![]() |
diskette tegen schrijven beveiligd?
Ok, heb even een heel vaag probleem waar ik even niets over kan vinden, maar zodra ik iets op wil slaan op een diskette, krijg ik de melding dat de diskette tegen schrijven beveiligd is, terwijl de beveiliging op de diskette zelf toch echt uitstaat (dus gaatje bij schuifje dicht).
Dit heb ik zelfs als ik een nieuwe diskette probeer en het maakt ook niet uit wat voor bestand ik probeer op te slaan. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt. |
Doe het eens opslaan met het schuifje open.
|
Doet ie het ook niet :s
|
kapotte floppydrive? het schuifje moet dicht inderdaad.
ik heb ook zo'n kapot ding, leest wel, schrijft niet. maar die hele computer is oud, dus dat ga ik niet meer veranderen :) |
Citaat:
|
Op die diskettes hiero staan andere dingen.
|
Citaat:
er zijn 2 gaatjes die open / dicht kunnen zijn de ene geeft aan of het een 1.44 mb of een 700 nogwat kb floppy is en degene die je meetsal kan schuiven dicht: write enabled open: write protected en je floppy drive leest ze zo niet andersom |
Floppies...
Wat zijn dat ook alweer? :p |
Ok, probleem is al opgelost.
Lag aan BIOS-instellingen. Daar stond dat het read-only was. Heb alleen geen idee hoe dat kwam aangezien ik al maanden niet meer in m'n BIOS was geweest :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat ik het gaatje voor capaciteit en schuifje noem als je wilt miereneuken zul je eerst moeten leren lezen :evil: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
en ja die 1e kan open of dicht zijn ligt aan je floppy er staat nergen dat je die kan schuiven echt leer lezen en ontwikkel in interpretatievermogen FFS |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |